Hejsa
Jeg har en Lenovo S10-2 som er standart borset fra at den her har 2gb ram, men efter jeg har smidt Ubuntu på den lagger flash, men så efter upgrade til Ubuntu 11.10 så begyndte mine genvejstaster til at play/pause musikken og skifte numre ikke vil virke, nogen som kan fortælle mig hvad jeg kan gøre ?
Ubuntu på netbook = problemer
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Ubuntu på netbook = problemer
Hvilken udgave af flash har du installeret, har du prøvet at se om det også køre på samme måde i Chromium?
-
Jeg køre med den nyeste version af flash i chromium lidt mærkeligt
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ok, er det så det samme fra firefox? Hvilken flash version er det? Du kan åbne system overvågningen og se hvad det er der bliver belastet på din maskine.
-
- Geografisk sted: Horsens
andersbrohus skrev:Jeg har en Lenovo S10-2 som er standart borset fra at den her har 2gb ram, men efter jeg har smidt Ubuntu på den lagger flash,
Jeg tror desværre ikke der er noget at gøre ved det. Min bedste overbevisning er, at det er et resultat af at både flash og Ubuntu er blevet for ressourcekrævende til netbooks. En løsning kan være at installere Ubuntu 10.04 netbook edition. Den kører lang bedre på netbooks, og den er stadig supporteret af Ubuntu.
andersbrohus skrev:men så efter upgrade til Ubuntu 11.10 så begyndte mine genvejstaster til at play/pause musikken og skifte numre ikke vil virke, nogen som kan fortælle mig hvad jeg kan gøre ?
Det drejer sig formentlig om at der indlæses et modul til at styre genvejstasterne, og at det ikke virker ordentligt, men det er lidt svært at vide, når man ikke selv sidder ved en HP netbook. Prøv at åbne en terminal og skriv:
Kode: Vælg alt
lsmod
Kig efter et modulnavn der hedder noget med 'hp' og/eller 'key'. Lav derefter en søgning i google på navnet, og se om der er andre der har de samme problemer, og om der er nogen der har fundet en løsning.
Thomas Jensen, Horsens