bios opdatering's problemer

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
TOcvfan
Geografisk sted: Renge på stevns

bios opdatering's problemer

Indlæg af TOcvfan »

jeg er ved at forsøge at lave en dual boot på min computer men da der er problemmer med bios'en så kan jeg ikke installere windows og jeg har kigget på nettet efter en bios opdatering men jeg kan kun finde til windows og jeg kan ikke få det til at virke, nogen der kan hjælpe?

P.S. jeg kører med ubuntu 10.04
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: bios opdatering's problemer

Indlæg af AJenbo »

Hvilket bundkort hvilken opdatering, hvordan viser problemet med at installere Windows sig?
TOcvfan

Indlæg af TOcvfan »

bundkortet er et 775i65g (jeg ikke helt om det var det du ville vide), det er ikke nogen speciel opdatering jeg vil installere bare en der kan få det til at virke. viser ved at når jeg sætter windows cd'en i så skriver den tryk på en tast for at starte fra en cd.. men uanset hvor meget jeg trykker så sker der ikke noget andet end at den starter som normalt og jeg har prøvet med to forskellige cd'er, jeg prøvede osse at ligge windows cd'en på en usb som en boot usb, (ved hjælp af et andet windows program på en windows maskine) og jeg prøvede at ligge en af cd'erne i en anden computer og den startede fint..
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Du må meget gerne linke til den opdatering så jeg ikke skal finde den selv. Hvad får dig til at tro at denne opdatering vil løse problemet?

Det lyder faktisk bare som om du bruger et USB tastatur og ikke har aktiveret USB-Legacy/USB-keyboard (eller hvad de må have kaldt det) i BIOS'en.

En anden løsning kan også være at slette partitions tabellen fra harddisken for så vil windows cd'en starte uden at man skal trykke på en knap.
TOcvfan

Indlæg af TOcvfan »

AJenbo skrev:Det lyder faktisk bare som om du bruger et USB tastatur og ikke har aktiveret USB-Legacy/USB-keyboard (eller hvad de må have kaldt det) i BIOS'en.

jeg takker mange gange dette her hjalp faktisk
årsagen til at jeg troede at en opdatering ville hjælpe var at jeg på et tidligere har oplevet at når jeg startede computeren så skrev den noget med cmos (tror jeg, jeg havde lidt travlt de 2 gange det skete) og så tænkte jeg bare at der måtte være noget galt med bios'en
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det er med alt sandsynlighed en besked om at din bios har glem de indstillinger der var sat i den, det sker hvis batteriet på bundkortet er løbet tør for strøm.