"Placeringer" kontra "Steder"

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
JanNielsen
IRC nickname: JanNielsen

"Placeringer" kontra "Steder"

Indlæg af JanNielsen »

Ganske ny bruger af Ubuntu. Lidt forvirret over forskellen på Steder og Placeringer.
Har en netværksharddisk, som jeg fint kan finde mapperne på under "Steder".
Men når jeg f.eks. vil finde eller åbne en fil fra en mappe på den f.eks. via et grafikprogram eller ved at trykke på "gennemse", hvis jeg vil uploade til en hjemmeside - så står der "Placeringer" og mappen på netværksharddisken er ikke at se. Vinduet, der åbnes ved tryk på "gennemse" hedder "overfør fil" og øverst til venstre står "placeringer", men her er NAT'en ikke at se.
Mangler jeg at justere noget i opsætningen af Ubuntu?
På forhånd tak. :D
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: "Placeringer" kontra "Steder"

Indlæg af soundpartner »

JanNielsen skrev:Ganske ny bruger af Ubuntu. Lidt forvirret over forskellen på Steder og Placeringer.
Har en netværksharddisk, som jeg fint kan finde mapperne på under "Steder".
Men når jeg f.eks. vil finde eller åbne en fil fra en mappe på den f.eks. via et grafikprogram eller ved at trykke på "gennemse", hvis jeg vil uploade til en hjemmeside - så står der "Placeringer" og mappen på netværksharddisken er ikke at se. Vinduet, der åbnes ved tryk på "gennemse" hedder "overfør fil" og øverst til venstre står "placeringer", men her er NAT'en ikke at se.
Mangler jeg at justere noget i opsætningen af Ubuntu?
På forhånd tak. :D

jeg er ikke sikker, men ud fra det du beskriver så lyder det som om din disk ikke er mounted.
en u-mounted disk vil være at finde under steder, men den vil ikke (da den jo ikke er mounted til dit filsystem) være at finde andre steder.
du kan mounte disken nemt ved at dobbeltklikke på den i steder så mountes den og den åbnes med nautilus.
en mounted disk vil også være at finde på skrivebordet med et icon.

når disken er mounted så vil den også være at finde under placeringer, eller du kan browse dig ned til den, normalt via /media/disknavn
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede