Kan man ændre vinduesfarven på Radiance-temaet i Lucid Beta 1? Indstillinger for udseende > Tilpas > Farver ændrer ikke ved vindueskanten, kun knapper m.m.
(I det mindste fandt jeg ud af at flytte gendan/minimér/luk tilbage til højre side <3)
Ændre sandfarve i Radiance [løst ved at vælge andet tema…]
-
- Geografisk sted: København
Ændre sandfarve i Radiance [løst ved at vælge andet tema…]
Senest rettet af hvm 30. mar 2010, 22:59, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Randers
Re: Ændre sandfarve i Radiance/Lucid Beta 1?
Hey.
Smid lige hvordan du flyttede de 3 (luk gendan minimer, Er ved at få spat over jeg ikke kan finde det.
Taaark
Smid lige hvordan du flyttede de 3 (luk gendan minimer, Er ved at få spat over jeg ikke kan finde det.
Taaark
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
Flyt dem sådan her fx.:
http://www.omgubuntu.co.uk/2010/03/ubun ... witch.html
http://www.omgubuntu.co.uk/2010/03/ubun ... witch.html
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
-
Og her skåret ud i pap for dem af os der er til det: http://mugginix.com/articles/2010/Mar/0 ... _Position/
-
- IRC nickname: sound
Fragmo skrev:Hey.
Taaark
det kan gøres på mange måder. men jeg vil nu anbefale at du ikke gør det.
jeg er med i en bugreport på mere end 500 posts efterhånden om netop dette emne, og i denne har selv den kære diktator mark været inde og forklare/forsvare valget med at flytte dem til venstre. Kort fortalt er grundende således:
1. generelt er der mere for musen at lave i venstre side. det er der der er menuer, der der er ting der skal klilkkes på osv den afstand man skal bevæge musen rundt bliver derfor mindre.
og så er der sikkert nogen der nævner scrollbars i højre side, men
2. de fleste bruger i dag en mus med scrollhjul, eller en touchpad med mulighed for scrolling langs kanten, eller 2finger-scrolling, og dette er generelt hurtigere end scrollbars.
3: ubuntu er IKKE windows. du har selvfølgelig friheden til at flytte rundt på dine ting som du lyster, men ubuntu er ikke windows og behøver derfor ikke ligne windows
og så siger nogen at "jamen de har jo altid været der oppe i højre hjørne" men
4. hvis du ser på det historisk, så har mac i osx haft dem til venstre, i windows 3,xx der var luk i den ene hjørne og minimer og maksimer i det andet hjørne. i windows 95 blev de så samlet sammen.
5. og nu kommer vi til det sjove. ved at flytte dem til venstre så åbnes der et dejligt stykke plads i højre side. denne plads er godtnok spild af plads lige nu og her, men der er planer med denne plads.
Mark selv siger at det er så nytænkende oog inovativt at vi har noget at glæde os til. Det er nogett som ingen har tænkt på før, og ikke noget man har gjort før på noget andet styresystem.
hvad det er er endnu hemmeligt af de simple årsager at man ikke ønsker at nogen skal få den smarte ide at tage patent på ideen før man når at få det ud, men planen er at det bliver offentliggjort ca omkring 10.10 alfa2 og at det helt sikkert skal med i 10.10 final.
6. grunden til at det kommer med nu er at dette er en lts. hvis man skal lave en smule ensartethed så er det nu det skal laves, og hvis man ønsker at lave dette nye og inovative således at det også skal kunne virke på denne lts så er det nu at endringen skal ske
7. udviklingen af gnome (ubuntus desktopmiljø) er i fuld gang og der er store og drastiske ændringer på vej. hvis en lille ændring som dette er nok til at folk de kaster håndklædet i ringen så vil det gå helt galt når gnome 3 kommer med i ubuntu
hvorfor så ikke ændre det?
jeg ændrede det selv i starten, men jeg må indrømme at jeg dde sidste uger ikke har ændret det for at prøve det af, og man vender sig meget hurtigt til det.
jeg har altid før kørt musen ud i højre side når den ikke blev brugt, for der var den ikke i vejen, og der var store chancer for det var der den skulle bruges næste gang. nu ryger den til venstre for det ER der den skal bruges næste gang da alt er samlet der ovre.
når dette nye og inovative kommer så er knapperne pludselig ikke i vejen, og jeg har som sådan allerede vennet mig til det (det tog en lille uge)
hvis du nu endelig syntes at de er irriterende som de er såm er det bare at vælge et andet tema. højreklik på skrivebordet og vælg et andet tema. radience og ambience (et lyst og et mørkt tema som er standart for 10.04) er de eneste 2 der har iconerne i venstre side, vælger du et af de andre så får du iconerne i højre side.
ændrer du placeringen manuelt (jeg har selv postet en komando her til som du kan finde ved at søge på "minimer maksimer luk" her på forum) så vil det blive lidt smågrimt da iconerne er lavet til den rækkefølge de har nu, og er lavet således at maksimer og luk har runde kanter i den ene side, og minimer er firkantet
-
Enig med Soundpartner.
Som tidligere Mac OS X bruger var det rimeligt hurtigt at vende mig selv til at de sad til venstre.
Er faktisk helt vild med det nu og det minder mig om en af grundene til at jeg følte OS X var en behagelig brugerflade - der var mindre arbejde med musen grundet knappernes placering.
Giv det et par uger inden I ændrer det bare fordi det er anderledes - ikke alt der er anderledes er til det onde
Som tidligere Mac OS X bruger var det rimeligt hurtigt at vende mig selv til at de sad til venstre.
Er faktisk helt vild med det nu og det minder mig om en af grundene til at jeg følte OS X var en behagelig brugerflade - der var mindre arbejde med musen grundet knappernes placering.
Giv det et par uger inden I ændrer det bare fordi det er anderledes - ikke alt der er anderledes er til det onde
// Martin | RLU # 131406
-
- Geografisk sted: Randers
Jamn det har i da helt ret i, at det vender man sig hurtigt til.
Jeg syns bare har har ledt efter de 3 muligheder i højre hjørne 2 mill gange nu, der sad de jo også på 9.10.
takker...
Jeg syns bare har har ledt efter de 3 muligheder i højre hjørne 2 mill gange nu, der sad de jo også på 9.10.
takker...
-
Man kan vænne sig til meget, også kontrol-knapper i venstre side - men jeg har ingen trang til det på nuværende tidspunkt
-
Havde det været Windows havde det nok været en del mere besværligt at ændre - heldigvis har vi på Linux friheden til at vælge
// Martin | RLU # 131406
-
Re: Ændre sandfarve i Radiance [løst ved at vælge andet tema…]
Helt enig, og det er jo det, der er så fedt.