Firefox syntaks til terminal

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Jakob77
IRC nickname: Jakob77

Re: Firefox syntaks til terminal

Indlæg af Jakob77 »

AJenbo skrev:Terminalen tror det er den du taler til når du skriver & uden for citation, det er der for intet med Firefox at gøre men hvordan du bruger terminalen. Det er der for heller ikke firefox -h job at forklare hvordan din terminal bruges, og det fungere jo også fint uden citering så længe man ikke bruger tegn der ville blive tolket af terminalen. Det er ikke normalt at have en genvej i et program til at åbne man siden som du forsøger med "firefox -man". Du skal i stedet skrive "man firefox", men det er nok mere "man bash" du har brug for at læse op på.

Det er altså din påstand, at terminalkommandoen "firefox -h" ikke skal vise, hvordan syntaksen for firefox er i terminalen.
Du må undskylde, men det lyder helt absurd i mine ører. Hvad er den hjælp da så skræddersyet til, hvis ikke den er beregnet til at få Firefox til at virke korrekt via terminalkommandoer.?

"man firefox" virker heller ikke.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Som sagt det er ikke syntaksten for firefox men syntaksten for terminalen du gør forkert. Der for skal firefox -h ikke vise det. Var det en anden terminal du brugte kunne det være andre ting du skulle tage højde for, og det kan firefox jo ikke vide på forhånd. firefox -h er til for at hjælpe dig med at bruge firefox ikke din terminal.

"man firefox" virker for mig i 11.10, men det er somsagt bash du ikke kan finde ud af at bruge. Se metacharacter under Definitions i man bash.
Jakob77

Indlæg af Jakob77 »

AJenbo skrev:Som sagt det er ikke syntaksten for firefox men syntaksten for terminalen du gør forkert. Der for skal firefox -h ikke vise det. Var det en anden terminal du brugte kunne det være andre ting du skulle tage højde for, og det kan firefox jo ikke vide på forhånd. firefox -h er til for at hjælpe dig med at bruge firefox ikke din terminal.

"man firefox" virker for mig i 11.10, men det er somsagt bash du ikke kan finde ud af at bruge. Se metacharacter under Definitions i man bash.

Hvor mange forskellige terminaler har jeg da til rådighed i ubuntu 10.04.?

Jeg tror langsomt, at jeg begynder at forstå, hvad du mener, men jeg bryder mig ikke om det. Jeg synes, at det gør hjælpen meget unødigt kryptisk, at det er indrettet på den måde.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Nu finds FireFox jo også til andre syatemer, men Jeg mener vist ser er mindst tre terminaler tilgængelig og det kan sikkert også lade sig gøre at installere yderligere som ikke er i det officiele pakke arkiv.
Det er også en ting der vil gælde for alle programmer du køre via bash så på den måde er det allerede underforstået når der står [URL].
Jakob77

Indlæg af Jakob77 »

AJenbo skrev:Nu finds FireFox jo også til andre syatemer, men Jeg mener vist ser er mindst tre terminaler tilgængelig og det kan sikkert også lade sig gøre at installere yderligere som ikke er i det officiele pakke arkiv.
Det er også en ting der vil gælde for alle programmer du køre via bash så på den måde er det allerede underforstået når der står [URL].

Tak for dit svar. Jeg må selvfølgelig bøje mig for fakta.
Men jeg synes stadig ikke, at den form for hjælp er god nok til Ubuntus brugere.

Finder du det ikke tankevækkende, hvor nemt det ville være at udarbejde nogle danske scripts, som kan give en langt bedre hjælp til brugerne.?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Jeg er ikke lige sikker på hvilket slags scripts du tænker på, men det er da bare at komme i gang :)