Hey
Jeg har opgraderet mit Ubuntu 10.10 på en lenovo T500 til 11.10. Det er 64.bit versionen jeg har valgt. Opgraderingen er foretaget med installation som en clean installation. Jeg har også prøvet 32.bit versionen uden, at kunne konstatere forskel på mit nedenstående modem problem.
Mit 3G modem er et E182E Huawei. Jeg bruger 3G net.
I mit tidligere Ubuntu 10.10 system virkede alt fint.
I Ubuntu 11.10 er 3G mobile bredbånd modemmet ustabilt, hvilket jeg kan beskrive således:
Situation A. Hvis systemet lukkes eller genstartes, uden at tager modem ud af usb porten, kan jeg ikke få Ubuntu til at finde modem igen efter genstart / lukning. Mobilt bredbånd findes ikke som option i netværks iconet (der er en masse trådløse net). Det hjælper ikke at bruge network manager til at slette / geninstallerer det mobile netværk. Med lsusb i teminalen, fremgår Huawei modem ikke i listen som kommer frem med usb udstyret.
Situation B. Hvis systemet lukkes eller genstartes og modemmet tages ud af usb porten, sker der det, at når jeg efterfølgende sætter modemmet i usb porten (efter systemet er oppe igen), kommer en dialog boks, hvor modemmet skal låses op med sim koden. Når jeg går op i netværks iconet finder jeg mobilt bredbånd som option, jeg vælger og voila modemmet kobler på 3G nettet.
Med lsusb i terminalen findes Huawei modemmet i listen over usb udstyr.
Er der nogle i dette forum der kan sige hvordan modemmet bliver fundet igen af Ubuntu 11.10, uden at jeg fysisk skal fjerne det fra usb porten?
soundpartners script understøtter ikke version 11.10.
Spændt på at høre jeres kommentarer
Flemming alias femore
19. dec. 2011
Der er åbenbart ingen bud på ovennævnte problem. Men det er ok, da opdateringer i 11.10 åbenbart har løst problemet.
Femore