Hej venner!
Jeg vil gerne opgradere til Ubuntu 11.10 som Update Manager også foreslår. Når jeg trykker på upgrade, går det godt til at begynde med, den oplader upgrade tools, jeg skriver password, den forbereder upgrade, third party sources disables, og den går igang med "fetching packages" og så kommer der en fejlmeddelelse, som følger:
Error during update
A problem occurred during the update. This is usually some sort of network problem, please check your network connection and retry.[/b]
I selve vinduet står der flg.:
W:GPG error: http://archive.canonical.com oneiric Release: The following signatures were invalid: BADSIG 40976EAF437D05B5 Ubuntu Archive Automatic Signing Key <ftpmaster@ubuntu.com>, W:GPG error: http://archive.canonical.com oneiric Release: The following signatures were invalid: BADSIG 40976EAF437D05B5 Ubuntu Archive Automatic Signing Key <ftpmaster@ubuntu.com>, W:Failed to fetch http://archive.canonical.com/ubuntu/dists/oneiric/partner/source/Sources 404 Not Found
Jeg kører med KDE desktop. Jeg kan ikke se, at der er vrøvl med netforbindelsen.
Hvad kan jeg mon gøre.
Venlig hilsen
Henning
fejlmeddelelse under opgradering til 11.10
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: fejlmeddelelse under opgradering til 11.10
Prøv:
Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get autoremove && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Det kunne også være en fejl med enten signaturen på din computer eller opsætningen af partner arkivet.
Du kan nulstille signaturene under:
softwarecenter->rediger->softwarekilder->godkendelse->gendan standarder
Partnere arkivet deaktivere du under:
softwarecenter->rediger->softwarekilder->Anden software
Du kan nulstille signaturene under:
softwarecenter->rediger->softwarekilder->godkendelse->gendan standarder
Partnere arkivet deaktivere du under:
softwarecenter->rediger->softwarekilder->Anden software
-
Hej venner.
Nu fik jeg downloaded ubuntu 11.10 og den fungerer, som den skal. Jeg brugte begge jeres forslag på en gang og så ville Upgrade Manager blot have, at jeg slettede Skype og Adobe Reader, så gik den igang med opgraderingen. Så den side af sagen er klaret.
Lige et enkelt mindre problem. Ubuntu kan ikke finde mit cd drev. Hvordan er det nu jeg gør.
Venlig hilsen
Henning
Nu fik jeg downloaded ubuntu 11.10 og den fungerer, som den skal. Jeg brugte begge jeres forslag på en gang og så ville Upgrade Manager blot have, at jeg slettede Skype og Adobe Reader, så gik den igang med opgraderingen. Så den side af sagen er klaret.
Lige et enkelt mindre problem. Ubuntu kan ikke finde mit cd drev. Hvordan er det nu jeg gør.
Venlig hilsen
Henning
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Dit cd-drev vil kun blive vist når der sider en disk i det.
-
Hej!
Ja, korrekt. Men fejlen var, at jeg havde brændt en cd med billeder og den kunne Ubuntu åbenbart ikke læse eller finde. Da jeg satte en anden skive i, gik det fint.
Tak for hjælpen.
Henning
Ja, korrekt. Men fejlen var, at jeg havde brændt en cd med billeder og den kunne Ubuntu åbenbart ikke læse eller finde. Da jeg satte en anden skive i, gik det fint.
Tak for hjælpen.
Henning