sort skærm ved hdmi kabel/stik

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Blfriis
Indlæg: 445
Tilmeldt: 3. nov 2009, 10:50
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

sort skærm ved hdmi kabel/stik

Indlæg af Blfriis »

Hej for nogen tid siden stod min gamle plasmaskærm af, den var også næsten 9 år gammel.På den var der kun scart, vga og dvi stik.Der kørte yousee boksen på scart og mediacenteret på dvi og via fjernbetjeningen kunne jeg skifte mellem dvi og scart uden problemer.På den ny skærm er der kun hdmi og et vga stik.Så nu køre både yousee boks og mediacenter via hdmi. En dag efter jeg havde set lidt tv ville jeg starte mediac. op men der var total sort skærm, ingen tekst eller en curser.HD kørte jeg prøvede gentagne gange at genstarte men samme resultat.Troede så mit grafikkort var stået af.forleden dag tændte jeg så for tv og skulle lige prøve at starte den op igen.. Og det virkede uden problemer.. jeg har så fundet ud af at jeg kan godt skifte fra pc og til tv.. men skifter jeg hdmi indgang fra tv til pc går skærmen i sort og det eneste jeg så kan gøre er at slukke for alt strømmen og starte med at tænde tv og derefter midiacenter, og starter jeg mediacenter før selve tv'et går den også i sort.. for mig betyder det ikke noget men er blot ment som en oplysning hvis andre pludselig skulle stå med en sort skærm via hdmi.
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: sort skærm ved hdmi kabel/stik

Indlæg af AJenbo »

Kan du oplyse lidt mere om hvilket udstyr der er tale om?