Huwai usb modem

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Huwai usb modem

Indlæg af AJenbo »

Hmm det sidste af fejl beskeden kunne tyde på den ikke kan slette scriptet og der for muligvis køre en gammel udgave.

Kode: Vælg alt

sudo rm mobre
monsunen

Re: Ubuntu 10.04 med Huawei e1752

Indlæg af monsunen »

Hej igen Soundpartner, jeg har været væk i 10 dage - uden internet, da jeg jo ikke kunne mit modem til at virke. Du spørger efter navn og version på modem og Ubuntu. Det er Ubuntu 10.04 LTS - Lucid Lynx - udgivet april 2010 med Huawei e1752 USB stick fra Telmore. Jeg vil være meet taknemmelig hvis du kan skyde dig ind på en løsning, hilsen Henrik
monsunen

Huawei e1752 modem med Ubuntu 10.04

Indlæg af monsunen »

AJenbo skrev:Hmm det sidste af fejl beskeden kunne tyde på den ikke kan slette scriptet og der for muligvis køre en gammel udgave.

sudo rm mobre

til A Jenbo, jeg tror at du har fat i noget, jeg har tidligere haft et Telmore abonnement med dette modem, som Soundpartner fik gang i efter en imponerende detektivindsats. Så måske spørgsmålet er hvordan man rydder op og starter på en frisk? Henrik
Senest rettet af monsunen 6. nov 2010, 13:54, rettet i alt 1 gang.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Huwai usb modem

Indlæg af soundpartner »

monsunen skrev:
AJenbo skrev:Hmm det sidste af fejl beskeden kunne tyde på den ikke kan slette scriptet og der for muligvis køre en gammel udgave.

sudo rm mobre

til A Jenbo, jeg tror at du har fat i noget, jeg har tidligere haft et Telmore abonnement med dette modem, som Soundpartner fik gang i efter en imponerende detektivindsats. Så måske spørgsmålet er hvordan man rydder op og starter på en frisk? Henrik

hvis du en gang på din install har kørt scriptet, og modemet har virket, så virker selve modemet stadig som det skal.
højreklik på neticonet oppe i højre hjørne, vælg håndter forbindelser, vælg mobilt bredbånd, slet alle de forbindelser der er der inde.
derefter lukker du vinduet, sætter dit modem i maskinen, venter et lille stykke tid, hvis ikke den selv popper op, så venstreklikker du på netikonet, og der skulle gerne være et punkt hvor der står ny mobil bredbåndsforbindelse.
vælg denne og følg guiden
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
monsunen

Indlæg af monsunen »

soundpartner skrev:
monsunen skrev:

sudo rm mobre

hvis du en gang på din install har kørt scriptet, og modemet har virket, så virker selve modemet stadig som det skal.
højreklik på neticonet oppe i højre hjørne, vælg håndter forbindelser, vælg mobilt bredbånd, slet alle de forbindelser der er der inde.
derefter lukker du vinduet, sætter dit modem i maskinen, venter et lille stykke tid, hvis ikke den selv popper op, så venstreklikker du på netikonet, og der skulle gerne være et punkt hvor der står ny mobil bredbåndsforbindelse.
vælg denne og følg guiden

Tak for lynhurtig udrykning. Når jeg gør som du siger, så kan jeg ikke få lov at slette den gamle Telmore installation. Når jeg peger på den, får jeg kun lov at vælge 'tilføj' og 'luk'. 'Rediger' og 'slet' er tonet ud og kan ikke vælges. Så jeg kan ikke slette den gamle opsætning - ad denne vej i hvert fald. Der sker så efterfølgende heller ikke noget når jeg sætter modemet i, ud over at den viser mig et 'indkørsel forbudt' skilt med teksten: "Kan ikke montere Mobile Partner, not authorized", og så får jeg lov at vælge OK. PS sidst jeg brugte modemet til mobilt internet havde jeg en Ubuntu 9 version, måske der ligger en forklaring i det?
Senest rettet af monsunen 6. nov 2010, 13:55, rettet i alt 1 gang.
monsunen

Indlæg af monsunen »

mon nogen ved, hvordan man helt kan fjerne en gammel installation af et Huawei e1752 modem i Ubuntu 9, når man nu skal have Ubuntu 10.04 til at fungere med Huawei e1752? Henrik
lakubuntu

Re: Huwai usb modem [LØST]

Indlæg af lakubuntu »

Hej

Jeg har et tilsvarende problem med et Huwaei e1752 modem fra Telmore. Jeg har en maskine hvor modemet fungerer fint, og en hvor jeg ikke kan komme i kontakt med modem. Jeg har et andet mobilt bredbånd fra TDC med Huwaei E180, som virker på begge maskiner.

Jeg har kørt script fra scripts.linux.dk, men på denne ene computer virker det altså ikke.

Tilføjelse: Begge maskiner er Ubuntu 10.04

Jeg har også prøvet at lave tilslutningen i Netværksforbindelser

lsusb siger:
oskar@oskar-laptop:~$ lsusb
Bus 007 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 006 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 002 Device 003: ID 12d1:1446 Huawei Technologies Co., Ltd.
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub

Jeg har også prøvet:
wget http://soundpartner.linux.dk/3g/huw-e1752.sh && sh huw-e1752.sh

men:

Connecting to soundpartner.linux.dk|94.144.63.2|:80... mislykkedes: Connection refused.

Det er heller ikke muligt at se, tilslutte eller afbryde mobilt bredbånd i netværksikonet

TILFØJELSE:
Det lykkedes mig at løse problemet ved at fjerne usb_modeswitch i synaptic og installere den igen

mvh
Lars
monsunen

Re: Huawei e1752 usb modem i ubuntu 10.04

Indlæg af monsunen »

hej iakubuntu,
du kunne vel ikke sætte et par ekstra ord på hvordan du 'fjerner usb_modeswitch i synaptic' og derefter reinstallerer, for det ser ud til at dit problem var nøjagtig det samme som mit. Jeg kæmper desuden med at lyden er forsvundet mens jeg har forsøgt at få modemet fra Telmore til at virke, har du prøvet noget lignende? hilsen og tak, Henrik
Tilføjelse: så lykkedes det ved hjælp af Iakubuntus metode. Tusinde tak, men pyh hvor besværligt, hilsen Henrik
PS Jeg lader modemet sidde i når jeg booter PC'en