ubuntuuser42 skrev:hvor er det helt præcist at det er gået galt for Desktop-delen, siden at det bare ikke fungerer?
Burde de så ikke holde sig fra det grafiske?
Ja, det har jeg også tit tænkt. Det der Ubunut virker jo aldrig! Hvad laver jeg egentlig her? ;-)
...
http://wwvaldemar.dk/jegbrugerikkeubuntu/jeg-bruger-ikke-ubuntu-fordi-bla-bla.pdf
Du kan skrive og mene hvad du vil... :P
Jeg leger kun med server-delen, da Desktop netop aldrig har fungeret hos/for mig..
LTS hjælper ikke på det, da det ellers altid har været mit valg..thj01 skrev:Du har givet dit system alle de udfordringer det overhovedet kan tage.
Så for at finde ud af om det er Ubuntu der er problemet eller dit system/setup, så ville det nok være mest relevant at købe en ekstra HD, og installere den i kabinettet og så installere Ubuntu der.
Derudover vælger du at køre med en ikke LTS, hvilket gør at du kan støde ind i en kaskade af problemstillinger.
så ja... der findes masser af fungerende Ubuntu installationer - men ofte er problemet med problematiske systemer det samme uagtet hvilket styresystem vi snakker om - nemlig brugeren.
Så når det endeligt kommer dertil har jeg lige fået en splinterny precision M4800 på mit arbejde (sidste skrig fra DELL)... og på trods af 16Gb RAM, 500Gb SSD disk og superhardware på alle fronter, så tager det systemet over 2 minutter at blive klart til at arbejde på.... og det er windows 7. Jeg GLÆDER mig til jeg får låst BIOS/UEFI'en op på mandag, så jeg kan få den til fungere bedre, hurtigere og sikrere.
http://www.ubuntu.com/certification/hardware/201305-13527/components/
Det kommer an på de briller man ser med - og jeg mangler endnu at møde et windows styresystem, som "fungerer" hele veje rundt. WIndows7 er tæt på.. men hvorfor f.... skal det være så langsomt og tungt at danse med?
Og skal det endeligt være snævertsynet og "alle andre er idioter" agtig - så prøv at læse her: http://www.zdnet.com/five-reasons-id-rather-run-windows-8-than-linux-7000025597/ (den brillierer dog med manglende forholden til teknik, brugebarhed og sikkerhed)
Jeg valgte derfor 13.10, da det virker til at være nyere og måske, langt om længe, havde fået nogle rettelser, så det virkede..
Jeg kører selv med i7-4770K, 2133MHzz ram (8GB), SSD og et nyere bundkort samt 2 Nvidia skærmkort (SLi) og maskinen er startet op i Windows 7, inden jeg når at tælle til 10..
Det der tager længst tid, er faktisk "BIOS-delen"
En ekstra HDD til Ubuntu er ikke en mulighed, da jeg ikke skal have Ubuntu installeret på den stationære..
Det skal kun ligge på min eksterne, til at kunne redde mig i ny og næ.. (Når det virker)
Martin Jørgensen skrev:Jeg synes du skriver du installer på en extern disk.
Vil det sige du prøver at installere på en extern disk som er monteret via usb? :D
Korrekt.. Eksterne er som regel USB..
Har en 1TB WD USB3.0, hvor jeg har lavet en 10GB partition til at have Ubuntu på..
Har altid bare have installationen liggende på den, hvor jeg så kørte "live"..
Og da jeg så prøvede at installere det her igår, brugte jeg selvfølgelig en USB-pind til at installere fra..
Ajenbo:
Kunne ikke "citere" dit indlæg, så må svare sådan her...
Når NTFS ikke kan vælges, så har jeg det også fint med at vælge EXT4..
Ville bare gerne have haft adgang til partitionen i Windows..
Men da min eksterne alligevel er delt op, så har jeg jo altid de resterende 9xxGB i NTFS format, som kan tilgås fra begge systemer..
Min fejl at jeg ikke lige huskede hvilke drivere der var hvad..
Du har selvfølgelig ret i at xorg ER Nouveau og resten er noget andet..
Jeg prøvede en af de andre igår, men så efter noget tid, flimrede skærmen og lortet frøs..
Jeg håber at jeg har fået svaret alle og alt..
Skulle nogen eller noget være glemt, så råb højt! (:
--- EDIT:
Noget er gået helt galt med alt det Quote og jeg har forsøgt at rette det, men uden held..