Gnome Shell virker kun som root

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Rattus Norvegicus
Geografisk sted: Albertslund

Gnome Shell virker kun som root

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Igår geninstallerede jeg 11.10 hele 3 gange, og hvergang jeg havde installeret Gnome-Shell, samt alle de programmer jeg plejer at installere som det første og efterfølgene updaterer hele systemet og rebooter, kan jeg fint logge ind i Gnome Shell.

Men hvis jeg ændrer ved noget i gnome-tweak-tool og efterfølgende enten rebooter igen eller har trykket alt+f2 og derefter skrevet "r" og har genstartet Gnome Shell, så sker det det samme hver gang... Gnome Shell vil ikke køre og jeg ser bare skrivebordet, og ingen paneler og ingen funktioner der virker :?

Jeg kan dog tilføje en mappe på skrivebordet og via nautilus-terminal genstarte Gnome Shell som root, men jeg er så også logget ind som root.

Nu har jeg troet at det udelukkende skyldtes den defekte harddisk, men nu har jeg for 4. gang geninstalleret og denne gang på en harddisk uden fejl, og der sker stadig det samme :?

Hvad fjullan går der galt når jeg installerer Gnome-Shell, eftersom jeg kun kan køre det som root og ikke som bruger?

Jeg har også forsøgt at åbne User Accounts for at se om der er noget der skal pilles ved derinde, men det vil ikke åbne når man er logget ind som root.

Jeg har indtil igår kørt med Gnome Shell uden dette problem, siden 11.10 udkom, og jeg geninstallerede kun fordi jeg trængte til at rydde grundigt op på harddisken og ændre partitionerne.
Hilsen Kenny
Rattus Norvegicus
Geografisk sted: Albertslund

Re: Gnome Shell virker kun som root

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Jeg har nu brugt jeg ved ikke hvor lang tid på at sidde på Google for at finde en løsning på dette problem, og til sidst fandt jeg omsider ud af at det var den pakke der hedder gnome-shell-extensions-alternative-status-menu fra webupd8.org's ppa, som gav mig problemer.

Og løsningen var at indsætte et billede i brugerindstillingerne.

De kender til problemer og det skulle være blevet fixet, men af en eller anden grund får jeg ikke installeret pakken med dette fix.
Hilsen Kenny
Kappa
Geografisk sted: silkeborg

Re: Gnome Shell virker kun som root

Indlæg af Kappa »

Jeg kan ikke hjælpe med nogen ide tii hvordan du kan løse det problem, men blot fortælle, at jeg på min egen pc installerede 11.10 som beta og Gnome 3 som beta, og installerede Gnome shell på min kones, to døtres og på min lillebrors fra Softwarecentret uden et eneste problem, og alle 5 kører stadig perfekt, vi er alle 5 enige om, at det er den bedste Ubuntu vi har haft, tror du ikke du skal lægge ud med, at spekulere lidt over hvad du evt. kan have gjort forkert, for det lyder da noget besynderligt.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen