Skifte IP-adresse, hvordan gør man det ??

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Jønse

Re: Skifte IP-adresse, hvordan gør man det ??

Indlæg af Jønse »

Hvis du synes at denne fremgangsmåde er for besværlig, kan du starte Firefox i 'private mode'.
Start Firefox: tast Ctrl+shift+p, herefter vil Firefox spørge om du ønsker at starte i 'private mode'. Hvis du siger ja vil ingen coockies eller filer m.m. blive gemt.
Dette må du så gøre hver gang :!: :!: :roll: :roll:
Kartoffelwomen
IRC nickname: Kartoffelwomen

Indlæg af Kartoffelwomen »

Jønse:
Jeg har afprøvet tippet du beskrev her til sidst, det var rimeligt simpelt.
MEN det virker så ikke, så det er nok IP-adressen der registreres på den konkurrenceside..
Kartoffelwomen

Jønse:
Jeg har lige opdaget, at der er en forskel men det er at de sider jeg har været inde på, der husker den ikke bruger og kode, feks her hvor jeg normalt automatisk logger på.
På den konkurrenceside, der skal man ikke logge ind for at stemme, men jeg har ikke kunne lægge en stemme selvom jeg lavede denne test...
Jønse

Indlæg af Jønse »

Du skal finde mappen som siden/bladet har lagt på din PC, du burde kunne se på mappens navn hvilken det er. Slet så mappen og brug så fremover indstillingen: til jeg lukker Firefox.
Langt de fleste hjemmesider virker på denne måde :? :?
Kartoffelwomen

Jønse:
Jeg åbnede kun min startside før da jeg testede, det er google jeg har som startside.
Men den glemte da alle koder/brugernavne osv på alle sider jeg har været inde på.
Men konkurrencen bruger ikke kode/login.
Nu spørger jeg nok dumt, men hvad mener du med "mappen" som siden har lagt på min pc ?
Jeg plejer kun at gå ind på siden (med konkurrencen) via et link som ligger på min FB profil.
Men bortset fra det, så har "min" kandidat utroligt nok taget føringen stort, så jeg tror næsten hun vinder nu. Bare utroligt når den anden var flere hundrede foran efter den artikel i BT + TVøst.
Nu hvor den anden er bagud, påstår de vi andre snyder med smartphones, der er dog ingen som kan bekræfte at man kan stemme alt det man vil med sådan en, tværtimod er der flere som har testet og siger det ikke virker.
De siger så man kan trykke "F5", og det skulle være en snyde-metode (hvor de så end ved det fra, det har jeg testet og det virker IKKE.
Så jeg tror på min kandidat har taget føringen på ærlig vis, og det er jeg glad for da hun IKKE har haft muligheden for at reklamere i nogle store medier.
Personligt har jeg lavet en lille "reklame" med link som jeg har lagt ud på flere forums/sider, og det er ikke snyd på nogen måde.
Jeg syntes bare BT/TVøst virkede uretfærdigt, så er der jo ikke meget konkurrence i det når de reklamerer for en person...
Jønse

Indlæg af Jønse »

Du skal først indstille Firefox til at bruge indstillingen 'tilpassede former for historik'.
Det gøres under 'privatliv'.
Så åbner du 'vis cookies'
Finder mappen med BT og sletter den.
Fremover kan du så bruge 'private mode' når du ikke ønsker at gemme cookies m.m.
Det er også her du kan instille Firefox' behandling af cookies fremover. 8) 8)
Du får lige tre skærmbilleder som viser dig hvordan:
Øverst til venstre: klik på rediger
Nederst: klik på præferencer
Så kommer følgende billede frem:
/home/wiinholt/Skrivebord/Skærmbillede.png
Her ændrer du menuen til: Brug tilpassede indstillinger for historik:
/home/wiinholt/Skrivebord/Skærmbillede-1.png
Så klikker du på mappen: Vis cookies og sletter dem du ikke ønsker, klik enkeltvis på mapperne du ikke ønsker, derefter yderst til venstre: fjern cookie
/home/wiinholt/Skrivebord/Skærmbillede-2.png
Kartoffelwomen

Hvor er det sødt af dig at forklare det så grundigt... :)
Men jeg kan desværre ikke finde "privatliv" på min pc, men du kan se et billede af min skærm her:
http://imageshack.us/photo/my-images/32/mitskmbillede.png/
Håber mit link her virker.
Mvh Janni
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Det er rimelig tydeligt at denne konkurrence bruger IP og nettop IKKE cookies til at huske hvem der stemmer. Grunden til at det burde virke flere gange på nogle smart phones er at de ofte har samme IP ud af til (det vil også gælde for folk der bruger mobilt internet). At slås mere med Cookies vil være spild af tid i denne sammen hæng.

Der fra hvor jeg sider kan jeg ikke se der skulde være noget urimeligt i at den ene kommer i tv, måske har de vurderet at hun fontjærer det mest (o.b.s. jeg kender intet til detaljerne), denne slags konkurrencer handler om hvem der kan tromme den største publicity op, og siden belønner den der er i stand til at skaffe dem flest nye besøgende.

Jønse skrev:/home/wiinholt/Skrivebord/Skærmbillede.png

Du er den eneste der har adgang til din private computer så du er også den eneste der kan se disse billeder, du skal først lægge dem på nettet før andre ville kunne se dem.
Jønse

Indlæg af Jønse »

Tak, jeg kontrollerede ikke, så jeg opdagede det ikke :D :D