film o.lign. i Firefox
-
Re: film o.lign. i Firefox
@ soundpartner
Jeg har forøvrigt læst din guide på et tidligere tidspunkt. Den er meget god og brugervenlig, så tak for det.
Jeg har forøvrigt læst din guide på et tidligere tidspunkt. Den er meget god og brugervenlig, så tak for det.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
@ Soundpartner
Jeg har læst på din guide som der bliver linket til tideligere i denne tråd og jeg mener ikke at forklaringen i den er god nok
Det er helt i orden at du laver sådanne scrips, men man skylder folk at skrive præcist hvad det er der installeres på deres pc, som det er beskrevet nu kan det evt give problemer siden hen, hvis feks det java du har valgt ikke passer til det bank folk har (og vi ved begge at det er meget forskelligt hvad der virker), så jeg vil gerne opfordre dig til at skrive præcist hvad der er i det script.
@Trine
Det er præcist af overstående grund at jeg foretrækker denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57 skrevet af thj01 fra dette forum, der kan vi alle gå en og se præcist hvad du har installeret hvis det ikke virker.
Jeg har læst på din guide som der bliver linket til tideligere i denne tråd og jeg mener ikke at forklaringen i den er god nok
Scriptet installer Medibuntu der giver adgang til en del programmer der af licens-årsager ikke må installeres fra start af.
Opdater Ubuntu, så du har de nyeste stabile versioner af alle programmer på computeren
Installer Java som bruges til mange webprogrammer - herunder net-bankerne
Installer Flash som bruges til mange Hjemmesider - herunder Youtube
Installer Microsoft skrifttyper som gør at du kan se hjemmesider som kun ser ordentlige ud med disse skrifttyper (lavet i windows)
Installere lyd- og filmcodecs så du kan afspille alle lyd, videofiler og DVD'ere
Det er helt i orden at du laver sådanne scrips, men man skylder folk at skrive præcist hvad det er der installeres på deres pc, som det er beskrevet nu kan det evt give problemer siden hen, hvis feks det java du har valgt ikke passer til det bank folk har (og vi ved begge at det er meget forskelligt hvad der virker), så jeg vil gerne opfordre dig til at skrive præcist hvad der er i det script.
@Trine
Det er præcist af overstående grund at jeg foretrækker denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57 skrevet af thj01 fra dette forum, der kan vi alle gå en og se præcist hvad du har installeret hvis det ikke virker.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Trine skrev:Ok, tak terminalen passer mig dog udemærket. Jeg har lidt mere tillid (naivt måske) til processer kørt via terminalen. Til gengæld får man måske også nemmere lavet noget rod, men så kan man jo altid ominstallere. Øvelse gør mester som man siger.
Det er nok også et temperementsspørgsmål, ligesom om man vælger LaTeX eller Word.
Jeg har lavet en CD med 8.10 men har også allerede en med 8.04. Er der en af versionerne der kan anbefales frem for en anden, og i så fald, hvorfor? Også mht. firefox, som jeg jo præcis har en del problemer med i øjeblikket.
Kan det forøvrigt være hardware relateret på en eller anden mærkelig måde?
Jeg må lige kigge de guides igennem inden jeg formaterer. Så må jeg se hvad for en der passer mig bedst.
Trine
med alt respekt så har de fleste software relaterede problemer jeg har oplevet været
A på grund a at jeg er en pillefinger og ikke er bange for at rode lidt hist og pist (og det er af og til lidt for meget) eller
B fordi der har været en opdatering som har lavet ballade i noget, men så plejer der at komme en ny opdatering hurtigt efter der fikser det problem
810 vs 804 der er jeg absolut mest til 810 som jeg syntes køre bedre er mere stabilt og så er den nye networkmanager en del federe.
-
Synpunkter er læst og noteret. Tak igen.
Begge guides virker gode, men point taken christian.
soundpartner guide virker rigtig god til nybegynderen og det er også mit indtryk at det er ham/hende den er rettet i mod. Jeg kan godt huske var blank jeg var, især mht. partitioneringsdelen.
Mht. til opsætning af medibuntu mm. tror jeg også at thj01 er bedre for mere øvede brugere end den helt grønne og når tingene ikke virker out of the box, for det hænder jo. Jeg vil selv prøve af hvor brugervenlig den er, når jeg kommer til den del af konfigurationen.
Trine
soundpartner guide virker rigtig god til nybegynderen og det er også mit indtryk at det er ham/hende den er rettet i mod. Jeg kan godt huske var blank jeg var, især mht. partitioneringsdelen.
Mht. til opsætning af medibuntu mm. tror jeg også at thj01 er bedre for mere øvede brugere end den helt grønne og når tingene ikke virker out of the box, for det hænder jo. Jeg vil selv prøve af hvor brugervenlig den er, når jeg kommer til den del af konfigurationen.
Trine
-
- Admin
Trine skrev:Synpunkter er læst og noteret. Tak igen.
Trine
Med hensyn til medibuntu har thjo1 faktisk skrevet det så præcist som det kan gøres, hvis man skal gøres det nemmere skal man sammensætte kommandoen som jeg har gjort i kap 2 b i vlc guiden viewtopic.php?f=11&t=4101
Kode: Vælg alt
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/intrepid.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list && sudo apt-get update && sudo apt-get install medibuntu-keyring && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade && sudo apt-get install vlc mozilla-plugin-vlc non-free-codecs ubuntu-restricted-extras libdvdcss2
så får du:
vlc
ubuntu-restricted-extras
non-free-codecs
libdvdcss2
mozilla-plugin-vlc
på en samlet kommando, så medibuntu kan alene installeres med:
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/intrepid.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list && sudo apt-get update && sudo apt-get ]install medibuntu-keyring && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
-
Trine skrev:Synpunkter er læst og noteret. Tak igen.
