Det gjorde
sudo chmod 666 /media/LaCie
Kopiere folder fra PC til ekstern HD???
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Kopiere folder fra PC til ekstern HD???
Guy skrev:Det gjorde
sudo chmod 666 /media/LaCie
takker for svaret, så lærte jeg også lidt
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Hej Guy
Hvis det er permanente skriverettigheder til din disk du efterlyser er kommandoen:
Husk at username:username er navnet på den bruger, du logger ind med til dagligt. Det er ikke tilrådeligt at anvende root, som i gksu nautilus, da dette lukker op for utilsigtet adgang til systemet, og dermed udgør en sikkerheds-risiko.
Ovenstående kommando giver både skriverettigheder og ejerskab over disken til den bruger du angiver som username:username.
Når du har udført kommandoen i en terminal kan du copy/paste, eller kopiere/sætte ind efter behag, uden at kompromittere dit system.
Hvis det er permanente skriverettigheder til din disk du efterlyser er kommandoen:
Kode: Vælg alt
sudo chown -R username:username /media/LaCie
Husk at username:username er navnet på den bruger, du logger ind med til dagligt. Det er ikke tilrådeligt at anvende root, som i gksu nautilus, da dette lukker op for utilsigtet adgang til systemet, og dermed udgør en sikkerheds-risiko.
Ovenstående kommando giver både skriverettigheder og ejerskab over disken til den bruger du angiver som username:username.
Når du har udført kommandoen i en terminal kan du copy/paste, eller kopiere/sætte ind efter behag, uden at kompromittere dit system.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
- IRC nickname: Kinnycry
Nu kan jeg da i hvert fald finde ud af at bruge sudo komandoer mange tak. Desværre har jeg stadigvæk ikke fået løst problemet. Jeg står også som ejeren af den eksterne HD.
------------------------------------
Dele Computer
------------------------------------
Dele Computer