Musik fra DR

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Musik fra DR

Indlæg af sådanUBUNTU »

Hvad så. Fik du det til at virke?
Gnomy

Musik fra DR

Indlæg af Gnomy »

Ikke umiddelbart, må se på det igen i weekenden
Gnomy

Musik fra DR

Indlæg af Gnomy »

Testede dr radio. Det gik fint indtil jeg trykkede på || (pause) << (tilbage), det kunne den ikke klare. Jeg fik 2 grimme fejlbeskeder:
MPlayer crashed by bad usage of CPU/FPU/RAM.
Recompile MPlayer with --enable-debug and make a 'gdb' backtrace and disassembly. Details in DOCS/HTML/en/bugreports_what.thml#bugreports_crash.

MPlayer crashed. This shouldn't happen.
It can be a bug in the MPlayer code_or_in your drivers _or_ in your gcc version. If hyou think it's MPlayer's fault, please...

Nu har jeg så af- og geninstalleret MPlayer + Kaffeine + libxine1 & ffmpeg, men jeg er bange for at det er driveren, det er galt med. Jeg har en partition med en (nærmest ikke brugt) XP, den havde ikke lyd. Jeg installerede en driver, og så var det løst. Da jeg genstartede Ubuntu lagde jeg mærke til at det også skete lydløst. Har prøvet at afspille en ogg-fil, det kunne jeg ikke. Når jeg prøver at afspille den i Kaffeine er der et rødt mærke med et kryds over højttalerikonet v. vol-kontrollen, peger jeg på den står der Mute, klikker jeg sker der ikke noget.
Jeg har også prøvet at afspille nettv m. Kaffeine, det går fint nu med billederne men det er uden lyd.
Hvordan kan jeg vide om det er audiodriveren, det er galt med?
Gnomy

Musik fra DR

Indlæg af Gnomy »

Juhu, jeg har fået både lyd og billede, mute kunne slås fra centralt :P
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Musik fra DR

Indlæg af sådanUBUNTU »

tillykke. herligt
gasolin
Geografisk sted: Ny assens kommune

Musik fra DR

Indlæg af gasolin »

ups
rasmusbp

Visse DR streams virker ikke

Indlæg af rasmusbp »

Hej - tak for den gode howto her. Både VLC og Kaffeine virker, hvis man fx vil høre DRs Barometer eller andre radiostreams. Derimod kan jeg ikke få genudsendelser af fx specifikke DR indslag til at virke. Fx den her
http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag ... 172048.htm

VLC/Kaffeine begynder bare at spille HELE orientering fra starten - dvs et cirka to timers program - og ikke det konkrete indslag på 6-7 minutter. Det virker uden problemer i XP.

Er der nogle, der kan hjælpe?

Tak.

Mvh. Rasmus