3GB i stedet for 4GB!?

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: 3GB i stedet for 4GB!?

Indlæg af lath »

christian.arvai skrev:ok vi er klar igen :)

vi har kæmpet en brav kamp uden at kunne få installeret 8.04 64 bit, jeg har skrevet meget sammen med Servet og vi har forsøgt følgende uden held:

1: hentet og installeret infrarecorder og brændt isofilen som image (billede) ved laveste hastighed .......... Vi har prøvet at installere, men har hver gang siddet fast i Usplash/loading screen

2: bios er sat til boot fra cd, så det er ikke det der driller !

3: han har haft den til rep. hvor der blev opdateret bios (men jeg ved ikke om det er problemet)

4: vi har brændt en ny cd, pga risiko for brænderfejl (det hjalp heller ikke)

5: her er et link med/om hans pc: http://zeptoeksperten.dk/Shop/Notebook. ... ookid=1079

ps: vi prøver pt at hente en ny isofil og starte forfra, men hvis der er andre der vil hjælpe os, er i meget velkomne til at skrive gode ideer :)

Det er kan være flere ting galt.

1) hardware design: Maskinens bundkort har simpelt hen ikke den 32te bit, men det ser ud som den finde op til 3GB RAM, ellers ville Linux kun kunne se 2GB RAM.
2) I området imellem 3GB og 4GB bruger bundkortet memory-mappet I/O til eksterne enheder, såsom PCI o.lign.
3) Det er en Intel processor af den nyere slags: Den skal have enten have 64 bit BIOS, hvis den skal køre (det skal min server med en dualcore celeron have, eller også skal man enable 64-bit understøttelse i BIOS - det har jeg set på en anden maskine.
4) Hvis det er en AMD processor, virker det normalt ud af boksen.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Servet

Indlæg af Servet »

Jeg er ikke sikker på hvad der skete, men jeg slettede alt i den boks med en lang tekst (noget med steder på cd tror jeg)

Nåmen da jeg slettede det gav det et "Kernel Panic"
og jeg rebootede derefter og gik ind i den første af menuerne fra cd'en "try mode"
det er nu at det plejer at gå galt, men til min overraskelse fortsatte Usplash med at loade, og loade, og loade. Og nu er jeg igang med at installere 64-bit! :D

Tusind Tusind! tak for hjælpen, jeg giver en øl til de der Linux sammenkomster hvis de findes :D
PKO

Indlæg af PKO »

Hej,

Du bliver nok nødt til at kigge manualen efter for din notebook.

Vi skal have fundet ud af om den anvender i BIOS en opsætningen kaldet HPET (High Performance Event Timer).

Denne skal være slået fra!

Jeg har ledt efter en manual fra Zepto, men deres supportside har været ude af drift i længere tid. Hvis du eventuelt har en manual i PDF kan du søge i denne.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal
Servet

Indlæg af Servet »

Det gik så galt igen, det er installeret and all, men den stor ved sort skærm efter grub loaded, altså hvor den skal til at loade Ubuntu, Usplash.

Hvordan kan vi slå det fra !?
Kan ikke umiddelbart finde noget :/

ftp://zepto.dk/UserGuides/Nox_A15/Nox_A ... al_DAN.pdf

jackpot?

Hvad sker der, nu virker det pludselig efter jeg kørte recovery mode og genstartede, jeg unskylder virkelig for det rod, men jeg ved slet ikke hvad der foregår, nu ville jeg indstille Nvidia driver med EnvyNG.

Og nu gider den ikke igen :'(
PKO

Indlæg af PKO »

Hej,

Vi er nok nødt til at strukturere lidt på denne support. Din beskrivelse er vigtig og skal samtidigt være så prøcis som muligt. Husk du er vores iagtager.

1. Lykkedes det at installere systemet? Ja /nej

2. Blev det opdateret til nyeste opdates? Ja/nej

3. Har du installeret EnvyNG? Ja / nej

4. Hvis du har installeret EnvyNG, har du også brugt dette program til at opdatere din grafikdriver?
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal
Servet

Indlæg af Servet »

1. Lykkedes det at installere systemet? Ja /nej
Ja

2. Blev det opdateret til nyeste opdates? Ja/nej
Nej

3. Har du installeret EnvyNG? Ja / nej
Nej intet net.

4. Hvis du har installeret EnvyNG, har du også brugt dette program til at opdatere din grafikdriver?
Nej...
Servet

Indlæg af Servet »

okey jeg er lige kommet ind i 64 bit, så det er nu at der skal slås til, help? ._.

okey måske gør det her det nemmere hvordan slår jeg usplash fra, og hvad sker der hvis jeg gør ?
Senest rettet af Servet 15. okt 2008, 22:16, rettet i alt 1 gang.
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

Servet skrev:okey jeg er lige kommet ind i 64 bit, så det er nu at der skal slås til, help? ._.

Så du har fået det installeret?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Servet

Indlæg af Servet »

ja men tør ikke restart eller slukke, for det er hulens svært at komme ind (20 restart og 90% held)
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

Servet skrev:ja men tør ikke restart eller slukke, for det er hulens svært at komme ind (20 restart og 90% held)

Hm har du installeret drivers og sådan? Og opdateret systemet?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Servet

Indlæg af Servet »

kan ikke oprette forbindelse
plejer at skulle genstarte, men hvis du har en command i terminal til at oprette forbindelse evt???

Er desperat lige nu!!

Det har været en lang kamp, nu giver jeg op og vender tilbage til 32 bit .. tud