problem med opgraderingen fra 11.04 til 11.10
-
Re: problem med opgraderingen fra 11.04 til 11.10
ja den kører fint. det er heller ikke noget problem at komme ind til Konsol og root for at skrive kommandoen.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ok, så ved jeg ikke lige hvad det kan være, jeg ville nok prøve at se om der er noget at finde på http://wiki.x.org/ ellers deres IRC
-
jeg har prøvet at koble harddisken sammen med en anden harddisk med ubuntu 11.04 og kan sagtens komme ind på den ad den vej og se næsten alt, hvad der ligger på den.
Det eneste jeg savner, er at kunne komme ind til de mails, der ligger på den harddisk, som jeg ikke kan starte op.
Er der nogen mulighed for at kunne komme ind til de mails?
Det eneste jeg savner, er at kunne komme ind til de mails, der ligger på den harddisk, som jeg ikke kan starte op.
Er der nogen mulighed for at kunne komme ind til de mails?
-
- Admin
Ligger de ikke tilgængelig på din mail udbyders server? Hvilket program brugte du?
-
Jeg bruger TDC som udbyder og kan ikke finde mine fra Evolution afsendte mails dér. Jeg brugte/bruger Evolution som mailprogram.
Findes der en mulighed for at kunne komme ind i den mailbox(Evolution), der ligger på den harddisk, som jeg ikke kan starte op, via den harddisk, som jeg godt kan starte op fra, og hvorfra jeg kan åbne den harddisk, som jeg ikke kan starte op.
Findes der en mulighed for at kunne komme ind i den mailbox(Evolution), der ligger på den harddisk, som jeg ikke kan starte op, via den harddisk, som jeg godt kan starte op fra, og hvorfra jeg kan åbne den harddisk, som jeg ikke kan starte op.
-
- Admin
Ok TDC tilbyder ikke IMAP så når man benytter dem er der ikke mulighed for at synkronisere mails. Der burde dog ikke være de store problemer med at tilgå den gamle disk, hvis den er monteret skulle du kunne se den i toppen af Nautilus og der fra kunne navigere til home, dit bruger navn, vis skjulte filer (ctrl+h) og kopiere mappen der heder .evolution.
-
jeg kommer fint ind til home; men jeg forstår ikke, hvad du mener med: "dit brugernavn, vis skjulte filer (ctrl+h)og kopiere mappen, der hedder evolution"?
Hvor skal jeg skrive mit brugernavn?
Og der sker ikke noget, når jeg trykker ctrl+h?
Jeg finder ikke nogen mappe, der hedder evolution?
Hvor skal jeg skrive mit brugernavn?
Og der sker ikke noget, når jeg trykker ctrl+h?
Jeg finder ikke nogen mappe, der hedder evolution?
-
- Admin
Du skal ikke skrive dit bruger navn, i home mappen skulle der være en mappe med dit brugernavn (din hjemmemmape) det er denne du skal åbne, her i ligger .evolution mappen som en skjult mappe.
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
leifi38 skrev:Og der sker ikke noget, når jeg trykker ctrl+h?
Når du har filhåndteringen (nautilus) åben og trykker én gang på <ctrl>+h, så får du vist de skjulte filer. Det er filer, hvis navn starter med . (punktum). De ligger nederst i vinduet.
Trykker du <ctrl>+h én gang til, så skjules de igen.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
Nu har jeg fået lukket op til de skjulte filer og kan se mappen "Evolution". Når jeg åbner den, kommer jeg ind til en ny mappe, hvor der står "mail" og videre til "Local" til "folders.db", herfra kan jeg ikke komme videre?
Hvor skal jeg indsætte Evolution, når jeg har kopieret den?
Men for at komme tilbage til udgangspunktet: er det overhovedet muligt på nogen måde at kunne starte op igen på den harddisk, der "kolapsede" under opgraderingen fra ubuntu 11.04 til ubuntu 11.10????
Hvor skal jeg indsætte Evolution, når jeg har kopieret den?
Men for at komme tilbage til udgangspunktet: er det overhovedet muligt på nogen måde at kunne starte op igen på den harddisk, der "kolapsede" under opgraderingen fra ubuntu 11.04 til ubuntu 11.10????
-
- Admin
Kopier helel .evoltion mappen til din backupdisk og over på en anden installation der virker.
