Pøver at fjerne denne i opdaterings håndteringen, da den melder fejl
http://ppa.launchpad.net/lucid-bleed/ppa/ubuntu
Men den godkender ikke mit password.
Pøver at fjerne denne i opdaterings håndteringen
-
- IRC nickname: simpel
- Geografisk sted: Holstebro
Pøver at fjerne denne i opdaterings håndteringen
------------------------------------------------------------------
Mvh. Uffe
Det afgørende er ikke, hvad de tager fra dig,
men hvad du gør med resten...
Mvh. Uffe
-
-
Re: Pøver at fjerne denne i opdaterings håndteringen
Tak Bimsebasse
Det er noteret til en anden gang, forstår bare ikke i altid skal bruge kommandoer, hvor man blot åbner et program til at navigere derhen, men du skal ikke tage det som kritik, blot ikke har forståelse for det, det der er nemt skal være nemt for en nybegynder.
Det er noteret til en anden gang, forstår bare ikke i altid skal bruge kommandoer, hvor man blot åbner et program til at navigere derhen, men du skal ikke tage det som kritik, blot ikke har forståelse for det, det der er nemt skal være nemt for en nybegynder.
Mvh. Uffe
Mvh. Uffe
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Du er nød til at starte Nautilus ("mappesystemet") op med rootrettigheder, da du ellers ikke vil få lov til at slette den omtalte fil. Dette gøres ved at kører:
Hvorefter resten af metoden er ren GUI.
Vil opdatere (siger sig selv). Dette kunne også gøres grafisk via opdateringshåndteringen, men det er en smagssag.
---
Personligt havde jeg brugt:
Som havde ledt dig direkte ind i den rigtige mappe (med rootrettigheder), og så:
til sidst.
Kode: Vælg alt
gksu nautilus
Hvorefter resten af metoden er ren GUI.
sudo apt-get update
Vil opdatere (siger sig selv). Dette kunne også gøres grafisk via opdateringshåndteringen, men det er en smagssag.
---
Personligt havde jeg brugt:
gksu nautilus /etc/apt/sources.list.d
Som havde ledt dig direkte ind i den rigtige mappe (med rootrettigheder), og så:
sudo apt-get update
til sidst.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
simpel skrev:Tak Bimsebasse
Noteret - men kommandoen var for at åbne Nautilus som root, og det kan man (så vidt jeg ved) ikke gøre udenom terminalen. Hvis du bare havde åbnet Nautilus fra en menu eller dash havde du ikke fået lov til at redigere i filen.
Det med at navigere hen til filen i Nautilus (istedet for arvais eksempel der åbner filen med det samme) var faktisk udelukkende for at det ikke bare skulle være en magisk kommando-formular der på uforklarlig vis fikser ting
-
Ok tak gutter, så man er altså nødt til at være langhåret ind imellem ha ha, men det er noteret hvis jeg får brug for det.
Mvh. Uffe
Mvh. Uffe
-
- Geografisk sted: silkeborg
Egentlig ikke for,at pinde i det, men jeg har noget svært ved, at se det " langhårede " ved terminalkommandoer, i stedet for en længere forklaring om, at så klikker du der og starter noget andet eks. filhåndtering, for at du kan se skjulte filer og tilbage til mappen for, at slette den, genstarte for at det har effekt, med en stor risiko for, at noget bliver misforstået, med alt det der skal klikkes på, og sidder du med en Windows og skal gøre det samme, og kommer til at slette noget forkert, mens du er i skjulte filer, kan du starte helt forfra med reinstallation, så langhåret nej, jeg synes terminalkommando er smart, enkelt og med meget lille risiko for misforståelser, og det er jo bare at markere den tekst du får herfra, kopiere den og sætte den ind i terminalen, det kan da ikke være meget nemmere, terminalen er genial, jeg har aldrig et sekund som nebegynder i Ubuntu tænkt den tanke, at det skulle være langhåret, jeg ville nødig skulle tilbage til Windows faconen, så klikker du på den og så på den og så gør du sådan.
Linux - The way it was meant to be.
Med venlig hilsen
Steen
Med venlig hilsen
Steen
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Kunne PPA en ikke fjernes ved at gå i softwarecenter/softwarekilder? eller i systemindstillinger/softwarekilder?
hvis man vil undgå terminal (ellers er jeg meget enig med Kappa)
stra
hvis man vil undgå terminal (ellers er jeg meget enig med Kappa)
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Jo du burde kunne slå dem fra ved at åbne Softwarecenteret->rediger->softwarekilder->Anden software.