Jeg har fået ubuntu 11.10 på computeren, Det kører godt på nær et mærkværdigt problem. Når jeg starter computeren op, får jeg en meddelelse om, at "et program ønsker at tilgå nøgleringen "default". men den er låst" og beder om en adgangskode. Men det er ikke den adgangskode jeg har i ubuntu. Jeg trykker annulleret, så kommer meddelelsen op igen, og jeg trykker igen anulleret. Så ser jeg ikke meddelelsen igen før jeg starter computeren påny. Det samme gentager sig. Hvad det er og hvordan jeg får det fjernet, beder jeg om hjælp til.
Men ellers synes jeg det kører fint
/Henry
Nøgleringen
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Nøgleringen
Køre du med autologin, nøgleringen vil ikke automatisk blive låst op hvis dette er tilfældet og du skal så låse den op første gang der bliver brug for den? Normalt er adgangskoden til nøgleringen den samme som den til din brugerprofil ved mindre du på et tidspunkt har ændret en af dem. Nøgleringen bruges til at huske andre adgangskoder (f.eks. til wifi) med så du kun skal taste en. Hvis du åbner programmet kodeord og nøgle kan du se hvilket adgangskoder du har gemt i den, her kan du også slette den, så vil der blive oprettet en ny næste gang der bliver brug for den og du kan taste en adgangskode du kan huske (kommer du i tanke om koden kan du også ændre den, højerklik->skift adgangskode).
-
Den ting er simpelthen en gene, en gene lavet af gode grunde, men immervæk en gene - jeg gør det at jeg sætter kodeordet til ingenting, så slipper man for nogensinde at se den igen.
Tryk Windowsknappen + p+a+s+s + enter
Højreklik og vælg "Change password"
Skriv dit gamle password, hvis du kan huske det - det er ikke nødvendigvis det samme som dit Ubuntu (root) password. Skriv ingenting i de næste to felter og tryl OK.
Vælg "use unsafe storage"
Så ser du ikke den mere.
Højreklik og vælg "Change password"
Skriv dit gamle password, hvis du kan huske det - det er ikke nødvendigvis det samme som dit Ubuntu (root) password. Skriv ingenting i de næste to felter og tryl OK.
Vælg "use unsafe storage"
Så ser du ikke den mere.
-
- Admin
Ulempen ved den løsning er at alle dine adgangskoder vil blive gemt på maskinen uden kryptering.
-
Det tog sin tid. Men "skiltet" kom i hele tiden. Men nu er den væk de sidste dage. Men det står ikke helt klart for mig, hvad jeg har gjort. Men tak for jeres input.
/Henry
/Henry
-
- Admin
Du har fjernet regeringen af adgangskoder som maskinen husker. Betydningen er at andre ville kunne læse dem Hvis de få adgang til maskinen. Det er et af de evige spørgsmål om bekvemthed eller sikkerhed.
-
- Geografisk sted: Renge på stevns
bimsebasse skrev:Den ting er simpelthen en gene, en gene lavet af gode grunde, men immervæk en gene - jeg gør det at jeg sætter kodeordet til ingenting, så slipper man for nogensinde at se den igen.
det sker der ikke noget og jeg har samme problem
edit problem løst (det er kode ikke pass)
-
- Admin
Forskellen er at programmet på dansk heder "Kodeord og nøgler", men på engelsk er det "Passwords and kerys".