Trine
ja min guide er beregnet til den grønne windowsbruger der vil prøve ubuntu. men samtidig også til den avancerede bruger der ikke gidder at skrive alt muligt... scriptet jeg har startede jeg at lave fordi jeg ikke selv gad alle de tastetryk. nu skal scriptet hentes og køres og så klarer det opdateringer, instalation af medibuntu, flash, java, diverse programmer osv. på en gang og det køre ret tjept mens man lige er i køkkenet, eller hvad man nu laver frem for man sidder ½ time forand maskinen for at installere
-
- Admin
soundpartner skrev:ja min guide er beregnet til den grønne windowsbruger der vil prøve ubuntu. men samtidig også til den avancerede bruger der ikke gidder at skrive alt muligt... scriptet jeg har startede jeg at lave fordi jeg ikke selv gad alle de tastetryk. nu skal scriptet hentes og køres og så klarer det opdateringer, instalation af medibuntu, flash, java, diverse programmer osv. på en gang og det køre ret tjept mens man lige er i køkkenet, eller hvad man nu laver frem for man sidder ½ time forand maskinen for at installere
Muligt men som jeg tideligere har skrevet vil jeg ikke råde folk til at bruge scriptet, før du præcist i guiden beskriver hvad det indeholder !
-
christian.arvai skrev:soundpartner skrev:ja min guide er beregnet til den grønne windowsbruger der vil prøve ubuntu. men samtidig også til den avancerede bruger der ikke gidder at skrive alt muligt... scriptet jeg har startede jeg at lave fordi jeg ikke selv gad alle de tastetryk. nu skal scriptet hentes og køres og så klarer det opdateringer, instalation af medibuntu, flash, java, diverse programmer osv. på en gang og det køre ret tjept mens man lige er i køkkenet, eller hvad man nu laver frem for man sidder ½ time forand maskinen for at installere
Muligt men som jeg tideligere har skrevet vil jeg ikke råde folk til at bruge scriptet, før du præcist i guiden beskriver hvad det indeholder !
jeg kan skrive hvad som helst om det script og så lave om i scriptet og så er vi lige vidt. en lang beskrivelse med komandoer osv vil bare forvirre den nye bruger mere end det gavner, og derfor har jeg med vilje unladt det.
jeg har med vilje lavet download og kørsel af scriptet i 2 forskellige linier således at folk kan hente scriptet og så gå ind og se på det inden de kører det hvis de kan finde ud af dette
-
- Admin
Du kan da ikke forvente at folk ud fra det du skriver i guiden, skal kunne finde ud af hvad det script indeholder og det fremgår heller ikke i guiden at man kan gennemgå scriptet som du beskriver, så jeg mener stadigt at min kritik er fuldt berettiget og at du bør lave en forklaring om det i guiden.
-
christian.arvai skrev:Du kan da ikke forvente at folk ud fra det du skriver i guiden, skal kunne finde ud af hvad det script indeholder og det fremgår heller ikke i guiden at man kan gennemgå scriptet som du beskriver, så jeg mener stadigt at min kritik er fuldt berettiget og at du bør lave en forklaring om det i guiden.
det kan jo være det kommer på et tidspunkt
-
Okaje, så ligger der 8.10 på puteren. Jeg har fulgt den trin for trin guide lavet af thj01 til punkt og prikke skulle jeg mene.
Så har jeg kørt en
og prøvede at installere Java, men se nu her:
Så der er en ny version derude?
Så har jeg kørt en
sudo apt-get install non-free-codecs
og prøvede at installere Java, men se nu her:
edlich@edlich-laptop:~$ sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts flashplugin-nonfree
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Pakken sun-java6-plugin har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en
anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller
kun kan hentes fra andre kilder
E: Pakken sun-java6-plugin har ingen installationskandidat
edlich@edlich-laptop:~$
Så der er en ny version derude?
-
Halløjsa! Nu virker det hurra! Jeg kan se film på youtube.
Tak for de gode links, forslag og terminalkoder.
Jeg har skrevet en del af dem ned, printet guides ud osv. til en anden gang.
Jeg er ikke sikker på hvad der hjalp, men jeg er overbevist om at det var en god ide at geninstallere og få rettet op på noget af det rod jeg sikkert havde fået lavet. Mon ikke det var den flash jeg fik downloadet fra Adobes hjemmeside.
Trine
Jeg er ikke sikker på hvad der hjalp, men jeg er overbevist om at det var en god ide at geninstallere og få rettet op på noget af det rod jeg sikkert havde fået lavet. Mon ikke det var den flash jeg fik downloadet fra Adobes hjemmeside.
Trine
-
- Admin
Trine skrev:Halløjsa! Nu virker det hurra! Jeg kan se film på youtube.
Trine
Det var der godt at det virker nu, jeg kan heller ikke direkte sige hvad fejlen var (så havde jeg sagt det før ), men det lyder meget sandsynligt at det er flash´en fra Adobes hjemmeside der startede balladen.