CD brænder program ???

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Nordsig
Geografisk sted: Varde

CD brænder program ???

Indlæg af Nordsig »

Hvad skal jeg vælge ? Har en masse .flac filer på PCen som jeg gerne ville høre i bilen = brændes som alm. cd.
Er der et program der i funktion ligner Nero. Har prøvet med Brasero som ville skrive en .cue det gad jeg så ikke, X-CD-ROAST lyder som om den kan gøre det, men den skal konfigureres af Root inden jeg kan bruge den ??? For helvede jeg har sgu da lige installeret den hvorfor kan jeg så ikke konfigurere det lort. Sgu.
Har prøvet i terminal at skrive "sudo xcdroast" her får jeg så denne besked : ** (xcdroast:3101): WARNING **: Failed to access cdrecord. Please check the permissions and ownership of /usr/bin/cdrecord
Der er kun mig som bruger på denne pc, hvorfor spørger den ikke bare om SU password hver gang den har brug for det ?? Hvad ville forskellen være på det i stedet for den måde det er nu hvor man skal stoppe det man er i gang med og lave et eller andet som SU, her skal man jo alligevel skrive password. Nogen der fatter mit vrøvl ?? Jeg vil bare gerne høre musik i bilen.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: CD brænder program ???

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Så vil jeg skynde mig at anbefale GnomeBaker :D Der er indbygget funktion til præcis dit ønske. Vælg Lyd CD projekt, i bunden kan du vælge xx min. CD (standard er 21 min. CD). Vælg dine musiknumre. Brænd og vupti er din CD klar til bilen.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Nordsig

Indlæg af Nordsig »

Har lige fundet endnu et problem, Gnome brænder kan ikke finde mit drev. Faktisk forsvinder drevet så snart jeg sætter en tom CD i ? Og når jeg tager den ud kommer drevet tilbage ?? P.s. køre med 10.04
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Har du tjekket launchpad for eventuelle bug reports? Nogen gange kan man også finde imidlertidig løsninger der.

Hvis der okke er nogen bug reports på det du har oplevet, kan jeg råde dig til at oprette en - så Ubuntu udviklerne kan rette fejlen.
Nordsig

Indlæg af Nordsig »

Gik på min 9.10 pc og brændte skidtet da jeg havde lidt travlt (ville have godt gammelt 80er musik med i bilen) brugte brasero og det virkede.
Venter op den endelige udgivelse af 10.04 med spænding. Har ikke lavet bugreport eller tjekket om der er lavet. (orker ikke at skulle til at sætte mig ind i hvordan)

Ellers tak for forslag, men gad godt vide hvordan man gør når man vil køre noget som admin. Er det bare at skrive sudo hver gang foran programmet ?
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Det er vel ellers en del af pointen med at køre beta-versioner.

EDIT:
Hvis du vil lave en bug-rapport om brasero f.eks.
Start brasero - klik på hjælp menuen - vælg rapport et problem.
Nu indsamles der info om dit system og din browser åbner på en launchpad side hvor du kan rapportere den bug du har fundet.

EDIT2:
Indrømmet. Det svære er at finde ud af hvilken del af systemet der giver fejlen. I dit tilfælde kunne det måske være programmet eject. Du kan rapportere ved at skrive

Kode: Vælg alt

apport-bug eject

Hvis man skal rapportere om fejl i kernen, mener jeg man skriver

Kode: Vælg alt

apport-bug linux
Her kommer der til gengæld en række spørgsmål der kræver en ordbog for at besvare.