Hej venner!
Jeg har brug for et program, der hedder VMware-Player-3.1. Når jeg downloader det fra nettet, kommer der en fil, der hedder flg.: VMware-Player-3.1.i386.bundle. Det ser ud, som jeg kan åbne filen med tekstprogrammet gedit, men når jeg prøver det, kommer der bare tekstprogrammet uden noget indhold. Jeg kan på download siden på min bærbare se, at programmet er downloaded og fylder over 100 MB. Hvad skal jeg gøre, for at få det til at fungere?
Venlig hilsen
Henning
åbning af downloaded file.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: åbning af downloaded file.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Geografisk sted: Vejle
Hvis du højreklikker på filen>egenskaber>rettigheder og sætter fluben i "tillad kørsel af filen som et program", kan du starte den ved at dobbel-klikke på filen. Det eneste problem er at du skal køre det som root. Derfor skal du åbne Nautilus med koden , finde filen din, dobbel klik på den og kør i terminal
Kode: Vælg alt
sudo nautilus
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
Hej!
Tak for hjælpen begge to, så blev jeg da så meget klogere. Det virkede perfekt, så jeg fik installeret VMware-Player uden problemer.
Venlig hilsen
Henning
Tak for hjælpen begge to, så blev jeg da så meget klogere. Det virkede perfekt, så jeg fik installeret VMware-Player uden problemer.
Venlig hilsen
Henning