programmer starter af sig selv under opstart

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Brugeravatar
Toddvarg
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af Toddvarg »

Jeg har fået et mærkeligt problem under opstart. Hver gang jeg starter op Ubuntu, starter tre programmer af sig selv, og det er Skype, Evolution E-post og Filhåndtering. Er det nogen som har et godt bud på hvordan jeg kan få stoppet det?
Senest rettet af Toddvarg 15. nov 2009, 15:27, rettet i alt 1 gang.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Pihl
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Pihl »

Kan det være, at du på et tidspunkt har været oppe i System>Indstillinger>Sessioner og trykket på Gem Nuværende Session?

Ellers kan du gøre følgende:

Luk alle de programmer ned, som du ikke vil have skal åbne automatisk, når du logger ind i Ubuntu. Firefox, Evolution, Skype, Gaim og så videre.
Når der kun er det åbent, som du vil have skal åbnes når Ubuntu starter op, så går du op i System>Indstillinger>Sessioner og trykket på Gem Nuværende Session.
Wikzo
Geografisk sted: Århus N

Indlæg af Wikzo »

Jeg oplever noget lignende, hvor få vinduer så som Home og Kommandoterminalen automatisk bliver åbnet, når jeg logger ud og ind ... også selvom de er lukket, når jeg logger ud.

Gør dog ikke så meget og sker heldigvis sjældent :)
Billede
Brugeravatar
Toddvarg

Indlæg af Toddvarg »

Kan det være, at du på et tidspunkt har været oppe i System>Indstillinger>Sessioner og trykket på Gem Nuværende Session?

Det er lige hvor jeg har været. Jeg rodet rundt i systemet der og har tydeligvis ikke tænkt over hvad jeg lavet, kan være farligt. Det hele fungerer nu. Tak for hjælpen.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Nogle gange kan det nu være spændende at rode lidt rundt, synes jeg.. Det er som regel sådan man lærer nye ting - og sit system bedre at kende. :D
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Brugeravatar
Toddvarg

Indlæg af Toddvarg »

enig, og for det meste går det jo ikke helt galt. ellers så kan man jo få hjælp til at rette det op igen
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Pihl
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Pihl »

Toddvarg skrev:

Det er lige hvor jeg har været. Jeg rodet rundt i systemet der og har tydeligvis ikke tænkt over hvad jeg lavet, kan være farligt. Det hele fungerer nu. Tak for hjælpen.

Det skal du ikke tage så tungt :) Jeg har også set mange guides, som efter at have instrueret folk i at tilføje programmer til opstarten, siger at de skal trykke på Save Current Session.
Det er også ganske udmærket, men de glemmer som regel at fortælle, at den så også gemme alle de andre åbne programmer til opstarten - som fx Nautilus, Skype og så videre - ikke så smart :roll: