Kan ikke åbne egne Open Office dokumenter

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Kattens
IRC nickname: Kattens
Geografisk sted: København

Kan ikke åbne egne Open Office dokumenter

Indlæg af Kattens »

Argh! Er lidt i panik: Jeg har en del vigtige dokumenter gemt i Open Office (jeg har Ubuntu 0.9). Nogle af dem kan jeg ikke længere åbne: Når jeg dobbeltklikker på dem, er der enten ingen reaktion - eller også åbner de, men som et nyt, blankt dokument.

Jeg har forsøgt at sende dokumenterne til mig selv per mail; de dokumenter, der ikke er problemer med, kommer med to muligheder, nemlig 'download' og 'åbn som google dokument' (jeg har gmail). De dokumenter, der er problemer med, kan kun downloades, men stadig ikke åbnes.

Er der nogle af jer, der har oplevet samme problemer, og som evt. ved, om det er noget, der kan løses? Det ville betyde utroligt meget, hvis dokumenterne kunne reddes.
Hvis jeg ikke kan åbne dokumenterne igen, bør jeg da forsøge at genindstallere Ubuntu, i tilfælde af, at det er en systemfejl?

På forhånd tak.
Senest rettet af Kattens 8. mar 2010, 10:52, rettet i alt 1 gang.
Kattens

Tilføjelse ...

Indlæg af Kattens »

... Jeg skrev i ovenstående indlæg, at dokumenter, som jeg sender til mig selv, kun kan downloades. Det er ikke helt rigtigt: Når jeg trykker på dem, står der, at filen er en BIN fil, og jeg får tilbuddet om at gemme filen - men ikke åbne den.

Ved I, om der er en mulighed for, at jeg kan ændre BIN-filerne, så de kan åbnes som alle andre dokumenter?
Pihl
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Kan ikke åbne egne Open Office dokumenter

Indlæg af Pihl »

Kunne det tænkes, at du er kommet til at fjerne filendelserne?

Fx hvis dit dokument hedder mitdokument.odt, at du så har fjernet det sidste .odt?

Hvis dit dokument bare hedder mitdokument, så prøv at omdøbe det til mitdokument.odt (hvis det altså er et tekstdokument).

Hvis ikke det løser problemet, får du så nogen fejlmeddelelser? Og har du eventuelt mulighed for at sende et eksempel?
Kattens

Re: Kan ikke åbne egne Open Office dokumenter

Indlæg af Kattens »

Hej Pihl,

Mange tak for det hurtige svar. Og du har helt ret - en formiddag i ren panik skyldtes ikke andet, at jeg havde fået fjernet dokumenternes endelser.

Endnu en gang mange tak for hjælpen