Endnu en er lokket over på Ubuntu

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Endnu en er lokket over på Ubuntu

Indlæg af Rattus Norvegicus »

For et halvt års tid siden fik jeg lokket min mor på 65 over på Ubuntu, og siden har der ikke været særligt mange opkald med tekniske problemer, og i starten var hendes problem at hun ikke vidste hvordan hun skulle udføre enkelte ting, men det var jo noget der kunne klares over telefonen, hvilket var noget mere besværligt da hun brugte Windows:)

Idag kom dagen, jeg aldrig havde troet... min kæreste spurgte om jeg ville installere Ubuntu på hendes "nye" stationære, som har fået af sin mor :shock:
Hun vil gerne prøve det, men om det bliver en succés afhænger af om jeg kan får Sims 3 med udvidelsespakker, samt RollerCoaster Tycoon 3 til at køre på maskinen gennem Wine, ellers bliver jeg jo nok tvunget til at installere Windows på den (så kryds fingre for at det lykkes, for hun vil ikke være med til en dualboot).
Hilsen Kenny
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Endnu en er lokket over på Ubuntu

Indlæg af Stra »

Det skal nok gå :D

Sims 3 kan installeres direkte via programmet palyonlinux http://www.playonlinux.com/en/ ligeså tycon2, men nu er det tycon3, som du så kan få playonlinux til manuelt at installere.

Stra

Og ellers kan win vel køre i virtualbox ;)
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Endnu en er lokket over på Ubuntu

Indlæg af AJenbo »

Der er i øvrigt også en åben version af Transport Tycoon hvis det er noget ter kunne interasere: openttd
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Endnu en er lokket over på Ubuntu

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Vi kan ikke få Sims 3 til at køre ordentligt :?

Efter en del besvær fik vi det til at køre introen, men derefter går det galt, da det spørger efter en lovlig dvdskive... og spillet ER lovligt :?
Jeg har forsøgt at finde en "no dvd crack", selv om det vidst ikke er helt lovligt, men uden held, og derefter faldt jeg over en kommentar på winehq fra en der havde lavet et script, som skulle ligges ind i spillet som enhver anden MOD, men det kræver lige at spillet bliver opdateret til mindst version 1.12, og launcheren virker heller ikke, så det bliver lidt svært at opdatere spillet :?

Men i PlayOnLinux, skal der ikke også bruges en "no cd/dvd crack" for at få det til at køre?
Hilsen Kenny
kfj1972
Indlæg: 152
Tilmeldt: 1. jun 2011, 01:37

Re: Endnu en er lokket over på Ubuntu

Indlæg af kfj1972 »

Ved ikke om følgende kan hjælpe:
- http://m0001.gamecopyworld.com/games/pc_the_sims_3.shtml
- http://www.patches-scrolls.de/sims3.php

GameCopyWorld har eksisteret i mange år nu og er normalt stedet hvor man kan finde en no-cd/dvd patch. Jeps, hader også at slæbe skiverne med mig eller have dem liggende fremme alene for at kunne starte noget som allerede er installeret.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Endnu en er lokket over på Ubuntu

Indlæg af AJenbo »

Jeg tror ikke det er ulovligt når det handler om at kunne komme til at anvende det, det gælder i hvert fald for dvd'er.
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Endnu en er lokket over på Ubuntu

Indlæg af Stra »

Rattus Norvegicus skrev:Vi kan ikke få Sims 3 til at køre ordentligt :?

Efter en del besvær fik vi det til at køre introen, men derefter går det galt, da det spørger efter en lovlig dvdskive... og spillet ER lovligt :?
Jeg har forsøgt at finde en "no dvd crack", selv om det vidst ikke er helt lovligt, men uden held, og derefter faldt jeg over en kommentar på winehq fra en der havde lavet et script, som skulle ligges ind i spillet som enhver anden MOD, men det kræver lige at spillet bliver opdateret til mindst version 1.12, og launcheren virker heller ikke, så det bliver lidt svært at opdatere spillet :?

Men i PlayOnLinux, skal der ikke også bruges en "no cd/dvd crack" for at få det til at køre?
Jeg har desværre ikke sims3, men så vidt jeg kan se i palyonloinux, er der flere muligheder for at vælge, hvilken version samt en path til spillet som evt. skal anvendes. Og jeg mener du skal anvende din skive, når du installerer det derfra.

en vejledning http://maketecheasier.com/play-the-sims3-in-linux/2010/11/18

og den frie version http://en.sourceforge.jp/projects/sfnet_sims3tools/releases/

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Endnu en er lokket over på Ubuntu

Indlæg af AJenbo »

Nok også en god idé at opgradere til wine 1.3
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Endnu en er lokket over på Ubuntu

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Jeg må lige prøve at køre det gennem PlayOnLinux i aften, for jeg tror jeg fandt et brugbart crack igår, men fordi rodede så meget med det fik jeg også lavet noget rod, så spillets launcher konstant beklagede sig over en manglende fil, når jeg klikkede play.
Hilsen Kenny
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Endnu en er lokket over på Ubuntu

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Vi har desværre måtte opgive at få Sims 3 til at køre i Ubuntu :(

Hverken Wine, PlayOnLinux eller XP i Virtualbox fungerede.
(computeren er slet ikke kraftig nok til at køre spillet i VirtualBox).

Så nu bliver der installeret Windows på den stationære igen, så hun kan komme til at spille Sims 3, og imens vil jeg forsøge at finde en løsning på hvordan man får det til at køre i enten Wine eller PlayOnLinux på min egen laptop (ved godt at PlayOnLinux også bruger Wine).
Hilsen Kenny
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Endnu en er lokket over på Ubuntu

Indlæg af AJenbo »

Prøvede du at opgradere wine?
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Endnu en er lokket over på Ubuntu

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Ja, jeg prøvede først med den stabile 1.2, og dernæst med den nyeste version.
Hilsen Kenny