Det er da lidt underligt at du ikke får oprettet genveje for de programmer du installere, måske er der gået noget galt med din menu?
Du kan bruge programmet Hovedmenu til at oprettet nye genveje, vælg hvor du vil have genvejen, tryk på det store grønne plus, indsæt kommandoen og vælg et ikon.
Du kan også oprette genveje på skrivebordet blot ved at højer klikke og vælge opret genvej.
@Stra jeg opretter lige et emne i sandkassen hvor jeg vil kigge på at få Adgang For Alle pakket til en .deb fil så det bliver til at installere for menig mand, du må meget gerne være med hvis du har lydt.
Kan ikke installer programer via Wine
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
-
Re: Kan ikke installer programer via Wine
Det er da lidt underligt at du ikke får oprettet genveje for de programmer du installere, måske er der gået noget galt med din menu?
Nej det vil jeg ikke mene der har ikke problemer med den eller. Bruger Awm dock til at se mine mene i. Men der igen forskel på om jeg bruger almindelig menu i pernellerne.
Du kan bruge programmet Hovedmenu til at oprettet nye genveje, vælg hvor du vil have genvejen, tryk på det store grønne plus, indsæt kommandoen og vælg et ikon.
Prorammets jeg kan ikke nogen hovedmenu kun filer indstillinger og der kan intet finde hvor jeg kan se at jeg kan oprette genvej. Så den forstå jeg ikke.
Det eneste jeg kan og har gjort var genvej på skriveboret. Ville bare heler havde den i menu.
Vis i tager fat i at få adgangforalle til at virke så husk den del af det gør den brugbare. så stemmen læser koret tydelig og med en god stemme. Eller for folk ikke nået ud af det.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.
Lenovo Thinkpad R400
-
Hej SÅ tør jeg sige problemet løst.
Jeg har nu igen kunne istaller et gratis Windows program uden problemer og det virker.
Jeg siger mange tak for hjælpen. Problem løseren var mange ting.
Men opsummerende tror jeg det var at fjerne Wine og installer det nyeste version igen.
Det er virkelig værsat at jeg har fået alt den hjælp og oven i at mit problem blev løs fik andre gode tips og lære nået nyt. Vilket altid er dejligt så tussen tak for hjælpen.
Jeg har nu igen kunne istaller et gratis Windows program uden problemer og det virker.
Jeg siger mange tak for hjælpen. Problem løseren var mange ting.
Men opsummerende tror jeg det var at fjerne Wine og installer det nyeste version igen.
Det er virkelig værsat at jeg har fået alt den hjælp og oven i at mit problem blev løs fik andre gode tips og lære nået nyt. Vilket altid er dejligt så tussen tak for hjælpen.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
Programmet Hovedmenu ligger vist under indstillinger. Jeg husker det også som at man kan åbne det ved at højer klikke på Ubuntu logoet og vælge rediger.
Det under mig at du siger stemmen skulle være forskellig alt efter om man køre med det i windows eller linux for programmet køre sådan set ikke må ens egen maskine men en server et andet sted.
Det under mig at du siger stemmen skulle være forskellig alt efter om man køre med det i windows eller linux for programmet køre sådan set ikke må ens egen maskine men en server et andet sted.
-
- Admin
Hej suryama
Jeg har lavet en alternativ klient til adgangforalle.dk, det kunne være godt at få nogle ideer til hvad det skal kunne og hvordan det skal fungere. Du nævnte blandt andet at man skulle ændre indstillingerne for at få en god stemme, kan du nævne hvad de skal sættes til?
Programmet fylder næsten ikke noget at installere og har en rigtig installations fil i modsætning til adgangforalle.dk's, så det er let letter at installere og afinstallere.
http://anders.jenbo.dk/afa.deb
For at den kan afspille lyden skal du pt. også installere gstreamer0.10-plugins-good.
Spørgsmålet er om de "ekstra" ting den læser op kommer fra programmet eller det sted du kopiere teksten fra, i hvert fald må du meget gerne teste med min alternative klient og se om den håndtere den slags bedre. Ellers er det noget jeg kan arbejde på at forbedre.
Redigeret:
Jeg har leget lidt med adgangforalle, et problem de tydeligt har er at de ikke tolker æøå og andre special tegn korrekt. Det er noget min program gør så der er allerede en forbedring i at bruge min der Det har heller ikke det samme problem med at de forsvinder.
Jeg har lavet en alternativ klient til adgangforalle.dk, det kunne være godt at få nogle ideer til hvad det skal kunne og hvordan det skal fungere. Du nævnte blandt andet at man skulle ændre indstillingerne for at få en god stemme, kan du nævne hvad de skal sættes til?
