Når supporten slutter...

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
lianergoist
Geografisk sted: Horsens

Når supporten slutter...

Indlæg af lianergoist »

... på en LTS distro, hvilke muligheder har man så for at holde den opdateret? Jeg ved man kan bruge alternative pakkearkiver, så man får opdateringer fra programmørens eget ppa i stedet for fra ubuntu. Men hvor langt kan man gå ad den vej? Kan man fx. kompilere en ny kernel med kode fra en ikke-ubuntu kilde, eller vil det lave en masse kompabilitets-problemer?

Pt. kører jeg med Ubuntu 10.04 på min netbook, og jeg overvejer hvad jeg gør når supporten udløber her til foråret. Jeg har det fint med brugerfladen, og ikke mindst hastigheden af hele systemet, men jeg vil være ked af at skulle miste div. sikkerhedsopdateringer. Hvilke muligheder har man for at forlænge livet af en distribution?
Thomas Jensen, Horsens
Allan_DK
Geografisk sted: Solbjerg / Århus

Re: Når supporten slutter...

Indlæg af Allan_DK »

LTS'erne udkommer godt nok hvert andet år, men supporteres i 3 år, og der er derfor support på 10.04 frem til 04.2013. Fra og med 12.04 vil der endda være 5 års support på LTS.

https://wiki.ubuntu.com/LTS
Mange hilsner
Allan
Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

If You always do what You always have done - You always get what You always have got
lianergoist
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af lianergoist »

Allan_DK skrev:LTS'erne udkommer godt nok hvert andet år, men supporteres i 3 år, og der er derfor support på 10.04 frem til 04.2013.

Okay, det er så tilpas langt ude i fremtiden, at det løser mit problem. Og ellers er der i hvert fald god tid til at kigge efter alterntiver... ;-)
Thomas Jensen, Horsens
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

For at svare på det andet spørgsmål så komme det helt an på hvor lang tid dem der driver diverse ppa's har lyst til dette. Du kan også selv compile nye kerne men det er ikke nødvendigvis en triviel sag.
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

Jeg vil ikke anbefale at man kører Ubuntu ud over supporten. For det er ikke bare kernen der skal holdes opdateret, det skal alle enkeltdelene. Jeg har ihvertfald hverken evnerne eller tiden/lysten til at få dem.

Allerede nu bliver man nød til at hente ppa'ere for at holde sig up to date med de nyeste programmer på 10.04. Det gælder bl.a. pidgin og geany, og højst sandsynligt også flere, som jeg ikke lige har overblik over.

Bryder man sig ikke om det nye grafiske brugerinterface, så er Lubuntu/Xubuntu bedre løsninger.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."