andre systemer end ubuntu /linux

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af cmay »

jeg værdsætter også i stor grad firefox.
lige nu køre jeg med lynx på minix og det er ihvertfald ikke særlig sjovt i forhold til firefox på ubuntu :)
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af Don S »

IceCat ligner Firefox utrolig meget, med undtagelse af brands'ne. Det er faktisk Firefox, uden brands. :)
Billede

Billede Billede
Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af Warhawk »

Don S skrev:IceCat ligner Firefox utrolig meget, med undtagelse af brands'ne. Det er faktisk Firefox, uden brands. :)

Ja, det læste jeg på nettet. Desværre fremgik det også at IceCat crasher meget ofte - har det noget på sig?
Kan IceCat køre med samme tilføjelser som Firefox?
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af Don S »

Warhawk skrev:
Don S skrev:IceCat ligner Firefox utrolig meget, med undtagelse af brands'ne. Det er faktisk Firefox, uden brands. :)

Ja, det læste jeg på nettet. Desværre fremgik det også at IceCat crasher meget ofte - har det noget på sig?
Kan IceCat køre med samme tilføjelser som Firefox?

Jeg har endnu ikke oplevet, at IceCat er crashed. Den kan køre samme extensions som Firefox, og hvis du er interesseret i, at extensions'ne også er fri software, så kan du tage et kig på denne side: http://www.gnu.org/software/gnuzilla/addons.html
Billede

Billede Billede
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af eitreach »

Hvad er forskellen så på IceCat og Iceweasel, som Debian benytter sig af?
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af Don S »

eitreach skrev:Hvad er forskellen så på IceCat og Iceweasel, som Debian benytter sig af?

Der er ingen. IceCat er hvad der førhen blev kaldt IceWeasel (tror også jeg har skrevet det tidligere her i tråden). Kan ikke huske argumentet for at ændre navnet.
Billede

Billede Billede
Brugeravatar
MikeDK
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. nov 2006, 15:50
IRC nickname: MikeDK
Geografisk sted: København Ø

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af MikeDK »

undskyld men icecat, var det ikke icedove den hed før?

mener iceweasel-navnet kun eksistere i ubuntu, Debian mener jeg brugte icedove som var den samme browser som iceweasel
HP EliteBook 8560w | Intel Core i7-2670QM (2,23Ghz) | BogoMIPS: 4390.05 | 6MB L3 |
NVIDIA GF108GLM [Quadro 1000M] | 8GB Ram |
Kubuntu 14.04 æder hvad den får serveret, Kubuntu 20.04 OG Kubuntu 20.10 vil den slet ikke boote overhovedet.
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af cmay »

siden debian sarge har jeg kun brugt iceweasel som er den standard browser der kommer med debian. jeg kender ikke de andre to navne. jeg kan helt ærligt bedre lide firefox som den er i ubuntu men iceweasel fungere fint nok. jeg bruger så ikke nogen add ons eller plugins på nogen af dem.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af cmay »

On 23 September 2007, one of the developers announced that the next release would be branded IceCat. The reason cited was that Debian was already using the name Iceweasel for its rebranded Firefox fork (since November 13, 2006), and to avoid confusion because both forks are independent of each other.[2] The name change took place as planned and IceCat is the current name.[4]

fra wikipedia om icecat.
jeg plejer at installere debian fra bunden af med en minimal iso eller debian lenny lxde+openbox hvor jeg vælger alle muligheder fra i starten og så selv installere xorg og derfra videre med hvilke pakker jeg vil have.

hvergang jeg installere browser bruger jeg kommandoen apt-get install firefox og der kommer en besked om at firefox ikke bliver installeret men iceweasel gør istedet. jeg har aldrig før hørt om icecat.

men det er da interessant nok man kan bruge den samme browser i flere år i forskellige udgaver med vidt forskellige navne uden at kende alle de forskellige versioner af den:).
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af Don S »

MikeDK skrev:undskyld men icecat, var det ikke icedove den hed før?

mener iceweasel-navnet kun eksistere i ubuntu, Debian mener jeg brugte icedove som var den samme browser som iceweasel

Icedove, er Debians rebranded version af Thunderbird.

For lige at gøre op med noget forvirring i denne tråd: Debians Iceweasel og GNU IceWeasel er ikke den samme. GNU IceCat er et nyt navn for GNU IceWeasel, men Debians Iceweasel er stadig den samme (læg mærke til forskellen på Iceweasel og IceWeasel, der her afgør, om der er tale om GNUs udgave eller Debians). Derfor vil man stadig kunne finde Iceweasel i Debian, men så vidt jeg ved, er IceCat nærmere Firefox end Iceweasel, og derfor foreslår jeg IceCat fremfor Iceweasel.
Billede

Billede Billede
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af cmay »

http://belenix.org/home
jeg kommer til at indrømme jeg kender faktisk ikke gnewsense alligevel. den jeg tænker på er en GNU/solaris alså en variant af open solaris. lige som ovennævnte link men jeg kan ikke huske hvad den hed. den bygger på open.solaris samt gnu coreutils.

jeg har haft en UNIX periode hvor jeg har brugt alle de unix varianter jeg har kunnet finde og der er flere custom varianter af open-solaris.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af Jakob77 »

cmay


Billede

Hvis vi kan stole på tegningen, så må gNewSense være udsprunget af Ubuntu samtidigt med Linux Mint i slutningen af 2006

Vi kan også se, at Ubuntu stammer fra Debian i 2004.
Og Corel stammer fra Debian i 1999
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af cmay »

slet ikke nogen som har haft held med at få installeret plan 9 ? http://plan9.bell-labs.com/plan9/

jeg kunne godt tænke mig at se det system i aktion men jeg kan ikke få det installeret overhovedet. kunne være meget sjovt at se hvad de mener er et bedre UNIX som de giver udtryk for at projectet skulle være.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af Jakob77 »

cmay

Kan du egentlig godt læse de gnidrede navne på tegningen..?
Jeg har hentet KMag, som man kan finde under Tilføj/fjern for at gøre det nemmere, men jeg synes måske ikke, at den gør så stor forskel.

Dappix og Dabuntu kan jeg ikke spotte, men det er vel fordi det er oversættelser.?
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: andre systemer end ubuntu /linux

Indlæg af cmay »

Jakob77 skrev:cmay

Kan du egentlig godt læse de gnidrede navne på tegningen..?
Jeg har hentet KMag, som man kan finde under Tilføj/fjern for at gøre det nemmere, men jeg synes måske ikke, at den gør så stor forskel.

Dappix og Dabuntu kan jeg ikke spotte, men det er vel fordi det er oversættelser.?


nej ikke den her tegning. men jeg har en oversigt over alle de UNIX systemer samt deres grene fra wikipedia til at ligge som jeg godt kan se.

men grunden til at de danske udgaver mangler på denne her tegning er at der er masser af små projecter som ikke er taget med i den her oversigt.

det er efterhånden også så nemt at lave sin egen tilpassede distribution at mange gør det og nogle udgiver så en mere vellykket og proffesionel udseende remaster af en allerede eksisterne linux distributon. ubuntu er meget populær i den sammenhæng.

jeg har selv lavet en lille remaster af crunch bang linux og et par puppy linux remasters med de værktøjer der tilgængelige i puppy og crunch bang linux til det formål men jeg synes ikke det var det helt store sus for at være helt ærlig

ellers er de livecd remasters er meget sjove at lave den første gang men så taber jeg personlig interesse for det.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}