christian.arvai skrev:ok vi er klar igen
vi har kæmpet en brav kamp uden at kunne få installeret 8.04 64 bit, jeg har skrevet meget sammen med Servet og vi har forsøgt følgende uden held:
1: hentet og installeret infrarecorder og brændt isofilen som image (billede) ved laveste hastighed .......... Vi har prøvet at installere, men har hver gang siddet fast i Usplash/loading screen
2: bios er sat til boot fra cd, så det er ikke det der driller !
3: han har haft den til rep. hvor der blev opdateret bios (men jeg ved ikke om det er problemet)
4: vi har brændt en ny cd, pga risiko for brænderfejl (det hjalp heller ikke)
5: her er et link med/om hans pc: http://zeptoeksperten.dk/Shop/Notebook. ... ookid=1079
ps: vi prøver pt at hente en ny isofil og starte forfra, men hvis der er andre der vil hjælpe os, er i meget velkomne til at skrive gode ideer
Det er kan være flere ting galt.
1) hardware design: Maskinens bundkort har simpelt hen ikke den 32te bit, men det ser ud som den finde op til 3GB RAM, ellers ville Linux kun kunne se 2GB RAM.
2) I området imellem 3GB og 4GB bruger bundkortet memory-mappet I/O til eksterne enheder, såsom PCI o.lign.
3) Det er en Intel processor af den nyere slags: Den skal have enten have 64 bit BIOS, hvis den skal køre (det skal min server med en dualcore celeron have, eller også skal man enable 64-bit understøttelse i BIOS - det har jeg set på en anden maskine.
4) Hvis det er en AMD processor, virker det normalt ud af boksen.