Musik fra DR
-
- Geografisk sted: Ringsted
Musik fra DR
Jeg har læst så meget jeg kunne finde herinde på forummet, men kan detsværre ikke få det til at virke anyway
Har installeret Automatix2 og derfra installeret Mplayer med FF plugins.
Når jeg hopper ind på DR.dk og vælger deres Netradio får jeg følgende fejl:
Totem kunne ikke afspille 'mmsh://wmscr1.dr.dk/e02ch03m?wmcontentbitrate=40000&MSWMExt=.asf.'
nogen som har en ide om hvad jeg laver forkert ?
Har installeret Automatix2 og derfra installeret Mplayer med FF plugins.
Når jeg hopper ind på DR.dk og vælger deres Netradio får jeg følgende fejl:
Totem kunne ikke afspille 'mmsh://wmscr1.dr.dk/e02ch03m?wmcontentbitrate=40000&MSWMExt=.asf.'
nogen som har en ide om hvad jeg laver forkert ?
-
- Geografisk sted: Taastrup, Danmark
Musik fra DR
Jeg har ligeledes kæmpet og kæmpet for at få DR's netradio til at virke i Linux, og fik heller aldrig skidtet til at virke. Pinligt at en offentlig institution har lænket deres service til et lukket format.
Jeg mener dog at have hørt, at DR i forbindelse med medielicensen har lovet at skifte til åbne standarder i stedet for ASF. Vi kan kun håbe på dette!
Jeg mener dog at have hørt, at DR i forbindelse med medielicensen har lovet at skifte til åbne standarder i stedet for ASF. Vi kan kun håbe på dette!
-
Musik fra DR
ahh okey.
Er problemet at mplayer ikke kan afspille asf ?
Er problemet at mplayer ikke kan afspille asf ?
-
- Geografisk sted: Taastrup, Danmark
Musik fra DR
Ja, eller, WMA, det var lige mig der byttede om på et par begreber . ASF er så vidt jeg ved et container-format, der ikke er knyttet til et bestemt codec.
Men DR har rent faktisk lavet en kort beskrivelse af hvordan du kan se deres online streams på Linux og/eller Mac. Den kan ses her:
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20061212143919.htm
Men DR har rent faktisk lavet en kort beskrivelse af hvordan du kan se deres online streams på Linux og/eller Mac. Den kan ses her:
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20061212143919.htm
-
Musik fra DR
Har fået lidt at det til at virke, Har installeret codex igennem automatrix2 + mplayer og Realplayer.
Er ikke sikker på hvilken en af ovenstående som gjorde det muligt, men kan nu afvikle musik igennem firefox fra denne side http://www.dr.dk/netradio/wmp.asp .
Er ikke sikker på hvilken en af ovenstående som gjorde det muligt, men kan nu afvikle musik igennem firefox fra denne side http://www.dr.dk/netradio/wmp.asp .
-
- Geografisk sted: Det nordlige sydlige jylland
Musik fra DR
liste over DRs netradio, i "andre afspillere" vælg linux/mac http://dr.dk/netradio/afspillere.asp
-
- Geografisk sted: Århus
Musik fra DR
Med følgende kombination af tilføjelser fra Add/Remove & Automatix2 kan jeg uden problemer få DRs netradio til at køre, det gælder såvel direkte udsendelser som genudsendelser (f.eks. Harddisken).
Som en lille bonus giver denne kombination også mulighed for at bruge DRs nettv (dog ikke i full screen hvad kun Explorer kan (så vidt jeg ved).).
Add/Remove:
- Gstreamer extra plugins
- Gstreamer ffmpeg video plugin
- Xine extra plugins
Automatix2:
AUD-DVD Codecs
Mplayer and FF Plugin
Multimedia Codecs
RealPlayer
Som en lille bonus giver denne kombination også mulighed for at bruge DRs nettv (dog ikke i full screen hvad kun Explorer kan (så vidt jeg ved).).
Add/Remove:
- Gstreamer extra plugins
- Gstreamer ffmpeg video plugin
- Xine extra plugins
Automatix2:
AUD-DVD Codecs
Mplayer and FF Plugin
Multimedia Codecs
RealPlayer
-
- Geografisk sted: dronninglund
dr radio og net tv
Jeg har installeret vlc media player - så nu funker alt som det skal - dr radio og net tv - også i fuld skærm.
-
- Geografisk sted: dronninglund
dr radio og net tv
Forøvrigt virker tv 2 også med vlc player
-
Musik fra DR
Jeg har forsøgt at følge anvisningerne her og på dr.dk, men jeg kan ikke få nettv til at virke.
Jeg har først forsøgt med mplayer. Til den har jeg downloadet "essential" codecs, som iflg. readme skal placeres i /usr/local/lib/codecs/, men den mappe har jeg ikke og har ikke rettigheder til at oprette den.
Jeg har så installeret VLC, men kan stadig ikke se nettv.
