Når jeg kører dine kommandoer i terminalen får jeg følgende
henrik@henrik-desktop:~$ sudo dpkg -i ~/Skrivebord/libreoffice/DEBS/*.deb [sudo] password for henrik: Vælger tidligere fravalgt pakke libobasis3.3-sdk. (Læser database... 215756 filer og mapper aktuelt installeret.) Udpakker libobasis3.3-sdk (fra .../libobasis3.3-sdk_3.3.0-17_i386.deb)... dpkg: afhængighedsproblemer forhindrer konfiguration af libobasis3.3-sdk: libobasis3.3-sdk afhænger af libobasis3.3-core01, men: Pakken 'libobasis3.3-core01' er ikke installeret. dpkg: fejl under behandling af libobasis3.3-sdk (--install): afhængighedsproblemer - efterlader den ukonfigureret Der opstod fejl under behandlingen: libobasis3.3-sdk henrik@henrik-desktop:~$ sudo dpkg -i ~/Skrivebord/libreoffice/DEBS/desktop-integration/libreoffice3.3-debian-menus_3.3-3_all.deb dpkg: fejl under behandling af /home/henrik/Skrivebord/libreoffice/DEBS/desktop-integration/libreoffice3.3-debian-menus_3.3-3_all.deb (--install): kan ikke tilgå arkivet: No such file or directory Der opstod fejl under behandlingen: /home/henrik/Skrivebord/libreoffice/DEBS/desktop-integration/libreoffice3.3-debian-menus_3.3-3_all.deb henrik@henrik-desktop:~$
finn@finn-Toshiba:~$ sudo dpkg -i ~/libreoffice/DEBS/*.deb [sudo] password for finn: Vælger tidligere fravalgt pakke libobasis3.3-sdk. (Læser database... 149072 filer og mapper aktuelt installeret.) Udpakker libobasis3.3-sdk (fra .../libobasis3.3-sdk_3.3.0-17_i386.deb)... dpkg: afhængighedsproblemer forhindrer konfiguration af libobasis3.3-sdk: libobasis3.3-sdk afhænger af libobasis3.3-core01, men: Pakken 'libobasis3.3-core01' er ikke installeret. dpkg: fejl under behandling af libobasis3.3-sdk (--install): afhængighedsproblemer - efterlader den ukonfigureret Der opstod fejl under behandlingen: libobasis3.3-sdk finn@finn-Toshiba:~$
[/color]
Underligt
Du laver samme fejl som jeg gjorde .... det er ikke sdk-udgaven du skal hente .... men rc1-udgaven .... men hvis du tager det link jeg lagde i i min EDIT i forrige indlæg, så skulle der ikke være problemer
"Dræbt underproces" skriver terminal det lyder da voldsomt :
finn@finn-Bordpc:~$ sudo dpkg -i ~/libreoffice/DEBS/desktop-integration/libreoffice3.3-debian-menus_3.3-3_all.deb (Læser database... 199526 filer og mapper aktuelt installeret.) Udpakker libreoffice-debian-menus (fra .../libreoffice3.3-debian-menus_3.3-3_all.deb)... dpkg: fejl under behandling af /home/finn/libreoffice/DEBS/desktop-integration/libreoffice3.3-debian-menus_3.3-3_all.deb (--install): forsøger at overskrive '/usr/share/icons/hicolor/16x16/apps/libreoffice-impress.png', som også er i pakken libreoffice3.3-freedesktop-menus 3.3-2 dpkg-deb: underproces indsæt dræbt af signal (Kanalen blev brudt) /usr/bin/gtk-update-icon-cache gtk-update-icon-cache: Cache file created successfully. /usr/bin/gtk-update-icon-cache gtk-update-icon-cache: Cache file created successfully. Behandler udløsere for hicolor-icon-theme ... Der opstod fejl under behandlingen: /home/finn/libreoffice/DEBS/desktop-integration/libreoffice3.3-debian-menus_3.3-3_all.deb finn@finn-Bordpc:~$
Men det ser da ud til at libreoffice virker på engelsk efter en reboot. Den er også i menusystemet uden at jeg har pillet ved det..
Finn Bjerke skrev:Upgrade idag 23/12 2010 ingen DEB filer kun RPM...
Ham der laver DEB pakker, laver dem nok fra RPM pakker, så de er der nok lidt senere. Der kan jo også være gået højtid i den, og så tager det lidt længere tid.
Glædelig jul, iøvrigt
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags