Bootloader

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
susaaen

Re: Bootloader

Indlæg af susaaen »

Du gør sandelig noget for at få folk ind i folden. Tak
/home/christian/Skrivebord/Skærmbillede-Opstarts-håndtering.png/home/christian/Skrivebord/Skærmbillede-Opstarts-håndtering.png[code][/home/christian/Skrivebord/Skærmbillede-Opstarts-håndtering.png/code]/home/christian/Skrivebord/Skærmbillede-Opstarts-håndtering.png[url][/url]/home/christian/Skrivebord/Skærmbillede-Opstarts-håndtering.png
/home/christian/Skrivebord/Skærmbillede-Opstarts-håndtering.png[*]
/home/christian/Skrivebord/Skærmbillede-Opstarts-håndtering.png
[img/home/christian/Skrivebord/Skærmbillede-Opstarts-håndtering.png][/img]

Flot billede ik'
susaaen

Indlæg af susaaen »

Jeg synes ikke det er særlig urimeligt, at antage at man kan tage en kopi af et image og lægge dit ind i dette skrivefelt, men undskyld, det kan man altså ikke.
Må jeg til gengæld komplimentere TitanusEramius for sædvanligvis tålmodige og forståelige besvarelser. :)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Kender du nogle andre stedet på internettet hvor dette er en mulighed? Tekstfeltet her på forummet er desuden et simpelt tekst felt, det betyder at det ikke vil kunne vise billeder eller tekst formatering mens du skriver, det skal i stedet indikeres med markering i teksten.

Her er lige et trin for trin forsøg på at forklare hvordan du kan indsætte et billed direkte i din tekst:
Start med at gøre det tilgængelig for andre bruger på Internettet, her vil jeg forslå du bruger din Dropbox.

Kopier det offentlige link ind i din tekst:

Kode: Vælg alt

http://dl.dropbox.com/u/2791254/Sk%C3%A6rmbillede-Opstarts-h%C3%A5ndtering-1.png

Marker linket og tryk på [Img] knappen så det kommer til at se således ud:

Kode: Vælg alt

[img]http://dl.dropbox.com/u/2791254/Sk%C3%A6rmbillede-Opstarts-h%C3%A5ndtering-1.png[/img]

(jeg bemærkede at i dit forrige forsøg kom du til at indsætte henvisningen både i start og slut tagget, hvis du gør det forstår forummet ikke hvad det er du prøver på, så brug denne metode jeg beskriver her)

Når du så trykker på Udfør vil dit billed komme til at blive vist så ledes:
Billede
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

TitanusEramius skrev:Den anden måde at vedhæfte et billede er ved at trykke på knappen "Gennemse..." under indtastningsfeltet, og så vælge billedet på computeren. Men hvis det er muligt vil vi helst have at der bliver linket til billedet, i stedet for at det bliver uploadet til ubuntudanmark.

Husk at det pt. kun er redaktør og admin der har adgang til dette.

susaaen skrev:og jeg må igen spørge om, hvordan bimsebasse fik et konfigurationsbillede ind. Det kom jo ikke fra nogen URL eller lignende, men direkte fra hans maskine. Kære Bimsebasse, hvis du læser dette, gider du så forsøge at forklare mig hvordan.

Bimsebasse måtte først ligge billedet på nettet og der efter markere linket og trykke på [Img] knappen. Man kan ikke vise et billed til andre hvis det kun ligger på ens egne maskine og andre ikke har adgang til denne. Jeg ved ikke lige hvad der for dig til at tro det ikke er sådan, men hvis du vil se hvordan han har skrevet det kan du jo trykke citer på hans indlæg så bliver det kopieret ind i dit indlæg og du kan se det der.
susaaen

Indlæg af susaaen »

Hvis jeg var lige så klog som dig, var der som helt ny på Linux, sådan set ingen grund til at spørge, og så var du helt fri for dumme spøgrgsmål.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Jeg startede nu også ud med en masse spørgsmål ;)
Har du fundet ud af at indsætte billeder og ellers løst dine nuværende problemer?
susaaen

Indlæg af susaaen »

Jeg arbejder på det. For min skyld kan vi godt lukke denne streng.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

AJenbo skrev:
Stra skrev:
AJenbo skrev:Det er en rimelig standart ting i phpbb3
Fordi det er en standard for folk der koder, er det jo ikke sikkert, at vi alm. dødelige lige ved det....... :-? :-?

Det har ikke mere at gøre med om man koder end at man ikke skal være cykelsmed for at vide at noglle cykler med pedal bremser også kommer med en håndbremse. Det er bare en knap lige som når man indsætter et smily og dem har du jo fundet ud af at bruge ;) .

