Hej alle.
Jeg er igang med at sætte en Ubuntu Server 10.04 LTS -maskine op, som skal fungere som spilserver for Minecraft.
Jeg har fulgt en guide på nettet om at sætte den op, og det er lykkedes. Klienten kan se maskinen lokalt, jeg kan logge ind på den via SSH eller lokalt(på selve maskinen) osv.
Men jeg har nogle ønsker, som jeg håber at kunne få opfyldt med denne dejlige spilserver.
* Det kunne være fedt hvis jeg kunne tilgå serveren udenfor mit eget netværk, både med SSH(tror jeg det er) og med Minecraft-klienten. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne gøre det.
* Jeg har ingen anelse om hvorvidt maskinen er "sikker" overfor angreb udefra. Nogle måder man kan tjekke det på eller forbedre det på?
Håber på nogle søde mennesker der kan hjælpe en komplet nybegynder indenfor servere - dog er jeg ikke nybegynder til Linux.
Guiden: http://www.yourwarrantyisvoid.com/2011/01/09/installing-minecraft-server-in-ubuntu-server/
Hjælp til Minecraft Server
-
- IRC nickname: Nicolas
- Geografisk sted: Hvidovre, Storkøbenhavn
Hjælp til Minecraft Server
HP dv6645eo | AMD Turion64 x2 Mobile Technology TL-58 (1.9 Ghz).
2GB RAM | Nvidia GeForce 7150M | Western Digital 160 GB HDD, 5400 RPM.
Logitech VX Nano for Notebooks | Kingston Datatraveler 2GB.
2GB RAM | Nvidia GeForce 7150M | Western Digital 160 GB HDD, 5400 RPM.
Logitech VX Nano for Notebooks | Kingston Datatraveler 2GB.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Hjælp til Minecraft Server
Pazau skrev:* Det kunne være fedt hvis jeg kunne tilgå serveren udenfor mit eget netværk, både med SSH(tror jeg det er) og med Minecraft-klienten. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne gøre det.
Du skal på din ruter pege portene over på din serveres IP, for SSH er dette port 22. Jeg kender ikke lige porten for Minecraft.
Pazau skrev:* Jeg har ingen anelse om hvorvidt maskinen er "sikker" overfor angreb udefra. Nogle måder man kan tjekke det på eller forbedre det på?
Dn burde være rimelig i orden især da du har en firewall i form af din ruter.