ksor skrev:Jeg har nu fået hjælp fra TeamViewers support, og skal bl.a. udføre:
sudo teamviewer --kill
men den kommer tilbage og siger:
"teamviewer8 is not owned by you"
Jeg er logget på som administrator og har angivet mit password.
Hvad gør man så ?
Den kommando du starter kører egentlig Teamviewer programmet, så det er teamviewer der skriver noget til dig og ikke Ubuntu som styresystem.
Jeg tror at det er sådan fordi at hvis du bruger sudo bliver du i Linux styresystemer til superbrugeren, hvor der ikke stilles nogen spørgsmål om du har lov - for det har 'root' (superbrugeren).
Prøv i stedet det her for at dræbe programmet:
Åbn terminal programmet.
Kør den her kommando:
Kode: Vælg alt
pgrep teamviewer
Hvis pgrep returnerer et eller flere tal, så kan du køre en af kill kommandoerne.
Hvis den ikke returnerer noget, så kører du ikke et program der hedder lige præcis teamviewer.
Et hurtigt drab på et program - her teamviewer - gøres normalt således:
sudo kill $(pgrep teamviewer)
Det virker ikke altid, så test om det faktisk er sket ved at køre pgrep kommandoen igen.
Da pgrep returnerer proces-id' et for programmet, hvis der et et eller flere programmer der hedder det, så kan du nemt se om programmet stadig kører.
Med den her kommando undgår Teamviewer ikke døden.
(Kør kun den her kill kommando, hvis den første kill kommando ikke duede)
sudo kill -9 $(pgrep teamviewer)
Edit:
Jeg kørte lige en lille test af hvordan Ubuntu reagerer hvis man ikke taster sudo - du skulle også får ca samme reaktion efter et par forgæves forsøg med et forkert kodeord til sudo:
$ sudo leafpad
[sudo] password for lath:
Fontconfig warning: "/etc/fonts/conf.d/50-user.conf", line 9: reading configurations from ~/.fonts.conf is deprecated.
^Z
[1]+ Stopped sudo leafpad
$ bg 1
[1]+ sudo leafpad &
$ pgrep leafpad
2974
$ kill 2974
bash: kill: (2974) - Operationen er ikke tilladt
$ sudo kill 2974
$ ^C
[1]+ Exit 143 sudo leafpad
/Lars