@ på macbook 1,1

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
SebastianHey

@ på macbook 1,1

Indlæg af SebastianHey »

Hej jeg har et spøjst problem efter at have installeret Ubuntu 9.10 på min hvide macbook 1,1. Jeg har fulgt de gængse guides hist og her og har nu det lille problem at @ osv. kun virker i terminalen og i nogle tekstfelter(blandt andet her på siden), men ikke i programmer som gedit, empathy osv. Jeg har sat keybaordet op som MacBook/MacBook Pro og under 3rd level trigger har jeg sat til at være den højre cmd/super/win knap. Nogen der har haft dette problem før..? Synes ikke en søgning her gav nogle brugbare resultatter(men mine søgevner kan selvfølgelig være begrænsede :D )
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: @ på macbook 1,1

Indlæg af lath »

SebastianHey skrev:Hej jeg har et spøjst problem efter at have installeret Ubuntu 9.10 på min hvide macbook 1,1. Jeg har fulgt de gængse guides hist og her og har nu det lille problem at @ osv. kun virker i terminalen og i nogle tekstfelter(blandt andet her på siden), men ikke i programmer som gedit, empathy osv. Jeg har sat keybaordet op som MacBook/MacBook Pro og under 3rd level trigger har jeg sat til at være den højre cmd/super/win knap. Nogen der har haft dette problem før..? Synes ikke en søgning her gav nogle brugbare resultatter(men mine søgevner kan selvfølgelig være begrænsede :D )

Dit tastaturlayout er nok rigtigt for en PC:
1)
Hvad sker der hvis du tilslutter et USB tastatur beregnet til PCere?
2a)
Du kan rette på det i System > Indstillinger > Tastatur, som åbner Indstillinger for Tastatur
2b)
Inde i Indstillinger for Tastatur klikker du Layout fanebladet
2c)
I fanebladet Layout klikker du på knappen til højre for teksten Tastaturmodel, og vælger først Forhandler, og derefter model. Til sidst klikker du på Ok knappen
2d)
Stadig inde i Layout fanebladet sikrer du dig lige at i Layout er Danmark forvalgt.
2e)
Tryk på Luk når du er færdig i Indstillinger for Tastatur

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags