Ubuntu server installation fra usb

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
nikolaj_s
IRC nickname: nikolaj_s

Ubuntu server installation fra usb

Indlæg af nikolaj_s »

Jeg skal have installeret Ubuntu server fra et USB stick.
Jeg kan godt få den til at boote installationen og så finder den ud af hvilket keyboard jeg har, og så er det filmen knækker.
Den begynder at søge efter et cdrom drev, og det har jeg ikke og så vil den ikke længere den afbryder installationen.
Kan man ikke slå denne funktion fra, så den ikke kræver at man skal have et cdrom drev??
Mvh. Nikolaj
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ubuntu server installation fra usb

Indlæg af lath »

nikolaj_s skrev:Jeg skal have installeret Ubuntu server fra et USB stick.
Jeg kan godt få den til at boote installationen og så finder den ud af hvilket keyboard jeg har, og så er det filmen knækker.
Den begynder at søge efter et cdrom drev, og det har jeg ikke og så vil den ikke længere den afbryder installationen.
Kan man ikke slå denne funktion fra, så den ikke kræver at man skal have et cdrom drev??

Google giver med søgeteksten "ubuntu server +usb" (uden anførselstegn i Google søgningen) i 2. link:
https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromUSBStick#Known%20Issues
Known Issues
If you get "Incorrect CD-ROM detected" error on detection stage, reboot, press F6 and then ESC to go to manual boot line editing, and add the option 'cdrom-detect/try-usb=true'. On Ubuntu 9.10 server edition the install menu will be shown right after reboot. Chose "Help" and then press F6. At the boot prompt type "install cdrom-detect/try-usb=true" and hit enter.

Jeg håber at det hjælper dig videre.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags