Haltningen af Iceweasel

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Haltningen af Iceweasel

Indlæg af NickyThomassen »

Nogen der har hørt rygter om hvordan Debian vil håndtere Iceweasel, nu når Mozilla-folkene er blevet gladere for versions-numre end kompatibilitet?

Jeg har det fint med at Iceweasel stadig er i version 3.5.16 mht. funktionalitet, men folk som Google begrænser adgangen til deres services hvis ikke man skifter til den nuværende Firefox som pt. er i version 7.0.1 (så vidt jeg husker). En tendens jeg har på fornemmelsen vil komme til at gælde flere og flere steder.

Jeg har overvejet at bruge Firefox nightly som nødløsning indtil Mozilla mener de har nået det rigtige versionsnummer, men jeg er lidt i tvivl om det er en god idé? Så vidt jeg husker kan man bruge cvs til at holde sin egen kopi opdateret via et opstartsscript, spørgsmålet er så om Firefox, både nightly og seneste stabile, er mere sikre end Iceweasel 3.5.16 fra Debians arkiv?
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Haltningen af Iceweasel

Indlæg af NickyThomassen »

Efter at have kigget på de 2 muligheder jeg nævnte i indlægget kiggede jeg også på Mozillas almindelige firefox til Linux. Den indenholder automatisk opdatering og kræver ingen installation, arkivet skal bare pakkes ud, og så kan bin'en køres.

Alt andet lige må det være det letteste, så det er den udgave jeg bruger nu, og indtil videre er den stabil. Bogmærker, plugins og det hele virker præcis som i iceweasel uden at jeg skulle gøre noget, og selv historien og klikkede links virker fint.

Så det eneste jeg mangler at se er om firefox kan opdatere fra nuværende version 7 til 8, eller om man så skal hente et nyt arkiv.