Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
man kan installere det som wubi. men det er efter min mening ikke noget jeg vil anbefale da det køre langsommere og har visse begrænsninger.
Det eneste rigtige i min verden er at køre som dualboot[/quote]
så du har både Windows og Linux? oO[/quote] det har jeg... jeg har windows på 3 ud af 9 maskiner. (13 hvis man tæller virtuelle maskiner) mit studie opsæt (med købt software for over 100 k.kr.) på min ene bærbare (satmæ rart at have når nu man nogen gange ikke kan undvære windows, samt til mit mobile studiesetup) samt i en virtualbox på min ene server (da jeg desværre SKAL bruge windows på arbejdet forbinder jeg via mobilt bredbånd til en virtual windows maskine på min server og kører windowsprogrammerne den vej igennem)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd
Webmaster og stifter af: Hvor du finder scripts til en hver situation
Oki, nu har jeg læst hele denne her tråd igennem. Og jeg er også et af de kvaj, der har installeret Ubuntu som eneste OS.
Og nu vil jeg så meget gerne tilbage til XP.
Jeg har en XP cd, men når jeg booter fra den, og beder den lave en ny installation med formatering, kan den slet ikke finde mine drev. Jeg går ud fra, at det er fordi Linux har ændret det til et format, som windows ikke kan genkende.
Mit spørgsmål er nu - Hvad F****n gør jeg nu???
Jeg har googlet på livet løs - og troede muligvis jeg kunne løse det med ms-sys. Men det kan ubuntu ikke finde.
Gialloblu skrev:Oki, nu har jeg læst hele denne her tråd igennem. Og jeg er også et af de kvaj, der har installeret Ubuntu som eneste OS.
Jeg har en XP cd, men når jeg booter fra den, og beder den lave en ny installation med formatering, kan den slet ikke finde mine drev. Jeg går ud fra, at det er fordi Linux har ændret det til et format, som windows ikke kan genkende.
Jeg har googlet på livet løs - og troede muligvis jeg kunne løse det med ms-sys. Men det kan ubuntu ikke finde.
Hjælp please
Hejsa og velkommen i forum
Windows XP burde kunne finde dine partitioner, men de vil så være ukendte. Derfor skal du slette samtlige partitioner og derefter oprette en ny.
Hvis Windows overhovedet ikke kan finde noget som helst, så kan du starte op på din Ubuntu live CD. Når den er indlæst starter du Partition Editor (System | Administration | Partition Editor). Her sletter du alle partitioner. Start så op med Windows XP igen, så burde du kunne komme videre.
Gialloblu skrev:Oki, nu har jeg læst hele denne her tråd igennem. Og jeg er også et af de kvaj, der har installeret Ubuntu som eneste OS.
Hjælp please
Windows XP burde kunne finde dine partitioner, men de vil så være ukendte. Derfor skal du slette samtlige partitioner og derefter oprette en ny.
Hvis Windows overhovedet ikke kan finde noget som helst, så kan du starte op på din Ubuntu live CD. Når den er indlæst starter du Partition Editor (System | Administration | Partition Editor). Her sletter du alle partitioner. Start så op med Windows XP igen, så burde du kunne komme videre.
Tak for velkomsten.
Jeg prøvede det. Lavede et Fat32 drev. Men den kan stadig ikke se det.
Ubuntu ser det uden problemer. Så der er intet galt med drevet.
Hjælp please
Tak for velkomsten.
Jeg prøvede det. Lavede et Fat32 drev. Men den kan stadig ikke se det.
Ubuntu ser det uden problemer. Så der er intet galt med drevet.
Jeg er blank nu - nogen ideer???
jeg har detsværre en masse ideer.
da jeg rodede med windows (disse tider er heldigvis forbi nu) der havde jeg de samme problemer med flere af mine maskiner. Problemet er højst sansynligt at windows ikke har den driver der skal bruges til din diskcontroler (windows skal bruge drivers til ALT for at det kan fungere) du skal finde ud af hvilken diskcontroler som du har, og finde driveren til denne. derefter kan du i en anden windowscomputer rippe din xp instalations cd så du får en iso ud af det. når du har den kan du med et lille program embedde driveren i isofilen, og når dette er gjort kan du brænde iso'en til en cd og installere fra denne.
den præcise fremgangsmåde kan jeg ikke huske, men prøv at guugle "embed diskdriver windows" så brude du kunne finde noget.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd
Webmaster og stifter af: Hvor du finder scripts til en hver situation
Nu skriver du ikke hvilken type XP-CD det er du bruger, men hvis det er en geninstallations CD kan den manglende harddisk-genkendelse skyldes at denne søger efter et drev af typen IDE. Du kan se en beskrivelse af problemet og dets løsning her: