film o.lign. i Firefox
-
Re: film o.lign. i Firefox
næh sludder, jeg kører Ubuntu 8.04.1
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Skal vi gøre rent bord og starte forfra? Så prøv at fjerne firefox, java, restricted ekstra, diverse plugins, medibuntu fra softwarekilderne og mappen .Morzilla (eller giv den et andet navn hvis du har noget du vil gemme)
Se evt. denne tråd http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewt ... f=3&t=4965
især i slutningen.
Derefter køres i terminal enog en og så starte forfra med at lægge det hele ind, efter denne guides anvisninger http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
Og husk de steder hvor det er anderledes i 08.04.1 end i 8.10 (hedder hardy istedet for intrepid)
Stra
Se evt. denne tråd http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewt ... f=3&t=4965
især i slutningen.
Derefter køres i terminal en
Kode: Vælg alt
sudo aptitude remove
sudo aptitude autoclean
Og husk de steder hvor det er anderledes i 08.04.1 end i 8.10 (hedder hardy istedet for intrepid)
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
@trine
hvis du vælger at forsøge med at geninstallere flash og div codecs som Stra foreslår, er den eneste ændring i den guide der henvises til, at medibuntu skal installeres med følgende 2 kommandoer i 8.04
og
hvis du vælger at forsøge med at geninstallere flash og div codecs som Stra foreslår, er den eneste ændring i den guide der henvises til, at medibuntu skal installeres med følgende 2 kommandoer i 8.04
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/hardy.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list
og
sudo apt-get update && sudo apt-get install medibuntu-keyring && sudo apt-get update
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Æv, det virkede heller ikke.
Jeg slettede .mozilla mappen og kørte derefter
med succes, men er det meningen at den skal installere firefox-2.0 i stedet?
Jeg installerede medibuntu og sikrede mig at både Java og Flash er det nyeste (bad bare om at installere).
Jeg har også checket synaptic og set at restricted-extras er installeret.
Lidt frustrerende dette her, men pænt af jer at hjælpe
Trine
Jeg slettede .mozilla mappen og kørte derefter
sudo aptitude purge firefox-3.0
med succes, men er det meningen at den skal installere firefox-2.0 i stedet?
Følgende NYE pakker vil blive installeret:
firefox-2
Følgende pakker vil blive AFINSTALLERET:
firefox firefox-3.0{p} firefox-3.0-gnome-support firefox-gnome-support
ubuntu-desktop
0 pakker opgraderet, 1 nyinstalleret, 5 til afinstallering og 0 ikke opgraderet.
Skal hente 9209kB arkiver. Efter udpakning vil 22,6MB blive brugt.
Vil du fortsætte) [Y/n?] Y
Skriver information om udvidet tilstand... Færdig
Hent:1 http://dk.archive.ubuntu.com hardy-updates/universe firefox-2 2.0.0.19+nobinonly1-0ubuntu0.8.04.1 [9209kB]
Hentede 9209kB på 21s (430kB/s)
(Læser database... 165993 filer og mapper aktuelt installeret.)
Afinstallerer firefox-gnome-support...
Afinstallerer firefox-3.0-gnome-support...
dpkg: firefox: afhængighedsproblemer, men afinstallerer efter dit ønske alligevel:
sun-java6-plugin afhænger af firefox | firefox-2 | iceweasel | mozilla-firefox | iceape-browser | mozilla-browser | epiphany-gecko | epiphany-webkit | epiphany-browser | galeon | midbrowser | xulrunner, men:
Pakken firefox skal til at blive afinstalleret.
Pakken 'firefox-2' er ikke installeret.
Pakken 'iceweasel' er ikke installeret.
Pakken 'mozilla-firefox' er ikke installeret.
Pakken 'iceape-browser' er ikke installeret.
Pakken 'mozilla-browser' er ikke installeret.
Pakken 'epiphany-gecko' er ikke installeret.
Pakken 'epiphany-webkit' er ikke installeret.
Pakken 'epiphany-browser' er ikke installeret.
Pakken 'galeon' er ikke installeret.
Pakken 'midbrowser' er ikke installeret.
Pakken 'xulrunner' er ikke installeret.
Afinstallerer firefox...
dpkg: firefox-3.0: afhængighedsproblemer, men afinstallerer efter dit ønske alligevel:
ubufox afhænger af firefox | firefox-3.0 | firefox-2, men:
Pakken 'firefox' er ikke installeret.
Pakken firefox-3.0 skal til at blive afinstalleret.
Pakken 'firefox-2' er ikke installeret.
(Læser database... 165983 filer og mapper aktuelt installeret.)
Afinstallerer firefox-3.0...
Udrenser konfigurationsfiler for firefox-3.0...
dpkg - advarsel: ved afinstallation af firefox-3.0, mappen '/usr/lib/firefox-addons/plugins' er ikke tom. Afinstalleres ikke.
(Læser database... 165885 filer og mapper aktuelt installeret.)
Afinstallerer ubuntu-desktop...
Vælger tidligere fravalgt pakke firefox-2.
(Læser database... 165883 filer og mapper aktuelt installeret.)
Udpakker firefox-2 (fra .../firefox-2_2.0.0.19+nobinonly1-0ubuntu0.8.04.1_i386.deb)...
Sætter firefox-2 (2.0.0.19+nobinonly1-0ubuntu0.8.04.1) op...
File '/usr/share/applications/gxine.desktop' contains invalid MIME type 'x-content/video-vcdx-content/video-vcd' that has more than one slash
Please restart any running Firefoxes, or you will experience problems.
Processing triggers for libc6 ...
ldconfig deferred processing now taking place
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Læser information om udvidet tilstand
klargører pakketilstande... Færdig
Skriver information om udvidet tilstand... Færdig
Opbygger database over mærkater... Færdig
Jeg installerede medibuntu og sikrede mig at både Java og Flash er det nyeste (bad bare om at installere).
Jeg har også checket synaptic og set at restricted-extras er installeret.
Lidt frustrerende dette her, men pænt af jer at hjælpe
Trine
-
halløjsa, nu ligger flash ikke inde under Funktioner>Tilføjelser>Plugins øøøh, hvad gør man så?
-
- Admin
prøv med følgende i terminalen
sudo apt-get install flashplugin-nonfree
-
Jeps, men det havde jeg lige gjort for at checke at det nu også var installeret. Nu gjorde jeg det alligevel endnu engang, samme resultat. Sært hva'?
trine@trine-laptop:~$ sudo apt-get install flashplugin-nonfree
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
flashplugin-nonfree er i forvejen den nyeste version.
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 0 opgraderes ikke.
-
Prøv at gøre det manuelt viaTrine skrev:dpkg - advarsel: ved afinstallation af firefox-3.0, mappen '/usr/lib/firefox-addons/plugins' er ikke tom. Afinstalleres ikke.
Trine
gksudo nautilus
og så læg kun de plugins ind fra guiden.
Ved at køre en
sudo aptitude update && sudo aptitude safe-upgrade
Stra
stra
-
Stra skrev:Prøv at gøre det manuelt viaTrine skrev:dpkg - advarsel: ved afinstallation af firefox-3.0, mappen '/usr/lib/firefox-addons/plugins' er ikke tom. Afinstalleres ikke.
Trine(for at få permission) filsystem/usr/lib/firefox-addons/plugins/Kode: Vælg alt
gksudo nautilus
og så læg kun de plugins ind fra guiden.
Ved at køre enfår du sikkert firefox 3 ind igen.Kode: Vælg alt
sudo aptitude update && sudo aptitude safe-upgrade
Stra
Jeg er ikke helt med? Hvad skal jeg gøre manuelt?
Smart med det nautilus forøvrigt. Det vidste jeg ikke man kunne, jeg har altid logget ud og derefter logget ind som root via GUI eller brugt root i terminalen.
Noget der bekymrer mig lidt... Når jeg synes jeg har slettet firefox på de beskrevne måder
- altså ved at slette mappen .mozilla og derefter køre
sudo aptitude purge firefox-3.0
sudo aptitude remove
sudo aptitude autoclean
og oven i købet været inde i synaptic for at "completely remove" hvad der lignede firefox derinde
- så kan jeg alligevel finde adskillige mapper med "firefox" hvis jeg laver en søgning i mit filesystem. Burde de ikke være slettede?
Jeg sidder sikkert bare her og kludrer rundt i det. Jeg har dårlig computer-karma, det er hvad jeg har.
-
Nu er jeg vist også ved at være træt i hovedet. Jeg sover på det og så ser jeg i morgen om jeg eventuelt skal prøve at genindstallere Ubuntu - så kan jeg også få 8.10 versionen.
-
fjerne mappen med plugins, som den sagde den sprang overTrine skrev:Jeg er ikke helt med? Hvad skal jeg gøre manuelt?
Jeg tror det ligger i at firefox er bygget ind i desktopen, men er ikke sikker. Men jeg tror ikke det gør noget.
- så kan jeg alligevel finde adskillige mapper med "firefox" hvis jeg laver en søgning i mit filesystem. Burde de ikke være slettede?
Jeg sidder sikkert bare her og kludrer rundt i det. Jeg har dårlig computer-karma, det er hvad jeg har.
I 8.10 er der faktisk også lidt problemer med Firefox, så det skal ikke være derfor du skifter.
stra
stra
-
- Admin
Trine skrev:Nu er jeg vist også ved at være træt i hovedet. Jeg sover på det og så ser jeg i morgen om jeg eventuelt skal prøve at genindstallere Ubuntu - så kan jeg også få 8.10 versionen.
hvis du vælger at geninstallere vil jeg meget gerne anbefale dig at du følger Ubuntu - Trin for trin guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57 , så er du sikker på at du ikke for installeret noget som ikke er kontrolleret af mange andre brugere først og som virker fra start.
en anden mulighed er at du køre vlc guiden viewtopic.php?f=11&t=4101 igennem, det er de samme kommandoer og codecs, men jeg har også beskrevet det på den grafiske måde (hvis du evt bedre kan lide det).
-
Mange tak for hjælpen og jeres tid.
Jeg prøver at geninstallerer, men vælger nok 8.04 efter Stra's kommentar om problemer med Firefox i 8.10. Jeg har læst lidt op på det og venter til den bug er fikset.
Jeg vil prøve at følge den trin for trin guide og håber derefter på det bedste. Ellers vender jeg frygteligt tilbage foreløbig må det vente til jeg har afleveret mit bachelorprojekt på fredag. Jeg kan ikke have at det hele crasher om ørene på mig lige nu.
Trine
Jeg prøver at geninstallerer, men vælger nok 8.04 efter Stra's kommentar om problemer med Firefox i 8.10. Jeg har læst lidt op på det og venter til den bug er fikset.
Jeg vil prøve at følge den trin for trin guide og håber derefter på det bedste. Ellers vender jeg frygteligt tilbage foreløbig må det vente til jeg har afleveret mit bachelorprojekt på fredag. Jeg kan ikke have at det hele crasher om ørene på mig lige nu.
Trine
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Trine skrev:Mange tak for hjælpen og jeres tid.
Trine
2 ting.
hvis du installerer 8.04 så kan du ikke helt bruge trin for tringuiden da der er ting specifikke til 8.10. Selv har jeg ikke haft nogle problemer med firefox i 8.10 overhovedet.
dernest hvis du ikke er så meget til terminalen, men egentlig bare vil have det til at virke så har jeg lavet en guide hvor 90% af tingene fra trin for tringuiden vist også er med. Jeg har enda script for både 8.04 og 8.10. min guide (samt en smule snak til helt nye brugere) kan findes på http://soundpartner.linux.dk/ub810
for at køre 8.04 scriptet er det som jeg husker det samme komando som 810 scriptet men hvor 810 er erstattet af 804
-
Ok, tak terminalen passer mig dog udemærket. Jeg har lidt mere tillid (naivt måske) til processer kørt via terminalen. Til gengæld får man måske også nemmere lavet noget rod, men så kan man jo altid ominstallere. Øvelse gør mester som man siger.
Det er nok også et temperementsspørgsmål, ligesom om man vælger LaTeX eller Word.
Jeg har lavet en CD med 8.10 men har også allerede en med 8.04. Er der en af versionerne der kan anbefales frem for en anden, og i så fald, hvorfor? Også mht. firefox, som jeg jo præcis har en del problemer med i øjeblikket.
Kan det forøvrigt være hardware relateret på en eller anden mærkelig måde?
Jeg må lige kigge de guides igennem inden jeg formaterer. Så må jeg se hvad for en der passer mig bedst.
Trine
Det er nok også et temperementsspørgsmål, ligesom om man vælger LaTeX eller Word.
Jeg har lavet en CD med 8.10 men har også allerede en med 8.04. Er der en af versionerne der kan anbefales frem for en anden, og i så fald, hvorfor? Også mht. firefox, som jeg jo præcis har en del problemer med i øjeblikket.
Kan det forøvrigt være hardware relateret på en eller anden mærkelig måde?
Jeg må lige kigge de guides igennem inden jeg formaterer. Så må jeg se hvad for en der passer mig bedst.
Trine