hvem er Fotograf/nørd her inde

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: hvem er Fotograf/nørd her inde

Indlæg af Wrapper »

Oplevede noget sjovt denne weekend. Min søster syntes at jeg var tosset fordi jeg ville til Randers Regnskov for at tage billeder lørdag, godt hun ik havde sådan en hobby. Så viser jeg hende et par af billederne derfra igår, og straks spørger hun hvor hun ka købe et billigt kamera der ka tage så fede billeder som jeg kunne tage med mit (og så fantastiske er mine billeder nu heller ik) ;)

Hun bruger desuden selv Ubuntu fordi jeg kom til at vise hende det ;) ... Deja vu? hehe
Billede

Billede
Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Re: hvem er Fotograf/nørd her inde

Indlæg af Ormen »

@js79: Vi huserer såmænd også begge 2 inde på fotostart, men med så programtekniske spørgsmål, der har så lidt med foto at gøre, så synes jeg det er fint nok at bringe tråden op her.
Det med gruppen/listen kan jeg måske godt følge dig i, men så har man da en mulighed for at bringe et emne op iblandt folk man ved der er større chancer for har et svar på ens problem :)

@Wrapper: RR er et fedt sted at skyde, har stadig min første gang til gode. Huserer du på nogle fotosites?
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!
Darmann
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18. dec 2008, 08:27
Geografisk sted: Hedensted

Re: hvem er Fotograf/nørd her inde

Indlæg af Darmann »

JS79 den tanke har jeg faktisk også haft om det måske var det rigtige at lave gruppen intern men det var nok mere fordi at der nok ville komme nogen ting som ikke hørte 100% til i Ubuntu men det kunne måske være at vi kunne få et forum her inde til emnet men hvor sætter man grænsen?

Vrapper det er vildt spændende at fotografere i Randers Regnskov men også en stor udfordring da lyset jo ikke er den bedste der inde og så har jeg også tit tænkt på fugtigheden om den kunne gøre noget ved vores små venner men hvad hvis man har de tanker så kan man jo hellere ikke fotografere ved stranden på grund af salt støv
Med venlig hilsen

Darmann
Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: hvem er Fotograf/nørd her inde

Indlæg af Wrapper »

Ormen skrev:@Wrapper: RR er et fedt sted at skyde, har stadig min første gang til gode. Huserer du på nogle fotosites?

Profil på fotostart: http://www.fotostart.dk/index.php?p=30&u=9038 - men der er jo en begrænsning på 25 billeder (2 om dagen), og er ikke lige den skriver flest kommentarer så bonuspoint er ikke dem jeg får flest af. Af den grund smider jeg rigtig mange billeder på min danske blog: http://chmod666.dk

Darmann skrev:Vrapper det er vildt spændende at fotografere i Randers Regnskov men også en stor udfordring da lyset jo ikke er den bedste der inde og så har jeg også tit tænkt på fugtigheden om den kunne gøre noget ved vores små venner men hvad hvis man har de tanker så kan man jo hellere ikke fotografere ved stranden på grund af salt støv

Ja det er et sjovt sted at tage billeder, bruger rigtig meget tid på at teste indstillinger. Har læst lidt rundt omkring og kameraerne burde nok kunne holde til det. Det der er mit største problem med klimaet derinde er dug på linsen. Har dog hørt at man lige kan give kameraet en tur under en varmeblæser (dem til at tørre hænder med) for at mindske problemet. Fra man kommer ind i regnskoven til duggen er helt væk går der vel omkring 10-20 minutter - der kan man jo nå at gå glip af mange motiver :(
Billede

Billede
Darmann
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18. dec 2008, 08:27
Geografisk sted: Hedensted

Re: hvem er Fotograf/nørd her inde

Indlæg af Darmann »

jeg syntes aldrig at der plejer at gå så lang tid når jeg er der det er mere når jeg skifer mellem de forskellige fugtigheder(rum) det går galt men den med varmeblæseren har jeg aldrig hørt men hvorfor ikke
Med venlig hilsen

