Ubuntu 11.10, Unity: Kan menuer forblive synlige?
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Ubuntu 11.10, Unity: Kan menuer forblive synlige?
Jeg syns ikke det er brugervenligt at maximer, minimer og menuer skjules og på magisk vis dukker op når musen er i nærheden. Kan man ændre på det?
Kardemommeloven er en god ting.
-
- IRC nickname: steffen
Re: Ubuntu 11.10, Unity: Kan menuer forblive synlige?
ja det kan du skam godt
find din terminal frem (blot søg på den inde i dash.
indtast denne kommando
Det den gør er at afinstallere den såkaldte globale-menu, og du vil derfor få din menu (Filer, rediger, vis osv. osv.) i selve vinduer (Som kendt fra før unity-tiden/10.04 eller windows).
Hvordan den opfører sig når du maximere et program skal jeg ikke lige kunne gennemskue, men tror ikke der kommer nogle problemer, og hvis du fortryder burde du bestem blot kunne installere programmet igen med denne kommando
Efter du har brugt en af kommandoer skal du logge ud (eller genstarte) og ind igen for at se forskellen (Går jeg udfra, uden selv at have prøvet det)
Mvh
Steffen
find din terminal frem (blot søg på den inde i dash.
indtast denne kommando
Kode: Vælg alt
sudo apt-get remove indicator-appmenu
Det den gør er at afinstallere den såkaldte globale-menu, og du vil derfor få din menu (Filer, rediger, vis osv. osv.) i selve vinduer (Som kendt fra før unity-tiden/10.04 eller windows).
Hvordan den opfører sig når du maximere et program skal jeg ikke lige kunne gennemskue, men tror ikke der kommer nogle problemer, og hvis du fortryder burde du bestem blot kunne installere programmet igen med denne kommando
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install indicator-appmenu
Efter du har brugt en af kommandoer skal du logge ud (eller genstarte) og ind igen for at se forskellen (Går jeg udfra, uden selv at have prøvet det)
Mvh
Steffen
-
Se punkt 6 i 11.10 guiden: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=14912
Det er ikke lykkedes mig at finde en metode til at få vinduerknapperne til altid at forblive synlige, men jeg skal nok tilføje det hvis jeg støder på det.
Det er ikke lykkedes mig at finde en metode til at få vinduerknapperne til altid at forblive synlige, men jeg skal nok tilføje det hvis jeg støder på det.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
indicator-appmenu kan selvfølgelig også fjernes og installeres grafisk.
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Fedt! menuer på plads.
Kardemommeloven er en god ting.
-
Hvis du bruger Firefox skal du forresten derudover også afinstallere den relevante pakke - kan ikke huske om den hedder "firefox-globalmenu" eller "firefox-appmenu", men hvis du laver en søgning på "firefox" i synaptic (eller i software centeret og klikker "vis tekniske pakker" eller hvad det hedder på dansk) så sku det gerne fremgå klart hvilken pakke der skal afinstalleres.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Den heder firefox-globalmenu og kan findes om en tilføjelse under firefox i softwarecenteret.