Tilgang til forskellige partitioner
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Tilgang til forskellige partitioner
havde du et netkabel i din pc under installeringen ?
jeg glemte det selv engang og det gav engelsk sprog på alle programmer .
jeg glemte det selv engang og det gav engelsk sprog på alle programmer .
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland
Har du tilføjet medibuntu til dine software kilder. Jeg mener at mange oversættelser ligger der. Mht. til din firefox kan du prøve at hente firefox 2 fra synaptic. Da firefox 3 stadig er beta kan dit problem måske ligge der, jeg ved at mange har skiftet 3'eren ud med 2'eren igen.
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
-
Hentede som det første Firefox 2 i stedet for 3'eren. Har lige prøvet at fjerne den og geninstallere den, men den er stadig på engelsk.
-
Har du tilføjet medibuntu til dine software kilder + sat flueben i multiverse og universe?
-
Hvordan tilføjer jeg dét til mine softwarekilder? Og hvor skal flubenene sættes?
-
- Admin
citat fra ubuntu overlevelsesguide side 19 :
Først skal vi tilføje det nye repository (samling af pakker som Ubuntu må hente fra)
Og tilføje adgangsnøglen
Nu er mediubuntu tilføjet. Du kan tjekke det ved at vælge System -> Administration ->
Softwarekilder og samtidig vinge non-free kildeteksten af.
ps: i guiden står der gutsy , men der skal stå hardy hvis man kører ubuntu 8.04
EDIT: jeg har først fremhævet linierne med kommandoer efter at følgende indlæg kom !!
Først skal vi tilføje det nye repository (samling af pakker som Ubuntu må hente fra)
Kode: Vælg alt
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/hardy.list
-O /etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list
Og tilføje adgangsnøglen
Kode: Vælg alt
wget -q http://packages.medibuntu.org/medibuntu-key.gpg -O- | sudo apt-key add
- && sudo apt-get update
Nu er mediubuntu tilføjet. Du kan tjekke det ved at vælge System -> Administration ->
Softwarekilder og samtidig vinge non-free kildeteksten af.
ps: i guiden står der gutsy , men der skal stå hardy hvis man kører ubuntu 8.04
EDIT: jeg har først fremhævet linierne med kommandoer efter at følgende indlæg kom !!
Senest rettet af Christian.Arvai 8. jun 2008, 18:46, rettet i alt 1 gang.
-
Første linje gik fint. Til anden linje svarede den:
bash: -O: command not found
Og til tredje linje svarede den:
gpg: kan ikke åbne '': No such file or directory
Hvad gør jeg forkert?
bash: -O: command not found
Og til tredje linje svarede den:
gpg: kan ikke åbne '': No such file or directory
Hvad gør jeg forkert?
-
Hej,
I terminal:
1. linie
2. linie
I terminal:
1. linie
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/hardy.list -O /etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list
2. linie
wget -q http://packages.medibuntu.org/medibuntu-key.gpg -O- | sudo apt-key add - && sudo apt-get update
-
Det er gennemført nu. Firefox er stadig på engelsk, er der mere, jeg skal gøre for at det bliver på dansk?
-
Ja du skal igen: System->Administration->Sprogunderstøttelse
-
Der står endnu dansk, og resultatet er fortsat, at Firefox er på engelsk?
-
Kunne det her problem med sproget ikke hænge sammen med måden partitionerne er inddelt? Altså der er jo også problemer i forhold til at installere tilføjelser, og såvidt jeg ved er Firefox installeret sammen med Ubuntu, mens andre ting, som f.eks. tilføjelser, ligger på datapartitionen?
-
- Admin
jeg fandt denne pakke i synaptic , jeg søgte på firefox og læste det hele igennem , det eneste jeg
fandt , der ligner noget der kan bruges , er denne pakke :
mozilla-firefox-locale-da-dk
Mozilla Firefox Danish language/region package
men jeg lover intet
fandt , der ligner noget der kan bruges , er denne pakke :
mozilla-firefox-locale-da-dk
Mozilla Firefox Danish language/region package
men jeg lover intet
-
Godt bud - Desværre har jeg selv tænkt tanken og installeret pakken. Men altså uden at det har ændret noget.
Grundet problemerne overvejer jeg en ny geninstallation, hvor både Ubuntu og /home installeres på samme partition. Og hvor jeg så bare har en seperat partition, hvorpå jeg kan ligge mine dokumenter, musik mv.
Er der ikke andre, der har installeret /home på en seperat partition, der har oplevet problemer med bl.a. installation af tilføjelser?
Grundet problemerne overvejer jeg en ny geninstallation, hvor både Ubuntu og /home installeres på samme partition. Og hvor jeg så bare har en seperat partition, hvorpå jeg kan ligge mine dokumenter, musik mv.
Er der ikke andre, der har installeret /home på en seperat partition, der har oplevet problemer med bl.a. installation af tilføjelser?
-
Jeg opsummerer lige mine problemer:
Jeg har installeret Ubuntu på en seperat partition (root). Jeg har placeret /home på en partition for sig selv, og så har jeg lavet en swap-partition. Windows Vista er installeret på en fjerde partition.
Efter at have installeret Ubuntu og sikret mig, at dansk er valgt som primært sprog i sprogunderstøttelse, opdateret div. ting jf. denne tråd er jeg fortsat i den situation, at Firefox er på engelsk. Mine menuer er på dansk, og hvis jeg åbner OpenOffice er det også på dansk, men i menuen har OpenOffice fortsat engelske navne.
Jeg kan ikke installere nogen tilføjelser i Firefox (har prøvet flere forskellige), og jeg har en mistanke om, at dette hænger sammen med at Ubuntu og /home ikke er på den samme partition.
Er der nogen, der har nogen bud på løsninger til problemerne?
På forhånd tak for jeres hjælp.
Jeg har installeret Ubuntu på en seperat partition (root). Jeg har placeret /home på en partition for sig selv, og så har jeg lavet en swap-partition. Windows Vista er installeret på en fjerde partition.
Efter at have installeret Ubuntu og sikret mig, at dansk er valgt som primært sprog i sprogunderstøttelse, opdateret div. ting jf. denne tråd er jeg fortsat i den situation, at Firefox er på engelsk. Mine menuer er på dansk, og hvis jeg åbner OpenOffice er det også på dansk, men i menuen har OpenOffice fortsat engelske navne.
Jeg kan ikke installere nogen tilføjelser i Firefox (har prøvet flere forskellige), og jeg har en mistanke om, at dette hænger sammen med at Ubuntu og /home ikke er på den samme partition.
Er der nogen, der har nogen bud på løsninger til problemerne?
På forhånd tak for jeres hjælp.