Nå, hvorfor så blande koder ind i svaret?

Men for at skære det ud i pap. Det er, for mig at se, ikke intuitivt, i den kontekst, at en tekst med en farve = en knap!!!!
Hvorimod, at det gælder for at indsætte Smilies.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Stra skrev:
AJenbo skrev:
Stra skrev:Fordi det er en standard for folk der koder, er det jo ikke sikkert, at vi alm. dødelige lige ved det....... :-? :-?

Det har ikke mere at gøre med om man koder end at man ikke skal være cykelsmed for at vide at noglle cykler med pedal bremser også kommer med en håndbremse. Det er bare en knap lige som når man indsætter et smily og dem har du jo fundet ud af at bruge ;) .
Nå, hvorfor så blande koder ind i svaret?

Øh, det har jeg da heller ikke gjort?

Stra skrev:Men for at skære det ud i pap. Det er, for mig at se, ikke intuitivt, i den kontekst, at en tekst med en farve = en knap!!!!
Hvorimod, at det gælder for at indsætte Smilies.

Det ser jo ud på nøjagtig samme måde som linksne der føre ind til dette emne, lilla tekst der bliver orange når man køre musen over det og musen ændre sig til en hånd. Jeg kan dårligt se hvordan det kan gøres mere tydeligt, du har trosalt fundet her ind :)

susaaen skrev:Jeg arbejder på det. For min skyld kan vi godt lukke denne streng.

Vi holder bare emnet åbent ind til du kommer videre med din sag.
Stra

Indlæg af Stra »

AJenbo skrev:Øh, det har jeg da heller ikke gjort?
phpBB3 ?

Det ser jo ud på nøjagtig samme måde som linksne der føre ind til dette emne, lilla tekst der bliver orange når man køre musen over det og musen ændre sig til en hånd. Jeg kan dårligt se hvordan det kan gøres mere tydeligt,
Der er vi så ikke enige om, at det er smart. En knap som fx "citer-knappen" ville være bedre, syntes jeg.
du har trosalt fundet her ind :)
Den her slags bemærkninger, vil jeg lade være ukommenteret.

stra
stra
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Stra skrev:
AJenbo skrev:Øh, det har jeg da heller ikke gjort?
phpBB3 ?

Det er navnet på det forum software vi bruger (står i bunden af alle sider med link). Det er ikke mere kode end at sige LibraOffice3.

Jeg syndes desuden det har været rigtig uheldigt at vi har haft alle disse diskussioner ind over susaaens emne, jeg tror ikke ligefrem det har været med til at hjælpe med at få overblik over hvad der er blevet svaret.
Stra

Indlæg af Stra »

AJenbo skrev:Jeg syndes desuden det har været rigtig uheldigt at vi har haft alle disse diskussioner ind over susaaens emne, jeg tror ikke ligefrem det har været med til at hjælpe med at få overblik over hvad der er blevet svaret.
Enig og slut herfra.

Stra
stra
bimsebasse

Indlæg af bimsebasse »

AJenbo skrev:Kan grub customizer vise valgene med navn i stedet for bare et nummer som på billedet?

Hov, overså den her. Ja, det kan den. Jeg har været ude for at kernelopdateringer har ændret i entrynumre, så det er nyttigt at ku' ku' hvis man f.eks. vil boote Windows langt nede på listen som standard (jeg antager den nyeste kernel altid vil være entry nr. 1 i grub, så det er ikke en bekymring hvis man vil default-boote Ubuntu).
bimsebasse

Indlæg af bimsebasse »

susaaen skrev:Hej igen. Nu tales der atter sort. I forløbet af denne streng havde jeg behov for at vise en konfigurationsskærm. Jeg troede det var så let som at grabbe billedet (har jeg fundet ud af), gemme det, kopiere det og lave en sæt ind i dette indskrivningsfelt, men NEJ. Der tales om koder, URL'er, BB'er mv. så man får susen for ørerne. Kan det ikke forklares på anden vis ??, og jeg må igen spørge om, hvordan bimsebasse fik et konfigurationsbillede ind. Det kom jo ikke fra nogen URL eller lignende, men direkte fra hans maskine. Kære Bimsebasse, hvis du læser dette, gider du så forsøge at forklare mig hvordan.

Sorry havde totalt overset denne her tråd, fik du løst det? Jeg kan vist ikke forklare det bedre end ajenbo gjorde, men du kan bare spørge igen hvis det stadig bøvler.
NiceM
Geografisk sted: Ikast

Indlæg af NiceM »

Hvis man vil have et billede ind som er på ens computer, kan man vel bruge attachment til at insætte billedet.