Men de fleste her HAR jo allerede deres computer og deres hardware. For de flestes vedkommende går der sandsynligvis et par år, før de igen skal have ny computer. Så selvom vel nok alle synes det er fedt, så er det sikkert kun et mindretal herinde, for hvem det er relevant på kortere sigt.
Dér hvor det for alvor vil blive af betydning for jer, og for ubuntu-brugere, er når brugerne herinde og andre steder, begynder at anbefale jer og henvise til jeres produkter med præinstalleret Ubuntu.
Der er noget, som skal bygges op med langt sigte, og der skal arbejdes marketingsmæssigt fra jeres side.
Jeg ved ikke rigtigt, hvilke type ideer det er, som du/i efterlyser? Måske:
Normalt når man køber en computer med Windows (OEM) præinstalleret, får man jo ikke en CD med. Det gjorde man før tiden, men det gør man jo ikke længere. Hvis i vedlægger en original installationsCD sammen med computeren med Ubuntu præinstalleret, tror jeg i vil få et væsentligt mere begejstret kundegruppe. Det er altid rart, uanset om man har behov for det eller, også at få styresystemet i fysisk udgave.
Store partier originale Ubuntu-CD'er kan fås til computerleverandører hos Canonical.
Hvis i mangler svar på spørgsmål eller tips fra erfarne Ubuntubrugere- og testere, så er jeg sikker på, at der altid er vil være hjælp at hente her på forummet. Husk, at jo mere konkrete spørgsmålene er, jo mere konkrete og jo flere bliver svarene også - sådan er det på et webforum