Jeg kan ikke komme på tv2 spil's servere.
Jeg kan godt komme på tv2 spil siden, men ikke logge på fx. yatzy eller ludo hvor man spiller mod andre.
Jeg får beskeden - kan ikke forbinde til server -
Normalt hvis jeg kører windows og firefox, så har jeg ikke nogen problemer.
Kan det skyldes at jeg nu kører linux - Ubunte?
Lionkone
tv2 spil - problemer med servertilslutning
-
Desværre er java ikke mere crossplatform end koderne gider gøre det til. Jeg støder ofte ind i dovne-java-kode-klovne, som ikke fatter konceptet, og benytter liiige den "lækre" stump kode, som kun funger på windows suk, suk, suk
-
jeg har brug for UTF-8, men mener at kan huske at det er noget med at man skal have dansk ISO-8859-1 som platform, så at der i /etc/default/locale står LANG=da_DK. I stedet for LANG=en_DK.UTF-8. Er der nogen som ved om det er rigtigt?
Det er IKKE noget man bare lige ændrer, og ikke noget jeg vil anbefalde til nybegyndere.
EDIT: se indlæg på linuxin http://www.linuxin.dk/forum/index.php?ops=linuxin&fmode=vis&visid=6737&grid=3"eid=42786&qind=0
eller
http://www.linuxin.dk/forum/index.php?ops=linuxin&fmode=vis&visid=17709&grid=19
Det er IKKE noget man bare lige ændrer, og ikke noget jeg vil anbefalde til nybegyndere.
EDIT: se indlæg på linuxin http://www.linuxin.dk/forum/index.php?ops=linuxin&fmode=vis&visid=6737&grid=3"eid=42786&qind=0
eller
http://www.linuxin.dk/forum/index.php?ops=linuxin&fmode=vis&visid=17709&grid=19
-
Takker mange gange - selv om jeg må tilstå at jeg ikke fatter det
måske jeg bare er for ny i det her linux?? Hvordan skriver man i shell??
og hvordan får man det væk igen hvis det nu ikke virker ??
Menes der at man skal skrive i terminalen??
måske jeg bare er for ny i det her linux?? Hvordan skriver man i shell??
og hvordan får man det væk igen hvis det nu ikke virker ??
Menes der at man skal skrive i terminalen??
-
ja du skal i en terminal skrive f.eks. men hvis du har en standard ubuntu, får du nok en fejl meddelse: '"Locale not supported by C library. Using the fallback 'C' locale" pga den tegnsætning, der er installeret som default. At ændre tegnsætning er noget som man skal overveje, kan f.eks. skabe problemer i forhold til windows drev
Kode: Vælg alt
LC_ALL=da_DK LANG=da_DK firefox
-
hmmmmm...
kan man fjerne det igen hvis det ikke virker ??
kan man fjerne det igen hvis det ikke virker ??
-
Det kan man godt. Det som jeg tror er problemet er at man har flere forskellige standarder for hvordan tegn skal skrives og forståes teknisk. Den standard, som ubuntu kører med hedder UTF-8 og den du skal bruge den som hedder ISO-8859-1.
Her et link til hvordan du ændre det, du skal bare være klar over at, der kan opstå problemer, så tag backup af dine vigtige filer.
http://wiki.sslug.dk/index.php/Ubuntu_FAQ#Q:_Hvordan_.C3.A6ndrer_man_fra_UTF-8_til_ISO-8859-1_for_Ubuntu
Og gider du melde tilbage om det har løst noget
Her et link til hvordan du ændre det, du skal bare være klar over at, der kan opstå problemer, så tag backup af dine vigtige filer.
http://wiki.sslug.dk/index.php/Ubuntu_FAQ#Q:_Hvordan_.C3.A6ndrer_man_fra_UTF-8_til_ISO-8859-1_for_Ubuntu
Og gider du melde tilbage om det har løst noget
-
Tænker - nu må du være træt af kones uvidenhed
men jeg kan sagtens finde de filer der skal ændres i - jeg kan bare ikke få lov.....har nu prøvet på flere forskellige måder men uden held.
jeg finder filen i biblioteket og kan god skrive, men når jeg vil gemme får jeg at vide at jeg ikke har rettigheder - måske ved jeg bare ikke hvor det er jeg skal hen?
beskrivelsen du linker til er fin nok....men, men, men - hvordan få jeg adgang.
Jeg kan godt få adgang med su i terminalen. Er det her jeg på en eller anden måde skal åbne de filer der henvises til?
Håber på tålmodighed - jeg lærer jo noget hver gang
men jeg kan sagtens finde de filer der skal ændres i - jeg kan bare ikke få lov.....har nu prøvet på flere forskellige måder men uden held.
jeg finder filen i biblioteket og kan god skrive, men når jeg vil gemme får jeg at vide at jeg ikke har rettigheder - måske ved jeg bare ikke hvor det er jeg skal hen?
beskrivelsen du linker til er fin nok....men, men, men - hvordan få jeg adgang.
Jeg kan godt få adgang med su i terminalen. Er det her jeg på en eller anden måde skal åbne de filer der henvises til?
Håber på tålmodighed - jeg lærer jo noget hver gang
-
Helt i orden, håber du også har tålmodighed, da noget af det her sikkert virker lidt langhåret.
når du vil ændre i filerne skal du skrive
Du skulle nu blive spurgt om dit kodeord som du bruger til at logge ind med.
Derefter skulle teksteditoren åbne og du skulle have rettigheder til at gemme dine ændringer
Håber det hjælper
når du vil ændre i filerne skal du skrive
Kode: Vælg alt
sudo gedit FILNAVN
Du skulle nu blive spurgt om dit kodeord som du bruger til at logge ind med.
Derefter skulle teksteditoren åbne og du skulle have rettigheder til at gemme dine ændringer
Håber det hjælper
-
SÅ virker det igen
Jeg kan nu komme på serveren på tv2 spil. Tak for det.
Hvis der nu er noget der ikke virker efter denne ændring, hvad kan det så tænkes at være ??
Lionkone
Jeg kan nu komme på serveren på tv2 spil. Tak for det.
Hvis der nu er noget der ikke virker efter denne ændring, hvad kan det så tænkes at være ??
Lionkone
-
Hej ved ikke hvad du tænker på når du siger
Regner med at du tænker på hvad du skal være opmærksom på? Det som nok kan skabe mest problemer er hvordan dine filnavne/filer opfører sig på et NTFS drev under windows. Har også hørt om at f.eks. fejlmeddelser fra programmer kan være ulæslige osv., men forhåbenlig så skulle ubuntu have styr på det.
noget der ikke virker efter denne ændring
Regner med at du tænker på hvad du skal være opmærksom på? Det som nok kan skabe mest problemer er hvordan dine filnavne/filer opfører sig på et NTFS drev under windows. Har også hørt om at f.eks. fejlmeddelser fra programmer kan være ulæslige osv., men forhåbenlig så skulle ubuntu have styr på det.
-
Ja, det var noget i den retning jeg mente, fordi jeg var blevet advaret længere oppe i dette indlæg om, at der var noget der kunne gå galt hvis man ændrede i de der sprogfiler.......
men
NO MORE WINDOWS - så det skulle jo ikke være et problem.
men
NO MORE WINDOWS - så det skulle jo ikke være et problem.