Reklame for Occupy Denmark

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
nymark1
Indlæg: 223
Tilmeldt: 24. okt 2008, 08:13
IRC nickname: nymark1
Geografisk sted: Aalborg

Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af nymark1 »

Occupy Denmark, er en udløber af Occupy Wall Street i U.S A. Bevægelsen er sammensat af mennesker med vidt forskellige politisk overbevisning, vi prøver at holde partipolitik ude af bevægelsen. Du kan finde Occupy Denmark på Facebook. Bevægelsen har også fået sin egen hjemmeside:www.occupy.dk . Det skal dog siges at hjemmesiden er helt ny, og først klar om et par dage.
Her er lidt om hvad Occupy Denmark står for:
1.Vi er utilfredse med at banker, og børsmæglere, kaster sig ud i stærkt risikobetonede investeringer, for at opnå størst mulig fortjeneste. Når disse investeringer går galt, risikerer bankerne, og dermed hele den finansielle sektor, at krakke. Dette kaster vores samfund ud i den ene økonomiske krise efter den anden. Som følge heraf oplever mange almindelige mennesker at miste deres arbejde.
2. Vi er utilfredse med, at når bankerne skal reddes fra at krakke, er det almindelige mennesker der skal betale de bankpakker, der skal redde bankerne.
3. Vi er utilfredse med at uansvarlige spekulanter skal tjene formuer, imens samfundets svageste skal leve i større og større fattigdom. F.eks. er dagpenge perioden blevet stærkt beskåret, og mennesker på kontanthjælp skal leve på fattigdomsydelser.
Senest rettet af nymark1 24. okt 2011, 18:19, rettet i alt 1 gang.
kfj1972
Indlæg: 152
Tilmeldt: 1. jun 2011, 01:37

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af kfj1972 »

nymark1 skrev:Jeg har fået lov til at reklamere lidt for Occupy Denmark. Tusind tak til jer admins :D

Nå er det med den på herinde.........

Så vil jeg da gerne på vegne af KKK Danmark have lov til at reklamer lidt for nogle aktioner mod de røde møghunde som suger kapital ud af statskassen.

Kan i ikke se at hele idéen med siden skrider hvis vi skal til at poste politiske bævl og lignende herinde? Håber da at i kan se det. Tak.
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af laoshi »

kfj1972 skrev:
nymark1 skrev:Jeg har fået lov til at reklamere lidt for Occupy Denmark. Tusind tak til jer admins :D

Nå er det med den på herinde.........

Så vil jeg da gerne på vegne af KKK Danmark have lov til at reklamer lidt for nogle aktioner mod de røde møghunde som suger kapital ud af statskassen.

Kan i ikke se at hele idéen med siden skrider hvis vi skal til at poste politiske bævl og lignende herinde? Håber da at i kan se det. Tak.


Læg mærke til at der er tale om Off-topic!
Her kan man diskutere emner som ikke strengt taget har med Ubuntu at gøre.
Men det kræver stadig at der ikke er tale om kommerciel reklame.
Og at der er de samme krav til tonen som i resten af forum. Vi forventer argumenter og ikke skældsord. Så dit forslag vil nok ikke have de bedste muligheder for at overleve.
Det er trods alt ikke Ekstrabladets nationen der er tale om her.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
kfj1972
Indlæg: 152
Tilmeldt: 1. jun 2011, 01:37

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af kfj1972 »

Ok så er linjen ligesom lagt. Synd vores fælles interesse Ubuntu skal tilsvines af politiske holdninger og så endda med admins accept. Det jeg prøvede at henlede opmærksomheden på var at I i admin burde holde Jer for gode til at lade siden synke så lavt som til at blive et talerør for politiske budskaber og holdninger.

Og nej inden folk tror alt for meget. Jeg er hellere ikke enig i at staten/os bare skal poste penge i bankerne. Men det er ikke et budskab som denne side burde lægge spalteplads til.

I i Admin har tidligere været ude med riven da enkelt kom med lidt vittige udsagn om Windows.Der kunne I godt holde en professionel afstand og sørge for at siden ikke skulle falde ned i en slags skyttegravskrig mellem det ene og andet synspunkt. Lignende holdning burde I også have udvist her.
kfj1972
Indlæg: 152
Tilmeldt: 1. jun 2011, 01:37

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af kfj1972 »

Vil da i øvrigt gerne benytte lejligheden til at henvise til §2 i foreningens vedtægter:
§ 2. Formål

Stk. 1. Foreningens formål:

Foreningen af Danske Ubuntubrugere er en uafhængig organisation, der ikke er bundet af partipolitiske eller religiøse holdninger, men som til enhver tid søger at sprede kendskabet til og brugen af Ubuntu i Danmark, såvel som internationalt.
Please lad nu det skinne igennem, også når I tillader eller afviser politiske opråb herinde uanset om det er én af jeres egne politiske kæpheste.

