problemer i at dele forbindelse med W7

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
new deal

problemer i at dele forbindelse med W7

Indlæg af new deal »

Hej

Jeg er helt nybagt i ubuntu.
Min kærestes gamle acer aspire 5050 var blevet rigtig træt af at køre vista. Så det var tiden til at udvide horisonten og prøve ubuntu af, så det installeres. Alt ser umiddelbart simpelt og enkelt ud og med gode muligheder for at læse sig til, ja næsten, alt man skal vide.

Jeg bruger windows 7 på min lenovo 3000 n100 (og er nødt til at fortsætte med det).
Mit problem opstod da jeg skulle oprette forbindelse til vores trådløse netværk. Jeg får oprettet forbindelse relativt nemt og har forbindelse på begge bærbare i ca 2-4 min men herefter kan jeg ikke længere komme ud på nettet. Forbindelserne figurere stadig på begge maskiner. Jeg kan bare ikke komme på nettet igen (på nogen af maskinerne) før jeg sletter netværksprofilen fra ubuntu igen.
Der er fin forbindelse til ubuntu når jeg "låner" en forbindelse udefra. Så problemet ser ud til kun at eksistere når de skal dele vores egen. (hvilket de selvfølgelig skal :D)

Ruteren er en linksys WRT54GC ver. 2.0

Jeg håber i kan hjælpe.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: problemer i at dele forbindelse med W7

Indlæg af Warhawk »

Hejsa og velkommen i forum :D

Lad os prøve nogle tricks og se om du så ikke får løst problemet.

På din Ubuntu maskine skal du højreklikke på NetworkManager i statusfeltet - vælg Rediger forbindelser... eller oprette en ny forbindelse. Vælg fanen Trådløs og rediger din forbindelse. Under fanen IPv4-indstillinger vælger du metode: Kun automatiske (DHCP) adresser. Så hopper du ned til DNS servere og angiver: 208.67.222.222; 208.67.220.220 - dette ændrer din udbyders DNS til OpenDNS med både primær og sekundær DNS.

Under fanen IPv6-indstillinger skal du sætte metode: Ignorer

Gem ændringerne. Genstart både router og maskiner. Linksys routeren har et problem med nye maskiner, men det hjælper en genstart på.

Hvis du hellere vil ændre DNS i routeren er det en bedre løsning, da den så gælder for alle maskiner på netværket.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
new deal

Re: problemer i at dele forbindelse med W7

Indlæg af new deal »

Hej Michael og tak velkomsten :-)

Jeg har prøvet dit bud af, men desværre løste det ikke problemet, så jeg håber du har mere i ærmet.

venligst mads