Christian.Arvai skrev:Det er heller ikke fordi, at jeg har "nej-hatten" på. Personligt syntes jeg at ideen er rigtig god, og jeg vil meget gerne arbejde videre med den. Spørgsmålet er bare, om vi kan få mange fra LoCo med, da det jo kræver en del mere teknisk indsigt, og så er der jo stadigt den pædagogiske del - Vi ender med at vende brugerne til, at LoCo sørger for at det hele virker (læs: LoCo har ansvaret for at det virker), og at de derfor ikke lærer noget om avanceret brug af Softwarecenter og Terminalen, hvilket i længden er selvmål.
Kort sagt:
* Som privatperson er jeg vild med ideen, og jeg er klar til at deltage.
* Som bestyrelsesmedlem, administrator og mangeårigt medlem af forum, syntes jeg at, vi skal overveje det meget grundigt, da der er ulemper ved metoden.
Alle nye brugere kommer til at lære en avanceret ting i software center, tilføje en ppa og husk så at opdatere bagefter.
Fordelen er kommanoderne bliver lidt kortere - vi er også sikker på de ikke skiver forkert i vores meget lange kommandoer.
Vi kan sagtens holde det til simple kommandoer.
Hvad angår at man skal skrive en deb pakke kan man jo skrive ned hvad hvad man gør og hvorfor man gør det - incl med et link hvor man fandt informationen på nettet.
Det må blive noget om hvordan man omformer et langt scripts apt-get install/remove/purge kommandoer til de Depends/Conflicts etc sektioner der er i en deb fil.
Det kan ikke være så svært - det er bare anderledes, og nyt.
Hvad "LoCo har ansvaret" angår - så har vi også ansvaret for scripts virker som vi skriver ok for her på websitet - der er sådan set ingen forskel.
/Lars