Tilgang til forskellige partitioner
-
Re: Tilgang til forskellige partitioner
Hej,
Jeg mener ikke partitionering har nogen som helst indflydelse på dette!
Jeg har separat home partition uden problemer.
Jeg tror snarere det er en fejl i sproglag.
Min løsning ville være at ændre sprog til Engelsk, Restart ændr til Dansk restart igen.
Lad være med at ændre mappe navne når Ubuntu giver valgmulighed.
Jeg mener ikke partitionering har nogen som helst indflydelse på dette!
Jeg har separat home partition uden problemer.
Jeg tror snarere det er en fejl i sproglag.
Min løsning ville være at ændre sprog til Engelsk, Restart ændr til Dansk restart igen.
Lad være med at ændre mappe navne når Ubuntu giver valgmulighed.
-
Okay. Dvs. jeg går ind i sprogunderstøttelse - Ændrer til engelsk. Genstarter. Derind igen og ændrer til dansk. Genstarter. Ja?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
ja . det er det som ham foreslår , og jeg jeg tror ideen er god nok , jeg er spændt på
resultatet
resultatet
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Ændrede til engelsk (USA), uden at fjerne dansk. Da jeg genstartede, bad jeg om ikke at få ændret mappenvnene, men de blev alligevel ændret. Herefter ændrede jeg tilbage til dansk, uden at fjerne engelsk (USA). Genstartede igen, og bad igen om ikke at få ændret mappenavnene. Ved opstart var de igen ændret til dansk. Resultatet var dog det samme, nemlig at Firefox fortsat er på engelsk, samt at OpenOffice-elementerne har engelske navne.
-
Hej igen,
Er dit system opdateret?
Dit sproglag ser ud til at være ødelagt!
Prøv at fjerne dansk fuldstændigt og reinstaller dansk.
Er dit system opdateret?
Dit sproglag ser ud til at være ødelagt!
Prøv at fjerne dansk fuldstændigt og reinstaller dansk.
-
Systemet er opdateret, ja. Tjekkede netop for opdateringer, og jeg manglede ingen.
Gik til Sprogunderstøttelse. Fjernede Dansk. Genstartede. Geninstallerede Dansk og satte som standardsprog. Genstartede. Samme resultat som før: Firefox er på engelsk.
Gik til Sprogunderstøttelse. Fjernede Dansk. Genstartede. Geninstallerede Dansk og satte som standardsprog. Genstartede. Samme resultat som før: Firefox er på engelsk.
-
Nu har jeg netop prøvet at geninstallere Firefox 3 fra Synaptic: denne er på dansk! Åbnede Firefox 2, og denne er fortsat på engelsk. Problemet ligger derfor formentlig i et eller andet i forbindelse med Firefox 2...?
-
Nogen bud på, hvad fejlen kan skyldes? Som sagt virker Firefox 3b på dansk, men ikke Firefox 2 (som ved en tidligere installation har været på dansk).
-
- Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland
Måske du kan hente firefox 2 dansk lang plugin og installere den manuelt.
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
-
For lige at udrede eventuelle misforståelser præciserer jeg lige:
Jeg geninstallerede Ubuntu. Uden at tjekker sprog i FF3 afinstallerede jeg denne og installerede FF2, da jeg før geninstallationen af Ubuntu uden problemer havde haft denne på dansk. Efter at have prøvet mange forskellige ting for at få FF2 på dansk har jeg så nu geninstalleret FF3 og konstateret, at denne virker på dansk. Dette er dog ikke løsningen på problemet, iden denne formentlig hele tiden har været på dansk. FF2 er fortsat på engelsk, og dette er problemet.
Jeg geninstallerede Ubuntu. Uden at tjekker sprog i FF3 afinstallerede jeg denne og installerede FF2, da jeg før geninstallationen af Ubuntu uden problemer havde haft denne på dansk. Efter at have prøvet mange forskellige ting for at få FF2 på dansk har jeg så nu geninstalleret FF3 og konstateret, at denne virker på dansk. Dette er dog ikke løsningen på problemet, iden denne formentlig hele tiden har været på dansk. FF2 er fortsat på engelsk, og dette er problemet.
-
Har netop prøvet at installere den samme tilføjelse i FF2 og FF3. Det lykkedes fint i FF3, mens jeg igen fik en fejlmeddelelse i FF2. Tror, der er et mere grundlæggende problem i forhold til FF2...?
-
Har geninstalleret Ubuntu på præcis samme måde, og nu virker FF2 uden problemer på dansk - Både mht. sprog og mht. installation af tilføjelser.
-
Og hvad med tilføjelser til firefox?
-
Læs lige mit seneste indlæg igen, så har du vist dit svar
-
ja det overså jeg vist.