Gnome Shell menu mangler
-
- IRC nickname: How to be me
Gnome Shell menu mangler
Jeg har installeret gnome Shell og afinstalleret Unity, men når den starter op kommer brugermenuen ikke frem i højre hjørne, man kan ved at trykke "ctrl-alt-delete" logge ud og ind igen, og så er den der, nogen løsning på dette?
nb
den gjorde det også mens unity ikke var slettet
nb
den gjorde det også mens unity ikke var slettet
Når lejligheden byder sig.
-
Re: Gnome Shell menu mangler
Den fejl er jeg ikke stødt på - normalt kan du nøjes med at køre kommandoen "r" for a resette Gnome Shell. Ellers lyder det som der er gået noget galt/tabt i afinstallationen af Unity - det er nok sikrest at leve med at Unity ligger og tager plads på disken uden at blive brugt end at slette det.
-
bimsebasse skrev:Den fejl er jeg ikke stødt på - normalt kan du nøjes med at køre kommandoen "r" for a resette Gnome Shell. Ellers lyder det som der er gået noget galt/tabt i afinstallationen af Unity - det er nok sikrest at leve med at Unity ligger og tager plads på disken uden at blive brugt end at slette det.
nu gjorde den det også med unity plus at den var lidt bøvlet under opstart, så jeg vil helst have en ren gnome
-
-
hvad sker der ved kommandoen unity reset? jeghar jo slettet unity
-
Det er også bare et skud i tågen men er muligvis helt uden nogen form for effekt hvis du har afinstalleret de fleste unity-pakker. Har søgt lidt på nettet men kan ikke finde nogen der har samme problem som dig
-
-
- Geografisk sted: Vejle
Måske har problemet dukket op fordi ubuntu er pr default sat op til auto-login på unity uanset om gnome-shell er installeret eller ikke. Siden du har fjernet unity, kan det være nogle konfig filer der fremdeles laver koks i det. Hvis du ser på dette link http://maketecheasier.com/auto-login-to-gnome-shell-in-ubuntu-oneiric/2011/10/25, kan du se hvordan man får den til at auto log ind på gnome-shell. Om det løser problemet ved jeg ikke, jeg tænker kun højt.
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
Det skulle man ikke behøve mere. Jeg har i hvert fald ikke måttet ændre noget for at logge ind i Gnome Shell automatisk.
-
bimsebasse skrev:Det skulle man ikke behøve mere. Jeg har i hvert fald ikke måttet ændre noget for at logge ind i Gnome Shell automatisk.
På min logget den automatisk ind på unity, selv om jeg valgte gnome-shell, så jeg var tvungen at lave det lille trick for at den skulle fungerede med auto login. Måske har en opdatering løst det?
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
Fik samme tanke, ved at sætte autologind fra virker det, så en halv løsning.
-
Toddvargs kode virker selv om jeg ikke kunne se der skete noget i terminalen-
-
Toddvarg skrev:bimsebasse skrev:Det skulle man ikke behøve mere. Jeg har i hvert fald ikke måttet ændre noget for at logge ind i Gnome Shell automatisk.
På min logget den automatisk ind på unity, selv om jeg valgte gnome-shell, så jeg var tvungen at lave det lille trick for at den skulle fungerede med auto login. Måske har en opdatering løst det?
Det burde det, men tilsyneladende ikke hvis how to be me stadig må ty til det. Jeg smider dit tip ind i gnome-shell tråden hvis det er i orden
-
bimsebasse skrev:Toddvarg skrev:bimsebasse skrev:Det skulle man ikke behøve mere. Jeg har i hvert fald ikke måttet ændre noget for at logge ind i Gnome Shell automatisk.
Det burde det, men tilsyneladende ikke hvis how to be me stadig må ty til det. Jeg smider dit tip ind i gnome-shell tråden hvis det er i orden
Selvfølgelig, alt hvad gør gnome-shell oplevelsen nemmere, skal da bruges
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen