Mp3 ID3 Tag

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
intEx
Geografisk sted: Ebeltoft, Danmark

Mp3 ID3 Tag

Indlæg af intEx »

Hej Alle

Jeg kæmper med et problem, som jeg har haft i nogle år, nu. Mine Mp3'er er ikke alle rippet på den samme måde, hvorfor nogle af dem har nogle underlige ID3 tags. Det mest hyppige problem er, at de bliver sorteret under Various Artists i Clementine/Amarok/på min mp3-afspiller, selvom de alle har samme kunstner-tag. Og, selvom ingen af dem virkelig er various artists. Det synes, at være noget der er opstået, på det tidspunkt hvor de oprindelig rippes, men der må da være et program, der kan overwrite disse "oprindelige" tags?

Er der nogen, der har mulighed for at hjælpe?
Jeg bruger selv EasyTag i øjeblikket, og det fungerer fint... men, den kan altså ikke hjælpe mig med ovenstående =/
"Computers are like airconditioning systems:
-They become useless when you open Windows."
bimsebasse

Re: Mp3 ID3 Tag

Indlæg af bimsebasse »

Hvordan ser dine tags ud? Kan du give et screenshot? Sålænge din album artist hedder various og din song artist hedder det de skal, så burde alle afspillere kunne læse dem korrekt.

Kan i øvrigt anbefale puddletag som den bedste tag editor til linux og et eksempel blandt flere på at man ikke skal tage for givet at softwarecentret altid har udplukket de bedste programmer linux kan tilbyde på de forskellige områder.