Programmet fylder næsten ikke noget at installere og har en rigtig installations fil i modsætning til adgangforalle.dk's, så det er let letter at installere og afinstallere.
http://anders.jenbo.dk/afa.deb
For at den kan afspille lyden skal du pt. også installere gstreamer0.10-plugins-good.
suryama skrev:sidst jeg sprot efter et højt læsning program fik jeg anbefaldet adgangforalle som kan læse danske tekster kun, og virker ok dog bare ikke ordenlig i ubuntu den siger ting der ikke stå i teskten hvor den i window ikke har disse problemer.
Spørgsmålet er om de "ekstra" ting den læser op kommer fra programmet eller det sted du kopiere teksten fra, i hvert fald må du meget gerne teste med min alternative klient og se om den håndtere den slags bedre. Ellers er det noget jeg kan arbejde på at forbedre.
Redigeret:
Jeg har leget lidt med adgangforalle, et problem de tydeligt har er at de ikke tolker æøå og andre special tegn korrekt. Det er noget min program gør så der er allerede en forbedring i at bruge min der Det har heller ikke det samme problem med at de forsvinder.
-
Hej Undskyld mit fra værd.
Der har været rigtig mange ting. Men synes det supper fedt du har arbejdet på et alternativ til adgangforalle.
Jeg vil se om jeg kan installer det og teste det og komme med min fitbak.
Dog vil det muligvis tage nået tid. Jeg ikke meget tid og overskud som tignende liger lige fortiden. Men jeg vil dag tage for dit intitativ og jeg værsætter det og er sikker på andre som eller broger adgangforalle også vil gøre det.
mange hilsen
har fra
Ps. jeg ahr tydeligvis haft en visninigns problem, men på den måde at jeg var her inde mange gang i staten efter vi skrev om minde problemer og der har den ikke vist dine svar. så har troede du skrev mere og nu ser jeg at det har du haft gjort med det samme mh mærkeligt, men ja sådan er det jo så bare.
Der har været rigtig mange ting. Men synes det supper fedt du har arbejdet på et alternativ til adgangforalle.
Jeg vil se om jeg kan installer det og teste det og komme med min fitbak.
Dog vil det muligvis tage nået tid. Jeg ikke meget tid og overskud som tignende liger lige fortiden. Men jeg vil dag tage for dit intitativ og jeg værsætter det og er sikker på andre som eller broger adgangforalle også vil gøre det.
mange hilsen
har fra
Ps. jeg ahr tydeligvis haft en visninigns problem, men på den måde at jeg var her inde mange gang i staten efter vi skrev om minde problemer og der har den ikke vist dine svar. så har troede du skrev mere og nu ser jeg at det har du haft gjort med det samme mh mærkeligt, men ja sådan er det jo så bare.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
Re. Alternativ til adgangforalle.
Mh øv ved ikke hvad problemet er men har lige prøvet at installer dit program, og pluk indet du siger man skal havde siger min pc er installeret, så det er mærkelig at der ikke kommer nået lyd, men der sker igen ting. Det er væld meningen af det bare skal være et lille firkantet i hjørne hvor man kun kan se en talebopel? Sådan ser det vært faldet ud her.
Personlig ville jeg vært falde mangle at jeg kunne vælge mellem forskellige stemmer. Alt efter hvem man er er forskellige stemmer man kan lide her til kommer hastigheden kan reguleres. ja nu taler jeg godt uden enlig at havde prøvet det ordligt, taler bare ud fra at jeg ikke kan se disse muligheder.
Personlig ville jeg vært falde mangle at jeg kunne vælge mellem forskellige stemmer. Alt efter hvem man er er forskellige stemmer man kan lide her til kommer hastigheden kan reguleres. ja nu taler jeg godt uden enlig at havde prøvet det ordligt, taler bare ud fra at jeg ikke kan se disse muligheder.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
Nogle af disse muligheder kommer senere, men først skal Jeg finde ud af hvorfor lyden ikke virker for alle og få stop til at virke.
-
AJenbo skrev:Nogle af disse muligheder kommer senere, men først skal Jeg finde ud af hvorfor lyden ikke virker for alle og få stop til at virke.
Ok ja jeg vil med glæde forsætte være med til at teste dit program synes det er et fantastik intitativ og fed at du giver og kan udvikle sådan nået.
Så må vi bare vende på at programmet kan virke her også.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
Jeg vil skrive i tråden Adgang for alle for alle når jeg kommer videre med programmet, så hvis du er interageret kan du abonnere på den.
-
Ok lyder meget find. Jeg finder den tråd og prøver programet af igen når du kommet længere smiler.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
Der er link til den i det jeg skrev.