Darmann
Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: hvem er Fotograf/nørd her inde

Indlæg af Wrapper »

Darmann skrev:jeg syntes aldrig at der plejer at gå så lang tid når jeg er der det er mere når jeg skifer mellem de forskellige fugtigheder(rum) det går galt men den med varmeblæseren har jeg aldrig hørt men hvorfor ikke

Jeg har faktisk kun problemet lige i starten, ikke når går ind i et andet rum. Kan også uden problem skifte objektiv, selvom det har lagt i tasken.
Billede

Billede
Darmann
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18. dec 2008, 08:27
Geografisk sted: Hedensted

Re: hvem er Fotograf/nørd her inde

Indlæg af Darmann »

har du stativ med jeg har en monopod(etbenet stativ) med det er mere handy at slæbe på
Med venlig hilsen

Darmann
Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: hvem er Fotograf/nørd her inde

Indlæg af Wrapper »

Darmann skrev:har du stativ med jeg har en monopod(etbenet stativ) med det er mere handy at slæbe på

Gider ikke slæbe rundt på mit tripod. Havde det med i dyrehaven igår, og det er godt nok irriterende at hive med rundt, og indstille i vater hele tiden. Jeg køber en monopod her til den første ;)
Billede

Billede
Darmann
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18. dec 2008, 08:27
Geografisk sted: Hedensted

Re: hvem er Fotograf/nørd her inde

Indlæg af Darmann »

jeg bruger meget min monopod til noget som skal gå stærkt som børn der leger og den slags og sidst i Februar skulle jeg gerne få en tripod som bliver en Manfrotto stativ mit sidste stativ var der en med lange finger der ville have
Med venlig hilsen

Darmann
Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Re: hvem er Fotograf/nørd her inde

Indlæg af Ormen »

Min er her

Til det med RR og lys, så er det bare om at få nogle primes med store blænder og så lidt op med ISO, så spiller det bas :)
Jeg har hørt noget med at man skulle hive udstyret i en pose mens man kommer indefra og ud, men ikke noget om mens man går indenfor?

Jeg foreslår at vi laver en tur og tester! ;)
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!
Darmann
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18. dec 2008, 08:27
Geografisk sted: Hedensted

Re: hvem er Fotograf/nørd her inde

Indlæg af Darmann »

jeg plejer at smide mit grej i tasken og så vente en ½ time med at åbne igen altså en ½ time efter jeg er kommet ud der fra

ja det kunne faktisk være sjovt med en tur der op
Med venlig hilsen

Darmann
Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: hvem er Fotograf/nørd her inde

Indlæg af Wrapper »

Jeg er altid frisk på at tage til randers regnskov ;) nu har jeg været der to gange på en uge, så la os blive ved ;)
Men lige pt. har jeg lidt travlt på arbejdet, så min næste fridag er Søndag D. 8/2 - hvor jeg sjovt nok alligevel har planer om at tage til Randers...
Billede

Billede
Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: hvem er Fotograf/nørd her inde

Indlæg af Wrapper »

Nogen der er interesseret i en tur til Randers denne weekend?
Jeg tager nok sandsynligvis afsted under alle omstændigheder.. Skal lige afprøve noget af mit nye udstyr :D

http://vefafoto.dk/product.asp?product=1425
http://vefafoto.dk/product.asp?product=2510
http://vefafoto.dk/product.asp?product=2436
http://vefafoto.dk/product.asp?product=2189
+ lidt småtterier...

Overvejer desuden at købe en Lensbaby inden så længe. Nogen der har erfaring med dem?
Billede

Billede
Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Re: hvem er Fotograf/nørd her inde

Indlæg af Ormen »

Nifty-Fifty ... det er sku den bedste handel man kan gøre :D
Glæd dig til at komme igang med den, og prøv så ikke en f/1.4! :-P
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!