Mit musikanlæg og min computer står et stykke fra hinanden. Jeg lytter til både internet-radio og mp3 fra computeren over anlægget.
Nu er jeg efterhånden blevet træt af, at snuble i ledningen der forbinder det hele.
Er det muligt at anskaffe en dims der kan tilsluttes anlægget og enten streame musik fra computeren og internet-radio direkte fra mit trådløse netværk (helst) ellers blot streame musik fra computeren (hvadenten det er mp3 eller radio)? Alternativt en mp3-afspiller der kan afspille internet-radio fra det trådløse netværk?
Jeg er klar over at Sonos og Squeezebox eksisterer, er der nogen der har erfaringer med disse sammen med Ubuntu?
Trådløs lyd
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Trådløs lyd
Jauffred skrev:Mit musikanlæg og min computer står et stykke fra hinanden. Jeg lytter til både internet-radio og mp3 fra computeren over anlægget.
Nu er jeg efterhånden blevet træt af, at snuble i ledningen der forbinder det hele.
Er det muligt at anskaffe en dims der kan tilsluttes anlægget og enten streame musik fra computeren og internet-radio direkte fra mit trådløse netværk (helst) ellers blot streame musik fra computeren (hvadenten det er mp3 eller radio)? Alternativt en mp3-afspiller der kan afspille internet-radio fra det trådløse netværk?
Jeg er klar over at Sonos og Squeezebox eksisterer, er der nogen der har erfaringer med disse sammen med Ubuntu?
jeg har hørt at squeezebox skulle kunne fungere men jeg aner ikke hvor svært det er.
jeg fik med computer for alle en lille smart løsning. den kan køre på batteri eller på strøm fra usb. i bund og grund er det bare en lille sender hvor du forbinder et jack stik fra lydkort ud og ind i senderen (som evt får strøm fra en usb-port på maskinen) og i den anden ende der har du så en anden lille box med et jack ud til anlæget.
denne box kan også køre på strøm fra usb eller på batteri.
jeg har løst den med strøm til modtageren ved at købe en lille aktiv usb-hub til ca 100 kroner, og så kører de på usb strøm i begge ender.
det snedige ved den løsning er at den er forbundet efter lydkortet og bare tager strøm fra usb så det er plug and play og helt platformsuafhænigt. det kan enda bruges til en ps3, wii eller andet snedigt da det som sagt er efter lydkortet.
-
- Geografisk sted: Frederiksberg C
jeg fik med computer for alle en lille smart løsning. den kan køre på batteri eller på strøm fra usb. i bund og grund er det bare en lille sender hvor du forbinder et jack stik fra lydkort ud og ind i senderen (som evt får strøm fra en usb-port på maskinen) og i den anden ende der har du så en anden lille box med et jack ud til anlæget.
Det lyder fedt. Har du et link til denne artikel, eller til mere info om disse forjættede tingester?
-
- Geografisk sted: Sønderborg
Det kan en IPOD.
Selvom den ikke er særlig Linux compatible.
Internet radio
http://www.streamitall.com/
stream fra UPNP og DNLA
http://plugplayer.com/
Selvom den ikke er særlig Linux compatible.
Internet radio
http://www.streamitall.com/
stream fra UPNP og DNLA
http://plugplayer.com/
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
Squeezebox fungerer perfekt med Ubuntu.
Mere er der ikke at sige - det er et superlækkert, omend på visse punkter - nørdet, produkt.
Sonos er endnu mere lækkert, men også 3-4 gange så dyrt.
Mere er der ikke at sige - det er et superlækkert, omend på visse punkter - nørdet, produkt.
Sonos er endnu mere lækkert, men også 3-4 gange så dyrt.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server