Det kan sikkert godt lade sig gøre at rede installationen, men det er svært at sige når man ikke lige sider med den og kender alle detaljerne, det nemmeste vil nok være at prøve at installere 11.04 eller 11.10 oven på den som en opgraderings version.
Det kan sikkert godt lade sig gøre at rede installationen, men det er svært at sige når man ikke lige sider med den og kender alle detaljerne, det nemmeste vil nok være at prøve at installere 11.04 eller 11.10 oven på den som en opgraderings version.
-
hvilken mappe skal "Evolution" indsættes i på den installation, der virker?
Det pudsige er, at når jeg starter den harddisk op, som er "gået ned", så kan jeg efter tryk på ctrl + F2 logge ind og blive budt velkommen til ubuntu 11.10. Endvidere kan jeg opdatere og opgradere ved at bruge de relevante kommandoer; men ved genstart ender det stadig med enten sort skærm eller forskellige beskeder såsom: Starting CUPS printing spooler/server (OK) m.fl.
Det pudsige er, at når jeg starter den harddisk op, som er "gået ned", så kan jeg efter tryk på ctrl + F2 logge ind og blive budt velkommen til ubuntu 11.10. Endvidere kan jeg opdatere og opgradere ved at bruge de relevante kommandoer; men ved genstart ender det stadig med enten sort skærm eller forskellige beskeder såsom: Starting CUPS printing spooler/server (OK) m.fl.
-
- Admin
Den skal lægges i samme mappe som du kopierede den fra, altså din brugeres hjemmemappe.
-
nu er den kopieret og lagt i den relevante mappe.Burde man så kunne se indholdet nu, når Evolution bliver startet? Det kan jeg ikke umidelbart?
Hvordan med: Det pudsige er, at når jeg starter den harddisk op, som er "gået ned", så kan jeg efter tryk på ctrl + F2 logge ind og blive budt velkommen til ubuntu 11.10. Endvidere kan jeg opdatere og opgradere ved at bruge de relevante kommandoer; men ved genstart ender det stadig med enten sort skærm eller forskellige beskeder såsom: Starting CUPS printing spooler/server (OK) m.fl.
Findes der ingen kommandoer, der kan sætte gang i opstarten, så jeg kan komme ind på den harddisk igen?
Hvordan med: Det pudsige er, at når jeg starter den harddisk op, som er "gået ned", så kan jeg efter tryk på ctrl + F2 logge ind og blive budt velkommen til ubuntu 11.10. Endvidere kan jeg opdatere og opgradere ved at bruge de relevante kommandoer; men ved genstart ender det stadig med enten sort skærm eller forskellige beskeder såsom: Starting CUPS printing spooler/server (OK) m.fl.
Findes der ingen kommandoer, der kan sætte gang i opstarten, så jeg kan komme ind på den harddisk igen?
-
- Admin
Kan du ikke skrive nøjagtig hvor du har lagt mappen og hvilket navn den har. Hvis du har lagt den rigtig skulle evolution bare starte op som den plagede på din gamle maskine.
Mht. din disk:
Du kan jo tydeligvis godt komme ind på harddisken og det er jo heller ikke selve harddisken der fysisk er gået i stykker. Du skriver endog at du kan få systemet til delvist at køre ved at starte systemet op. Jeg kan ud fra det du skriver dog ikke regne ud hvad der kan være galt, blot at den nogle gange går i stå under opstarten, jeg ved ikke engang hvad alt+f2 skulle gøre eller præsis hvornår det er du trykker det. Det er muligt at der findes en måde at rede systemet på, men der er ingen fix-alle-ukendte-problemer kommando. Det bedste jeg kan forslå er at geninstallerer, hvis ikke allerede du har prøvet det kan du lave en opgraderings installation hvor den vil bibeholde dine indstillinger.
Mht. din disk:
Du kan jo tydeligvis godt komme ind på harddisken og det er jo heller ikke selve harddisken der fysisk er gået i stykker. Du skriver endog at du kan få systemet til delvist at køre ved at starte systemet op. Jeg kan ud fra det du skriver dog ikke regne ud hvad der kan være galt, blot at den nogle gange går i stå under opstarten, jeg ved ikke engang hvad alt+f2 skulle gøre eller præsis hvornår det er du trykker det. Det er muligt at der findes en måde at rede systemet på, men der er ingen fix-alle-ukendte-problemer kommando. Det bedste jeg kan forslå er at geninstallerer, hvis ikke allerede du har prøvet det kan du lave en opgraderings installation hvor den vil bibeholde dine indstillinger.