Det andet klæder Jer ikke, og I skyder kun projektet i foden ved at udvise og tillade bestemte politiske holdninger.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af AJenbo »

Tror værker vi er for eller i mod, det er bare off topic. Jeg ser heller ikke at emnet pt. er urimelig over for bestemte personer/grupper, men jeg forstår godt hvis ikke man er enig i politikken. KKK har dog et bestemt hadsk budskab så et sådan indlæg ville vi ikke tillade, hvorfor er det i øvrigt for tiden sådan at folk føler det nødvendig at gribe til ekstremer når de skal komme med analogier?
kfj1972
Indlæg: 152
Tilmeldt: 1. jun 2011, 01:37

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af kfj1972 »

Det her er ekstremt i mine øjne:

En stor demonstration i den italienske hovedstad, Rom, udviklede sig lørdag voldeligt, da demonstranter begyndte at smadre butiksruder og sætte ild til biler. Kort efter satte nogle af demonstranterne også ild til en bygning ved det italienske forsvarsministerium, hvor flammerne stod ud af vinduer og op gennem taget, skriver AFP.

"Der er kun en løsning: revolution!" lød et af slagordene på pladsen.

Kilde: DR

Derfor jeg kom med en analog på noget som alle kunne se og erkende som ekstremt. Aner ikke engang om der findes nogle KKK'er længere. Blot et eksemple for at vise hvor hurtigt tingene hurtigt kan skride og på at hvad den ene ser som acceptabelt, ser den anden som ekstremt.

Pointen var at politiske opråb ikke hører til herinde, og det uanset hvad opråbene går ud på.

Og at kalde det at give tilladelse til postning af den slags som "off topic" er at vaske hænder. Hvad skulle det næste "off topic" så ikke blive ????? Prisen på sødmælk ???? Eller vejret i Bulgarien ????

Husk også lige på hvordan Ubuntu og Open Source kan risikere at blive modtaget i andre kredse, hvis det er stemplet som sådanne noget Enhedslisten og sådan nogle leger med i deres fritid. Derfor hold nu jeres politiske kæpheste og så Ubuntu adskilt fra hinanden.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af Christian.Arvai »

Hvad skulle det næste "off topic" så ikke blive ????? Prisen på sødmælk ???? Eller vejret i Bulgarien ????

Vi har før haft meget spændende tråde om både kaffe og whiskey, så det ville også være i orden :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
kfj1972
Indlæg: 152
Tilmeldt: 1. jun 2011, 01:37

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af kfj1972 »

Ja ok. Hahaha :-)
bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af bimsebasse »

kfj1972 skrev:Husk også lige på hvordan Ubuntu og Open Source kan risikere at blive modtaget i andre kredse, hvis det er stemplet som sådanne noget Enhedslisten og sådan nogle leger med i deres fritid.


Puha, ja, KATASTROFE :)

Tror du tar lidt meget på vej - jeg ville da ryste lidt på hovedet hvis der kom et indlæg om en VU-aktion mod regeringens økonomiske politik eller lignende herinde, men det ville så være i offtopic, og blive læst af 20 mennesker, og glemt igen. Rimelig harmløst.

Apropos sødmælk, en tråd om hvor man køber mælk billigst ville blive hilst velkommen herfra.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af AJenbo »

kfj1972 skrev:Aner ikke engang om der findes nogle KKK'er længere. Blot et eksemple for at vise hvor hurtigt tingene hurtigt kan skride og på at hvad den ene ser som acceptabelt, ser den anden som ekstremt.

Har KKK en ligende historie om hvor de started som en løs politisk ideologi og endte med ude lukkende at ville udryde sorte?... det er vel egentlig ikke helt umuligt at det er tilfælde nu jeg tænker over det, men håber du kan forstår min pointe.
kfj1972 skrev:Derfor hold nu jeres politiske kæpheste og så Ubuntu adskilt fra hinanden.

Det er bestemt ikke min politik, så den vil jeg helst ikke have smurt på mig. Jeg kan også lige tilføje at det ikke lige frem har været konsensus omkring dette emne fra radaktionens side.

Jeg kan ikke se hvordan dit citat fra DR relatere til Occupy Denmark, dog syndes jeg det er et navn med nogle uheldige associationer de har valgt sig.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af Christian.Arvai »

Apropos sødmælk, en tråd om hvor man køber mælk billigst ville blive hilst velkommen herfra.

Nu gik den da helt offtopic ;)

Men jeg skal hilse fra min dame og sige at du løbende kan tjekke det på http://www.tilbudsugen.dk/
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af AJenbo »

Det irreterre mig rigtig meget at det efterhånden er svært at finde steder hvor man kan købe ½ liters, for jeg når næste aldrig at bruge en hel liter før den bliver sur :(, de har det så godt nok i min kiosk men det er ikke lige frem det billigste sted at handle, og det øvrige udvalg er meget begrænset.
nymark1
Indlæg: 223
Tilmeldt: 24. okt 2008, 08:13
IRC nickname: nymark1
Geografisk sted: Aalborg

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af nymark1 »

Rart at se at alle mand er på mærkerne, selv på en søndag aften :D
Måske skulle administratorerne bare slette min tråd igen. Det vil være OK for mig.
Jeg gider ikke starte et slagsmål.
Fortsat god søndag til alle :D
kfj1972
Indlæg: 152
Tilmeldt: 1. jun 2011, 01:37

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af kfj1972 »

Jeg har fået givet udtryk for mine meninger omkring Ubuntu og politik og ingen er vist længere i tvivl om at der i hvert fald er én person herinde som ikke mener de to ting høre sammen. Hvad I i admin så finder ud af med fremtidige politiske opråb fra diverse vandaler må I så selv finde ud af.

Fortsat rigtig god aften til alle herinde, vandal eller ej.