Den starter en afspiller i en popup og siger den overfører data fra dr.dk, men der sker ikke noget. Jeg har prøvet at afinstallere Mplayer, men det hjælper heller ikke. Hvad gør jeg galt?
Jeg har først forsøgt med mplayer. Til den har jeg downloadet "essential" codecs, som iflg. readme skal placeres i /usr/local/lib/codecs/, men den mappe har jeg ikke og har ikke rettigheder til at oprette den.
Jeg har så installeret VLC, men kan stadig ikke se nettv.
Den starter en afspiller i en popup og siger den overfører data fra dr.dk, men der sker ikke noget. Jeg har prøvet at afinstallere Mplayer, men det hjælper heller ikke. Hvad gør jeg galt?
-
- Geografisk sted: Valby
Musik fra DR
Det tager gerne rimelig lang tid, før vlc starter. Jeg har også haft lidt problemer m vlc.
Jeg har en anden lidt alternativ løsning på problemet. Jeg er gammel opensusebruger, så jeg brugte bare den samme løsning, som jeg brugte i dengang.
Jeg installerede Kaffeine (du kan også bruge det gnomebaserede gxine men jeg foretrækker kaffeine på trods af at det er KDE) og så alle xine-codecs jeg kunne finde. libxine1 er den vigtigste pakke.
Så installerede jeg MediaPlayerConnectivity (firefox-tilføjelse), som jeg rettede mod Kaffeine (let at gøre gennem en wizard).
Når jeg åbner DR Nettv, kommer der et lille ikon frem i afspillervinduet. Det trykker jeg på og TV starter i en ekstern afspiller. Nogle gange skal man trykke på +-tegnet i Mediaplayerconnectivity og vælge et andet link før det virker (giver mening når du prøver ). Virker også m netradio.
Se evt. http://suse.linuxin.dk for mere detaljeret guide.
Det er en lidt ukonventionel løsning, men det virker for mig . Det kan du da prøve.
Jeg har en anden lidt alternativ løsning på problemet. Jeg er gammel opensusebruger, så jeg brugte bare den samme løsning, som jeg brugte i dengang.
Jeg installerede Kaffeine (du kan også bruge det gnomebaserede gxine men jeg foretrækker kaffeine på trods af at det er KDE) og så alle xine-codecs jeg kunne finde. libxine1 er den vigtigste pakke.
Så installerede jeg MediaPlayerConnectivity (firefox-tilføjelse), som jeg rettede mod Kaffeine (let at gøre gennem en wizard).
Når jeg åbner DR Nettv, kommer der et lille ikon frem i afspillervinduet. Det trykker jeg på og TV starter i en ekstern afspiller. Nogle gange skal man trykke på +-tegnet i Mediaplayerconnectivity og vælge et andet link før det virker (giver mening når du prøver ). Virker også m netradio.
Se evt. http://suse.linuxin.dk for mere detaljeret guide.
Det er en lidt ukonventionel løsning, men det virker for mig . Det kan du da prøve.
-
Musik fra DR
Du har ret, det tager sin tid, for nu begyndte den at spille. Men kun med lyd på, jeg mangler billedet.
Jeg prøver at eksperimentere med dine forslag. Har i øvrigt forsøgt at installere Xine extra plugins, men den kan ikke bruges på min i386'er.
Jeg prøver at eksperimentere med dine forslag. Har i øvrigt forsøgt at installere Xine extra plugins, men den kan ikke bruges på min i386'er.
-
Musik fra DR
Jeg har også i386. Du har ikke brug for en plugin, fordi du med mediaplayerconnectivity åbner streamen i en ekstern afspiller. Jeg har følgende pakker. Installer med kommando:
sudo apt-get install kaffeine kaffeine-xine libxine1 libxine-ffmpeg
plus nogle andre pakker, som jeg ikke tror er nødvendige. Hvis du ikke har installeret andre KDE-programmer, vil den sikkert også installere KDE-basis-pakkerne. Så kan du jo lige så godt tage Amarok med i købet.
sudo apt-get install amarok amarok-xine
sudo apt-get install kaffeine kaffeine-xine libxine1 libxine-ffmpeg
plus nogle andre pakker, som jeg ikke tror er nødvendige. Hvis du ikke har installeret andre KDE-programmer, vil den sikkert også installere KDE-basis-pakkerne. Så kan du jo lige så godt tage Amarok med i købet.
sudo apt-get install amarok amarok-xine
-
Musik fra DR
Nu har jeg billede men ingen lyd
Den could not find libxine-ffmpeg. Måske derfor og derfor at den nu, når den skal afspille, melder:
"ERROR: Could not open required DirectShow codec wmvdmod.dll"
Den could not find libxine-ffmpeg. Måske derfor og derfor at den nu, når den skal afspille, melder:
"ERROR: Could not open required DirectShow codec wmvdmod.dll"
-
Musik fra DR
Sorry... my mistake
sudo apt-get install libxine1-ffmpeg
sudo apt-get install libxine1-ffmpeg